Poll: hoe staat jouw paard in de trailer?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe staat jouw paard in de trailer?

Zonder beenbescherming
243 (28%)
Met peesbeschermers
75 (8%)
Met bandages rond om
7 (0%)
Transportbeschermers rond om
86 (10%)
Aan een touw met veel bewegingsruimte
95 (11%)
Aan twee touwen lang
100 (11%)
Aan een touw kort
116 (13%)
Aan twee touwen kort
88 (10%)
Touw(en) een slag om de borst stang
12 (1%)
Paard staat los
20 (2%)

Totaal aantal stemmen: 842

Hammeke

Re: Poll: hoe staat jouw paard in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 21:45

Hier verschilt het een beetje, heb 2 pony's en 1 paard en die worden allemaal anders vervoerd.
Het paard gaat met 1 touw langs voor vrij vast omdat zij nogal nerveus word en begint te kappen met haar voorbeen. Ben bang dat beschermers het enkel erger maken, ook niks van dekens want mevrouw staat van een kwartiertje al kletsnat van het zweet. De pony's (a pony en shet) gaan beide los op de trailer, zijn het niet anders gewend. De a pony moet zelfs los omdat hij omgekeerd staat, heb 1 keer geprobeerd hem vast te zetten omdat mijn grootvader dit nodig achtte. Pony hing zichzelf bijna op om los te geraken en om te draaien. Omgedraaid staat hij gewoon braafjes wat rond te kijken (heb al met camera gereden en daarom weet ik dit).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 22:06

JoycexEnya schreef:
Dooor dit topic begin ik toch te twijfelen om strak met 80 km wel beschermers om te doen, ga namelijk eerst clinics volgen en daaarna op kamp en dan zou je net zien dat ze zich zelf verwond

Gewoon er voor zorgen dat je geen scherpe punten hebt in de trailer en bij het uitladen de vergrendeling van de achterklep zo weg draaien dat je paard er niet op kunt staan of verwonden. Dat werkt algemeen beter dan transportbeschermers.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 22:20

Die van mij heeft springschoenen voor aan en transportbeschermers om zijn voor- en achterbenen. Wel niet die super hoge die over zijn knieën gaan. Zijn transportbeschermers blijven fijn zitten en zakken ook niet af.
Verder heb ik een tweepaardstrailer waar hij links staat en met een touw (ketting vast).

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 17:57

Hier altijd met hoge transportbeschermers op de trailer.
Paard staat links als ze alleen mee gaat in de tweepaards trailer, met tussenschot dus.
Vast aan 1 trailer ketting met paniekhaak en een touw.
Zo los dat ze kan eten maar niet te los.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 18:30

Ik heb ingevuld zonder beenbescherming, maar zet de paarden niet lang vast maar ook zeker niet kort. Gewoon voldoende om de hals vrij te bewegen maar ook niet meer dan dat. Indien ik een paard op de trailer heb heb ik het paard met twee touwen vast heb ik twee paarden op de trailer dan staan beiden aan een touw vast. Wel zo dat zij met de neuzen niet bij elkaar kunnen komen.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 07:55

Vrijwel altijd zonder bescherming en aan twee touwen vast. Alleen met dressuurwedstrijd krijgt ie achter beschermers om, omdat ie anders z'n benen onder mest :+

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 10:12

Mijn paard staat overigens ook altijd links als die alleen staat! Mijn instructrice vertelde me dat het prettiger is in de bochten over rotondes!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 20:53

Ik heb de transportbeschermers ( die overigens écht niet afzakken) vooral voor het laden om, omdat ze daar wel eens gek wil doen en al meer als 1 keer een mooie kras op haar achterbenen had zonder beschermers. Maar anders zou ik er niets omheen doen.

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:29

Ik vervoer mijn paarden (bijna) altijd samen. Ze hebben beide geen bescherming om. (soms wel als ik te lui ben om ze vast af te doen haha) En staan aan 1 touw vast, niet heel lang maar ook niet kort. Heb dus voor de optie 1 touw met veel bewegingsruimte gekozen. Ik heb een camera in mijn trailer en heb ze nog nooit iets raars zien doen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:33

Hier nooit bescherming om. Mijn paard staat met schot los, met schot met ander paard zit het hengstenrek er in en staat ze losjes vast of los zonder hengstenrek als ze de andere goed kent. Zonder schot staat ze aan twee kanten vast en dan zo lang mogelijk, dus dat ze net niet kan omdraaien.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 10:11

Ik had transportbeschermers, maar doordat die dingen de bewegingsvrijheid belemmeren stond ze niet stevig in de trailer. bij elke bocht omvallen, omdat het been verzetten lastiger is voor haar blijkbaar?? Nu heb ik peesbeschermers om (crossbeschermers) en voor springschoenen ivm ijzers.
En een staartbeschermer aangezien ze haar staart over de klep gooit en de onderkant anders beschadigd.

ze staat aan 2 touwen vast. Linkertouw is een kortere trailerlijn, andere kant met een gewoon halstertouw welke langer is.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 10:18

Ik wil die van mij zoveel mogelijk zonder bescherming op de trailer hebben. Hij is sinds ik hem heb ook niet meer op de trailer geweest maar moet er nu toch aan gaan geloven vrij regelmatig.
Bij het oefenen laatst was hij wat zenuwachtig dus als hij morgen erop moet voor de les doe ik voor de zekerheid even rondom peesbeschermers en springschoenen. Als ik nu zie dat hij heel rustig is, is dat voor de volgende keer al niet meer nodig :)

En gewoon met halstertouw vast aan de stang.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 10:22

Hier altijd hoge transportbeschermers om. Paard geeft er geen kick om. Loopt niet als een eend, en de beschermers zakken niet af.
Ook krijgt ze een fleecedeken op, tenzij het te warm is, dan houd ze haar eczeemdeken om.

Altijd vast aan 1 touw, met paniekhaak.

Ze heeft ook een hooinet en met lange afstanden zorgen we er voor dat ze water kan krijgen.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 10:29

Hier transportbeschermers om de voorbenen, om de achterbenen maak ik m'n paard niet gelukkig mee, dus ben ik eerder bang voor gekke dingen.
Touwen zijn vrij lang, ooit is mijn merrie een keer met halster aan het midden hengstenrek vast komen te zitten, en heeft zich enorm opgesloten gevoeld toen. Nog steeds heeft ze gewoon de ruimte nodig om zichzelf in balans te kunnen houden, dan staat ze erg relaxt en is er niks aan de hand, maar wanneer ze teveel vastgezet wordt raakt ze in de stress.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 10:30

Rondom met transportbeschermers en ze staat zo kort mogelijk vast, maar wel zo lang dat ze nog bij d'r hooinet kan. Als het touw te lang is, gaat ze lopen schudden en doen.
M'n beschermers zakken ook absoluut niet af, anders had ik al naar een andere oplossing gezocht :)

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:45

Transport beschermers vinden ze echt niets, raken er alleen maar van in paniek. Beenbeschermers zie ik het nut niet zo van in, bij m'n ene paard die nog wel eens paniekt in de trailer doe ik wel peesbescherms om, bij de rest niet. Lijkt me ook niet dat dat bij een ongeluk veel schade kan voorkomen...

'Paniekpaard' staat los (2 paards trailer, maar paarden worden altijd alleen vervoerd). De rest aan 1 redelijk los touw.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:46

Mijne staat zonder bescherming vast aan een touwtje. Die beschermers warmen de benen alleen maar teveel op.
Vaak staat ze te dutten en dan rijden we een bocht in, bijvoorbeeld een afrit, en dan schrikt ze wakker en voel je der een stapje verzetten. Lekker relaxed in de trailer dus!