Paard laat wintervacht niet los

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ellepelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 08:37

Ayasha:

gezien het feit dat er heel veel paarden nog in hun wintervacht zitten,ga ik er niet vanuit dat de mijne dan een ziekte heeft waar het van komt.
maar na het weekend word het warmer,dus ga ik er vanuit dat ze dan beginnen.
verder zorgen voor goede ontworming, en voldoende voer, en alle vitamines.
als ze verder alert,blij en goed eten, dan zou er in principe niks aan de hand moeten zijn en is de stofwisseling net wat trager denk ik..

Ayasha
Blogger

Re: Paard laat wintervacht niet los

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 08:40

Ontworming heb ik ze pas gegeven allemaal (was ook het eerste waar ik aan dacht).
Het veulen is wel grotendeels verhaard maar nog niet volledig, de opa laat wel los maar heel traag... Als die na het weekend niet fijn door verhaard laat ik hem nog eens bloed trekken. (eind januari was alles oké maar je weet het nooit met die oudjes)

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 08:48

Je hoeft niet met vitamines te gaan rommelen om je paard optimaal te verzorgen. Geef haar elke dag 1 Pavo koek (Summerfit) en je bent klaar. Ontwormen is prima: maar je moet in het voorjaar wél een breedspectrum kuur geven (bv. Equest PRAMOX). De andere helpen momenteel niet tegen de larven die in de darmen uitkomen.
Nee, ik heb geen aandelen bij deze fabrikanten. Ja; we hebben hier veel pensionpaarden en pony's, ook koudbloeden, en die zien er allen al piekfijn glad uit. Alleen de Falabella niet, maar die hebben standaard slechts zo'n 3 maanden per jaar een zomervelletje in NL.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 08:50

Ik vermoed dat de DA wel weet wat ie moet geven in welke tijd van het jaar... :D

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 13:10

Nou.... eh..... was dat maar waar! |(

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 13:38

joh maak je niet druk geef het wat tijd, onze shet zit ook nog in de wintervacht....maar daar speelt denk ik de leeftijd wat mee 23 jr en die staat altijd buiten dus dat maakt ook verschil als je een winter bontjas hebt of een warm stalletje

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:03

InekeN schreef:
Nou.... eh..... was dat maar waar! |(

Ik zal het anders zeggen; ik weet dat mijn DA wel weet wat hij wanneer moet geven.