Bruin paard door zon voorkomen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eidi12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 13:01

heb niet eens alle antwoorden gelezen, wat een drukte kun je je maken om de kleur, gewoon lekker veel de wei op, ben je gek geworden !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pantykous

Re: Bruin paard door zon voorkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 13:03

Had je beter wel kunnen doen Eidi!

Die van mij is ook een zebra deze zomer, hij staat mooi koel onder de deken, blijft lekker schoon, geen vliegen en dazen en geen verkleuringen. Ideaal. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 13:04

eidi12 schreef:
heb niet eens alle antwoorden gelezen, wat een drukte kun je je maken om de kleur, gewoon lekker veel de wei op, ben je gek geworden !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nee is alweer duidelijk dat je niet alles hebt gelezen. :')

Lees eens even fatsoenlijk het topic door voordat je met verwijten gaat gooien, zeker als je reacties plaatst die geen toevoeging hebben.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 16:01

Hoezo vallen jullie Eldi12 zo aan?

Sowieso de wei op lijkt me een minste voor een paard. Mijne staan 24/7 buiten, zomer en winter met schuilstal maar een vliegendeken op is noodzakelijk als je paard last heeft van de vliegen ja
Maar ken er ook genoeg die er weinig last van hebben als je ze insprayt en dan is zonder deken toch echt fijner ook qua sociaal contact met anderen

Voor de duidelijkheid: Mijne heeft exceem dus ik heb geen keus. Exceemdeken op of een ernstig verwond paard. Dan kies je uiteraard voor de deken. Maar een deken kiezen om de verkleuring....vind ik een slechte reden.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 16:09

Zo stom vind ik het nog niet hoor. Als bij ons op stal Friezen voor de keuring gaan krijgen ze dekens om zodat ze mooi zwart blijven.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 16:12

Ik vind het altijd een beetje zielig. Je paard 24/7 onder een deken of binnen zodat ie mooi zwart blijft. Mijn fries werd wel iets bruiner maar op de keuringen nooit kritiek op gehad hoor.

eidi12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 18:29

lig er niet wakker van hoor maar de koptekst had beter kunnen zijn; ga een vliegendeken aanschaffen, zijn die er ook uv werend? :j
kijk als het echt niet anders kan dan kan een vliegendeken een uitkomst zijn, onze paarden staan tegen de loonse en drunense duinen aan en we hebben echt wel last van horzels/dazen muggen en vliegen, sommige paarden hebben daar erg veel last van, sommige niet en je hebt er meer werk mee, eerder buiten, smiddags naar binnen, later weer naar buiten etc. geen van allen hebben een vliegendeken op in de wei, wel als we het bos in gaan. heb ook niks tegen een vliegendeken hoor maar ik ben van mening dat paarden het toch lekker vinden om buiten te lopen, met of zonder deken. kan me niet indenken dat paarden niet naar buiten mogen omdat ze dan "kunnen" verkleuren..... grote onzin, mijn haar word ook lichter in de zomer _/-\o_
wat dat deken betreft, de mijne staat er heel de winter onder :j _/-\o_

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:16

Je hoeft zelfs niet eens een zebra-deken te kopen: je kunt ook zebra-strepen op de vacht tekenen. Een oud-stalgenootje van mij doet dat ieder jaar bij haar Fries en die heeft sindsdien geen last meer.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 20:38

Amigo heeft een vliegendeken met UV-bescherming, de Aussie Allrounder. De hals is ruim dus minder kans op afbrekende manen, de mijne heeft ook flinke manen en heb nog geen kapotte haren gezien en anders kan je de hals er zo af halen. Ik heb hem bij de paardendrogist vandaan.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 20:45

Mijn zwarte (ondertussen weer bruin) staat onder vliegen dekens, bug buster en amigo, maar bruin wordt ie toch. Maar!! Hij wordt nu bruin met een stuk minder last van al die vervelende steekbeesten, staat dus ook in alle rust te eten en te slapen. Zonder deken is er veel meer onrust in de wei.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 20:48

Waar je ze aan went, ze weten niet beter dan. Mijn keus zou het niet zijn om een aantal weken permanent in te pakken. Maar het evt. ongemak zijn ze wel snel gewend. Mijn paard taalt niet naar vliegen dus ook daar wennen ze blijkbaar aan.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 21:05

piezze schreef:
Waar je ze aan went, ze weten niet beter dan. Mijn keus zou het niet zijn om een aantal weken permanent in te pakken. Maar het evt. ongemak zijn ze wel snel gewend. Mijn paard taalt niet naar vliegen dus ook daar wennen ze blijkbaar aan.

Dan heb jij nog nooit mijn merrie gezien met compleet kapot gestoken uier, vanwege de dazen, dan lopen er overal bloedstrepen.
Lijkt me niet dat je daar als paard blij van wordt.
Helaas zit dat uier niet in een deken en is donker van kleur dus trekt die takkebeesten aan.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 21:10

Mijn zwarte is inmiddels ook bruin... :+
Maar ik kreeg van de week het compliment dat hij nu zo mooi kleurde bij mijn bruine zadel en hoofdstel, dus nou ja, ook leuk! :D

Die van mij heeft ook een vreselijke hekel aan vliegen, hij kan er niet aan wennen.
Gelukkig zitten we aan de kust dus hier zit niet veel, ik probeer hem zo lang mogelijk zonder vliegendeken houden, zolang hij er geen enorme bulten van krijgt en het niet te extreem wordt moet hij toch maar een beetje proberen te wennen aan dat vliegend gespuis, maar ik heb de vliegendekens wel klaar liggen voor het geval dat.

lotje_elmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 23:12

Lekker bruin laten worden en dan kortscheren als je dat wilt!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 00:25

lotje_elmo schreef:
Lekker bruin laten worden en dan kortscheren als je dat wilt!

Daar worden ze niet zwarter van..

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 13:32

sommige mense worden meteen boos maar ik zie paarden vaak met deken op heel dag buiten staan hoor? denk is tegen de vliegen wel beter.. wat is erger vliegen prikken of paard met deken als paard de deken toch fijn vind. ik denk dat ts bijkomend voordeel wil van mooi zwarte fries die nie bruin wordt nou, is toch zo wie zo oke dan? ik zou die zebra deken van harrys horse kopen heb veel over gehoord en als je de manen kap er om de dag afhaalt en de manen invlecht helpt ook tegen schuren heb ik gelesen

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 13:41

LieZ_Horses schreef:
Lekker bruin laten worden? Na de zomer word ze zo weer zwart.

Mijn zwarte merrie mag lekker bruin worden.

Inderdaad.

Maak je niet teveel druk om kleur, laat je paard toch lekker genieten en paard zijn.

JIJ wilt toch ook bruin worden op jouw vakantie.

KarinBrunink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 13:58

Ik heb zelf een hele fijne vliegendeken van Bucas, speciaal ook om je paard zwart te houden. Bij mijn paard werkt het super! Ze blijft mooi zwart en heeft geen last van de dazen :)