Rijden zonder chaps gevaarlijk.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 09:13

Ik vind t altijd beetje onzin. Je kan er in blijven haken, ja hoe dan? Als je van die aansluitende jodphurs hebt zou ik niet weten hoe. Van die rubberen losse nog wel, maar daar vliegt je voet ook zo uit alsie blijft haken. Heb zelf westernlaarzen, die zitten dus ook niet vast aan je been. Ben keer in de beugel blijven hangen, mn laars hing nog im de beugel en ik stond opeens zonder laars op t gras :') was dus gewoon uitgevallen toen mn laars bleef hangen. Dat zal dan met zon losse jodphur ook gebeuren gok ik.

LynnRuiter

Re: Rijden zonder chaps gevaarlijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 18:06

Ik denk dat het inderdaad heel belangrijk is dat ze goed aansluiten :) Als ze vrij los zitten dan kan ik me voorstellen dat je op wonderbaarlijke wijze ergens achter kan blijven hangen :P Je loopt natuurlijk wel altijd het risico dat je minder 'beschermt' bent als er iets gebeurd...
Ik rij zelf wel vaak met mijn chaps aan, puur omdat ik het gewend ben en ik het wel prima vind :p

JSML

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 10:50

Ik heb een paar weken geleden voor het eerst (en laatst) zonder chaps gereden. Had door een val de week ervoor een paar fikse blauwe plekken en de rand van mijn chap drukte daar precies op. Maar ik vond het totaal niet prettig rijden, ik voelde te veel om het zo maar te zeggen. Elk randje (van zadel), riempje (stijgbeugelriemen) en dergelijke voelde ik en daar ging ik op letten ipv op mijn houding. Ik legde mijn benen anders aan om die dingen te vermijden. Dus voor mij is het simpel, gewoon chaps aan dan heb ik daar geen last van en zit dus beter.