Klinische keuring dierenarts stuurt rapport niet op. Wat nu?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 09:26

Safina, lees de post van BCKS van 9.07 even door... Je loopt achter

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 09:38

BCKS schreef:
Voor de geïnteresseerden:
Ik ben door mijn rechtsbijstand schadeloos gesteld. Ik heb geen eigen risico bij mijn rechtsbijstandverzekering, dus dat is erg fijn. Dit houdt in dat hun het volledige bedrag van de keuring naar mij overmaken en zullen pogen om het geld te verhalen op desbetreffende dierenarts/kliniek.

Ik heb in ieder geval een wijze les geleerd voor wat betreft het hoe/wat en het klinisch keuren van paarden.

Dank allen voor jullie interesse en reactie(s).

Dat heb je dan snel voor elkaar. Wat ga je nu doen? Je paard alsnog laten keuren bij een andere dierenarts?

BCKS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 09:44

Reden dat het snel voor elkaar is, is omdat ik dierenarts al in gebreke heb gesteld voordat ik contact opnam met de rechtsbijstand en omdat het om een 'laag' bedrag gaat (< €250). Ik ben in ieder geval zeer content met de manier waarop de rechtsbijstand dit heeft aangevlogen. Heb per e-mail ook al bevestiging van hetgeen wat is afgesproken. +:)+

Ik twijfel over herkeuren. Ik kan met een herkeuring de staat van het dier op 16 maart nooit en te nimmer meer aantonen, dus vraag me af wat hier wijsheid in is. Als er nu iets mis is met het dier, moet ik aantonen dat dat toen ook al was. Hoe doe ik dat aan de hand van één bezichtiging en een klinische keuring die niet naar behoren is uitgevoerd/afgehandeld?

Rocamor

Re: Klinische keuring dierenarts stuurt rapport niet op. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 09:49

Aha,

ja vandaar ook mijn vraag. Want stel dat er nu iets niet goed zit, kun je niet aantonen dat het anderhalve maand geleden ook al zo was. Ik hoop dat je in ieder de negatieve nasmaak van deze start kunt wegspoelen met heel veel jaren ongestoord plezier van je dier.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 09:57

Een van de grootste klinieken van Nederland geeft nooit direct het rapport mee en als ik daar ging keuren moest ik bijna altijd achter mn rapport aanbellen. Ik snap dat je graag je rapport wil, maar een heel groot drama is het toch niet? Als hij verder wel gewoon is goed gekeurd, maakt het allemaal toch niet uit of heb je het rapport perse nodig voor de verzekering?

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:00

Vreemd dat het rapport niet ter plekke is ingevuld, is wel gebruikelijk.
Je paard is in ieder geval (deels) goedgekeurd waar je bij was en dat is het belangrijkste toch?
Het rapport is in mijn beleving alleen van belang om aan te tonen dat jij aan je onderzoeksverplichting hebt voldaan voor het geval dat er iets mis is met het paard.
Ik zou er zelf geen problemen mee hebben dat het rapport alsnog (evt. uit het hoofd) wordt ingevuld door de desbetreffende dierenarts, zoveel stelt het rapport niet voor en dat invullen is zo gepiept.
Nu heeft de rechtsbijstand de kosten vergoed, zouden ze dat niet doen omdat het voor hen goedkoper is dan er achteraan te gaan? Persoonlijk had ik liever het alsnog ingevulde rapport gehad voor het geval dat.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:05

bliver schreef:
Een van de grootste klinieken van Nederland geeft nooit direct het rapport mee en als ik daar ging keuren moest ik bijna altijd achter mn rapport aanbellen. Ik snap dat je graag je rapport wil, maar een heel groot drama is het toch niet? Als hij verder wel gewoon is goed gekeurd, maakt het allemaal toch niet uit of heb je het rapport perse nodig voor de verzekering?

Je hebt betaald voor een dienst en die is niet geheel afgerond.Vind het schandalig als je daar achteraan moet bellen,grote kliniek of niet.Ik betaal voor een keuring én een rapport,niet voor de helft :o

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:16

BCKS schreef:
Reden dat het snel voor elkaar is, is omdat ik dierenarts al in gebreke heb gesteld voordat ik contact opnam met de rechtsbijstand en omdat het om een 'laag' bedrag gaat (< €250). Ik ben in ieder geval zeer content met de manier waarop de rechtsbijstand dit heeft aangevlogen. Heb per e-mail ook al bevestiging van hetgeen wat is afgesproken. +:)+

Ik twijfel over herkeuren. Ik kan met een herkeuring de staat van het dier op 16 maart nooit en te nimmer meer aantonen, dus vraag me af wat hier wijsheid in is. Als er nu iets mis is met het dier, moet ik aantonen dat dat toen ook al was. Hoe doe ik dat aan de hand van één bezichtiging en een klinische keuring die niet naar behoren is uitgevoerd/afgehandeld?

Ehm jij koopt toch een paard dat niet volledig gekeurd is dus wie zegt dat hij toen goed was? Daar had je toen dan niet mee akkoord kunnen gaan. Mijn Da stuurt het rapport ook achteraf op (geplastificeerd).

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:22

Tinky12 schreef:
bliver schreef:

Je hebt betaald voor een dienst en die is niet geheel afgerond.Vind het schandalig als je daar achteraan moet bellen,grote kliniek of niet.Ik betaal voor een keuring én een rapport,niet voor de helft :o

Klopt ik vind ook dat je het rapport gewoon hoort te krijgen hoor, maar ik vind het geen drama. Op de kliniek waar ik het over heb, word het invullen van de rapporten door een secretaresse gedaan zodat het allemaal goed leesbaar is, dan tekent de dierenarts het en word het opgestuurd. ik snap dat het verveledn is maar om nu te zeggen dat de gehele keuring nutteloos is vind ik wat overdreven

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:28

bliver schreef:

Klopt ik vind ook dat je het rapport gewoon hoort te krijgen hoor, maar ik vind het geen drama. Op de kliniek waar ik het over heb, word het invullen van de rapporten door een secretaresse gedaan zodat het allemaal goed leesbaar is, dan tekent de dierenarts het en word het opgestuurd. ik snap dat het verveledn is maar om nu te zeggen dat de gehele keuring nutteloos is vind ik wat overdreven[/quote]

Geen rapport = geen bewijs.Een klinische keuring is een momentopname,dag later kan het er weer heel anders uitzien.Dit kan belangrijk zijn voor verzekering of evt problemen die binnen een bepaalde tijd plaats kunnen vinden zodat je voldoende bewijs hebt als het paard terug moet

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:39

BCKS schreef:

Maar je wist toch direct dat de keuring niet naar behoren was uitgevoerd? Je zegt eerder immers:
Citaat:
r is e.e.a. op te merken m.b.t. hetgeen hij niet kon keuren in verband met niet meewerkende verkoper + onvoldoende faciliteiten om alle aspecten van de klinische keuring op dit terrein te doen.

Met een half uitgevoerde keuring had je toch ook nooit kunnen aantonen dat het paard goed was op die datum? Waarom heb je niet direct opnieuw gekeurd als je je daar zorgen om maakte?

BCKS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 11:43

Citaat:
Ik wil inhoudelijk niet teveel ingaan op het hoe/wat/waar(om). In eerste instantie was ik vooral op zoek naar ervaring omtrent mensen die hetzelfde hebben meegemaakt en/of informatie over mijn rechten en plichten. Mijn initiële vraag is inmiddels beantwoord.

Wat mij betreft mag dit topic daarom worden gesloten. Een mod heeft echter aangegeven dat dat helaas niet kan. Ik heb verder geen interesse om inhoudelijk in te gaan op waarom bepaalde dingen zo zijn gelopen en zal dit topic dan ook laten rusten.

Nogmaals bedankt allen!

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:48

Maar is er dan geen kans dat als er iets gevonden word dat dit misschien wel aantoonbaar langer aanwezig is geweest. Dus ookal bij je keuring op 16 maart?

Zie nu pas dat je het topic wil laten sluiten sorry.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:52

Ik heb dezelfde situatie gehad, maar het anders gespeeld.
De DA wilde dat ik de keuring betaalde, maar ik had ook geen rapport.
De rekening kwam pas 1,5 jaar na de keuring.
Ik heb gezegd "Als jij het rapport aanlevert, betaal ik de keuring."
Het rapport is nooit gekomen en de keuring heb ik niet betaald. Later nooit meer iets van gehoord.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 14:01

Mooi dat je rechtsbijstand het vergoeden gaat. Dat is echt positief nieuws vind ik, niet alle verzekeringen reageren zo.