Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
BCKS schreef:Voor de geïnteresseerden:
Ik ben door mijn rechtsbijstand schadeloos gesteld. Ik heb geen eigen risico bij mijn rechtsbijstandverzekering, dus dat is erg fijn. Dit houdt in dat hun het volledige bedrag van de keuring naar mij overmaken en zullen pogen om het geld te verhalen op desbetreffende dierenarts/kliniek.
Ik heb in ieder geval een wijze les geleerd voor wat betreft het hoe/wat en het klinisch keuren van paarden.
Dank allen voor jullie interesse en reactie(s).
bliver schreef:Een van de grootste klinieken van Nederland geeft nooit direct het rapport mee en als ik daar ging keuren moest ik bijna altijd achter mn rapport aanbellen. Ik snap dat je graag je rapport wil, maar een heel groot drama is het toch niet? Als hij verder wel gewoon is goed gekeurd, maakt het allemaal toch niet uit of heb je het rapport perse nodig voor de verzekering?
BCKS schreef:Reden dat het snel voor elkaar is, is omdat ik dierenarts al in gebreke heb gesteld voordat ik contact opnam met de rechtsbijstand en omdat het om een 'laag' bedrag gaat (< €250). Ik ben in ieder geval zeer content met de manier waarop de rechtsbijstand dit heeft aangevlogen. Heb per e-mail ook al bevestiging van hetgeen wat is afgesproken.![]()
Ik twijfel over herkeuren. Ik kan met een herkeuring de staat van het dier op 16 maart nooit en te nimmer meer aantonen, dus vraag me af wat hier wijsheid in is. Als er nu iets mis is met het dier, moet ik aantonen dat dat toen ook al was. Hoe doe ik dat aan de hand van één bezichtiging en een klinische keuring die niet naar behoren is uitgevoerd/afgehandeld?
Tinky12 schreef:bliver schreef:Een van de grootste klinieken van Nederland geeft nooit direct het rapport mee en als ik daar ging keuren moest ik bijna altijd achter mn rapport aanbellen. Ik snap dat je graag je rapport wil, maar een heel groot drama is het toch niet? Als hij verder wel gewoon is goed gekeurd, maakt het allemaal toch niet uit of heb je het rapport perse nodig voor de verzekering?
Je hebt betaald voor een dienst en die is niet geheel afgerond.Vind het schandalig als je daar achteraan moet bellen,grote kliniek of niet.Ik betaal voor een keuring én een rapport,niet voor de helft
bliver schreef:Je hebt betaald voor een dienst en die is niet geheel afgerond.Vind het schandalig als je daar achteraan moet bellen,grote kliniek of niet.Ik betaal voor een keuring én een rapport,niet voor de helft
BCKS schreef:Ik twijfel over herkeuren. Ik kan met een herkeuring de staat van het dier op 16 maart nooit en te nimmer meer aantonen, dus vraag me af wat hier wijsheid in is. Als er nu iets mis is met het dier, moet ik aantonen dat dat toen ook al was. Hoe doe ik dat aan de hand van één bezichtiging en een klinische keuring die niet naar behoren is uitgevoerd/afgehandeld?
Citaat:r is e.e.a. op te merken m.b.t. hetgeen hij niet kon keuren in verband met niet meewerkende verkoper + onvoldoende faciliteiten om alle aspecten van de klinische keuring op dit terrein te doen.
Citaat:Ik wil inhoudelijk niet teveel ingaan op het hoe/wat/waar(om). In eerste instantie was ik vooral op zoek naar ervaring omtrent mensen die hetzelfde hebben meegemaakt en/of informatie over mijn rechten en plichten. Mijn initiële vraag is inmiddels beantwoord.
Wat mij betreft mag dit topic daarom worden gesloten. Een mod heeft echter aangegeven dat dat helaas niet kan. Ik heb verder geen interesse om inhoudelijk in te gaan op waarom bepaalde dingen zo zijn gelopen en zal dit topic dan ook laten rusten.
Nogmaals bedankt allen!