welke kleding tijdens het paardrijden, beginpost goed lezen!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

92Michelle

Re: welke kleding tijdens het paardrijden, beginpost goed lezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 11:22

Wanneer het wat warmer is een t shirt of dun shirt met lange mouw.
Wanneer het wat kouder is een shirt met softshell jack

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 11:25

Ik heb met gewoon rijden mijn rijbroek met leren zitvlak aan , dit zit voor mijn gevoel gewoon veel steviger. Als ik zonder zadel rijd heb ik een met stoffen zitvlak aan , deze maakt met rijden geen verschil, het is alleen met uitspoelen alweer schoon en met leren zitvlak niet.

In de winter heb ik eigenlijk altijd mijn winterjas (omdat die waterdicht is hihi) aan , het is zo`n bomber model. Lekker los, ongeveer 2 maten te groot , maar sluit bij de polsen en heup wel goed aan. Zo kan ik er nog laagjes onder doen en ook de meest belachelijke bewegingen maken zonder dat mijn jas in de weg zit. Meestal heb ik er alleen een shirt met lange mouwen onder (en de sport bh zodat er niks afzakt := ) en ik draag altijd handschoentjes (wil mijn handen graag langer houden _O- en in de winter zijn ze ook nog eens lekker warm)
In de zomer rijd ik meestal in van die t shirts van de hema of de hempjes die altijd in de aanbieding zijn bij de h&m . Ik heb altijd 1 shirt die mooi bij een dekje past. Dat ik hiervoor kies is omdat ze gewoon qua prijs een stuk logischer zijn en ze zitten prima. Soms gaat iets wel 5 jaar mee en anders houd het met een zomer wel op.
Tussendoor gaat er een tussenjas mee ( de jas van een aantal zomers geleden waar je inmiddels op sommige plekken doorheen kijkt) gewoon voor de warmte tussendoor ( een softshell jas) , zit ontzettend prettig vind ik en is ook vrij waterdicht. Daarom heb ik geen vesten, dat is een paar druppen en dan spoel je weg. Ik ga in de zomer vaak met regen of laat in de avond rijden , dus dan is het tijdens of voor het rijden wel fijn.
En ik heb natuurlijk altijd mijn cap op :D
In de echte warme zomer wil ik nog wel een keer vaker ( lees 1x per week) zonder zadel erop stappen, en dan het liefst in korte broek want het is dan toch wel te warm voor een lange broek _O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 11:26

Gewoon een t-shirt of trui die lekker zit. Ik heb een zomer en een waterdichte winterjas speciaal voor bij de paarden. Ik moet mij er vooral gemakkelijk in kunnen bewegen. Kleur doet er niet toe.

Lightmare

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 11:27

In de zomer een simpel t-shirt met korte mouwen of een hempje, as het wa kouder is lange of korte mouwen met een vest
En in de winter of een simpele trui met kas of een t-shirt korte/ lange mouwen met jas en soms nog ee vest er onder.

Allemaal simpele shirtjes aangezien deze niet zo duur zijn en niet erg is als ze vies zijn. Een vest vind ik gewoon makkelijk zitten en een jas tegen de kou

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 11:46

Gewoon een t-shirt of lekkere trui, liever niet te los, vind wat strakker aansluitend lekkerder zitten mits het de bewegelijkheid niet in de weg zit. In de winter draag ik graag een thermoshirt erbij om niet te dik in kleding te hoeven zitten.

Gewoon een spijkerbroek, chaps om te voorkomen dat de spijkerbroek opkruipt, of een strakkere spijkerbroek. Met mijn kont heb je geen behoefte aan die accentueren, dus gewoon een vrij normale broek ;)

Qua schoenen iets als meindels ofzo, hoge schoenen, stevige stappers. Ik doe veel grondwerk, ga van honden wandelen naar de paarden om daar te grondwerken en evt wat te rijden. De schoenen die ik aan heb moeten echt heel lekker zitten. De hele dag erop lopen, stukken hardlopen e.d. moet comfortabel zijn. Vandaar schoenen die gemaakt zijn om veel en lang op te lopen en die ook stevigheid bieden. Die goed tegen wat modder kunnen en niet te snel natte voeten opleveren.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 11:53

Ik heb in de winter altijd veel lagen aan, zodat ik lagen kan verwijderen tijdens het rijden. Hempje, dik shirt met lange mouwen, een vest en een sjaal heb ik altijd, als het erg koud is, voeg ik nog een tshirt en een vest toe. Met jas rij ik nooit.

In de zomer een hempje met tshirt. Hempje verdwijnt nooit, de rest pas ik naar weersomstandigheden aan :)

vera_siep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 18:38

Ik heb altijd een polo (liefst korte mouw maar heb er 1 met lange mouw) die bij mijn sokken passen :+ En dan als het regent een waterdicht jasje, als het niet regent een dik vest met capuchon

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 18:43

Altijd een T-shirt, afhankelijk van warmte/kou aangevuld met een fleecetrui en/of zomerjas (winddicht). De jas kan ook een dikke winterjas zijn.

Verder altijd een spijkerbroek en stalschoenen.

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 18:46

Afhankelijk van het weer. Hempje/t-shirt/skipully/vest(of trui) en jassen in de zomer een dun regenjack en in de winter een dikke donzen jas.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 18:48

fjordnina schreef:
Altijd een T-shirt, afhankelijk van warmte/kou aangevuld met een fleecetrui en/of zomerjas (winddicht). De jas kan ook een dikke winterjas zijn.

Verder altijd een spijkerbroek en stalschoenen.

Precies dit! En dan westernlaarzen i.p.v. stalschoenen, maar het ging vooral om de bovenkleding.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 18:52

Ik draag steeds een topje met daarover een shirt met korte mouwen. Ik draag ook altijd een trui (al dan niet fleece) meestal met een rits, dat is net zo makkelijk. Mijn rijbroeken hebben allemaal lederen inzetstukken, ofwel aan de kniëen, ofwel een volledige lederen zit. Dit geeft naar mijn idee meer houvast in het zadel.

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 19:21

Laagjes!! Als eerste een hemdje daaroverheen een shirt met korte of lange mouwen. Vervolgens een vest, een Softshell jas en een winterjas. Hoe warmer het is Hoe meer laagjes uit gaan. Nu het wat warmer is laat ik het gewone vest vaak weg en hou mn Softshell aan.
ik gebruik alles omdat het fijn zit, vies mag worden en warm genoeg is of juist ademt. Comfort dus.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 19:31

Het liefst een shirtje van Anky of Isabell Werth wat quickdry is. Anders een gewoon paardrijdshirt van pk oid, meestal een polo. Als t koud is daarover een fleecevest en een paardrijjas (anders ben ik net een Michelin mannetje :+). Terwijl ik aan t rijden ben gaan er wel steeds meer lagen uit en tijdens het uitstappen weer aan haha. Ik ben altijd die gek die in de winter dus nog in een T-shirt met korte mouwen rijdt :+.

Skittlez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 20:03

Ik draag zelf Fouganza polo's , die zijn heerlijk luchtig bij het rijden!
Anders vind ik HV Polo ook super!

Nynke001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:41

Goede sportBH, rijbroek met leren zitvlak, topje en vest/shirt

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:43

Een trui, polo (lange of korte mouwen) deze truien en polos via t werk van mijn ouders besteld. Polos zijn voor in de horeca dus heerlijk luchtig! of wat in de was moet. Natuurlijk niet mijn 'goede kleren'

Winter dus trui met evt jas (school/Rijjas (paardenopleiding)
Zomer polo :D
Bos meestal polo lange mouwen ivm beesten
Laatst bijgewerkt door billy3105 op 05-05-15 17:46, in het totaal 2 keer bewerkt

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:44

ligt bij mij aan het weer maar eigenlijk altijd een t-shirt met eventueel vest of trui. en als het echt koud is daar nog een jas overheen. zijn gewoon mijn allerdaagse kleding. het geen wat ik gedragen heb op school/werk kan ook best aan op stal :')

als het zomers warm is draag ik ipv een t-shirt ook vaak een hempje want dan is het hoe minder hoe beter :+

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:46

Vaak 'oudere' shirts die ik niet meer naar me werk zal dragen. Dit kunnen hempjes, korte mouwen of lange mouwen zijn.
Vaak met een vestje/jasje erover.
in de winter vaak lange mouwen, vest en winterjas :+

Mijn jassen zijn overigens allemaal winddicht.

Verder een rijbroek met leren zitvlak en lange paardrijsokken met mijn stalschoenen of leren laarzen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:46

Een oud t-shirt.

MarlouDuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:47

Ik draag in de zomer altijd een normaal (goedkoop) t-shirtje of hempje, in de winter heb ik er een vest overheen. Met een jas rijd ik nooit.

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:47

een oude trui die vies mag worden :D en daaronder nog een ander shirtje waar ik weinig waarde aan hecht, zodat de trui uit kan als ik het te warm krijg.
En dit doe ik omdat het lekker zit en ik niet op hoef te letten of het vies wordt/stuk gaat

Uniek90210

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 18:01

Ik draag shirtjes met korte mouwen die bedoeld zijn om te joggen. Daaroverheen gaat een trui met rits en lange mouwen, ook om te joggen. Ik vind het prettig zitten. Het absorbeert zweet goed en ik krijg het niet te warm of te koud. Ik kies ervoor om niet met mijn alledaagse kleren te rijden want daar heb ik er niet veel van en zo blijft het langer goed.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 07:38

In de winter een shirtje met een fleecevest er overheen en een winterjas.
Soms ook 2 jassen over elkaar, een dikke en een dunne zodat ik er eentje uit kan doen met rijden (of een dik fleecevest zodat ik mijn jas uit kan doen).

Ik heb mijn bergschoenen of mugboots aan in de winter en een rijbroek of een spijkerbroek.

In de warmere periode heb ik meestal een polo aan met een wat dunner vestje er over heen en een dunnere jas.
Zo kan ik wat uit doen als het te warm is.
En dan verder ook een rijbroek of een spijkerbroek en bergschoenen of andere schoenen.

Met heel warm weer doe ik meestal een korte broek met gympen en een shirtje aan en neem ik mijn rijbroek mee naar stal als ik ga rijden.

Shirtjes en polo´s heb ik van alles en nog wat, vesten vind ik vooral van HV polo heel fijn en ook leuk.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 07:42

's Winters draag ik altijd een korte mouwen shirt (behalve als het heel koud is, dan een lange mouw) met een vest en een jas erover, zodat ik altijd wat kan uitdoen als het warm is.
Lente en het warme deel van de herfst draag ik hetzelfde, maar vaak zonder jas.
Zomer's draag ik vaak een hempje en soms een korte mouwen shirt.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 07:44

Altijd een shirt van Back on Track, lange mouw of korte mouw afhankelijk van het weer.
Daaroverheen de fleecetrui van Back on Track.
Niets zit zo behagelijk dan dat :)