Help! Dominant gedrag shetlander! Tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 01:51

Knoetje schreef:
Billy schreef:
Je pakt de pony onder het kinnetje, kijkt hem diep in de ogen en zegt....BEN JE NOU HELEMAAL BESODEMIETERD KLEINE OPDONDER!!
Nog een tip: Hoe meer je leest en hoe meer je gaat nadenken en hoe langer het duurt voor je ingrijpt omdat je eerst gaat nadenken of je dat ergens gelezen hebt. Gewoon boerenverstand en een consequente aanpak is mooi genoeg!

Niks meeraan toe te voegen!

Haha dat eerste werkt écht niet bij de mijne XD

Knoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 02:00

[/quote]

Niks meeraan toe te voegen![/quote]

Haha dat eerste werkt écht niet bij de mijne XD[/quote]

Bij mijn ruin ook niet hoor...hahahahaha.
Bij mijn merrie zal het nog wel werken.

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 02:54

Ik heb altijd geleerd te begrensen, ik had altijd een paard wat heel erg trok. Dit hebben we hem afgeleerd door de achterkant van de zweep voor z'n hoofd te houden en hem een zacht tikje te geven als hij door die barricade wou, na twee keer snapte hij dat hij niet voorbij de zweep mocht en bleef hij braaf naast lopen. Na 10 keer merkte we dat de spanning en de wil op te trekken weg was en hebben we het zonder zweep geprobeerd, dit ging helemaal perfect! Dus gewoon streng zijn en goed grenzen stellen!

Meave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-16 15:02

Ik zie dat er nog gereageerd is. Ondertussen ben ik een aantal jaartjes ouder en zij ook natuurlijk en het gaat super goed. Wij zijn er heel goed uitgekomen, we doen VD samen, we mennen, we wandelen. Noem maar op. Ik ben blij dat ik geen agressieve houding heb aangenomen of met een hengstenketting heb zitten snokken. Ik heb het allemaal volgens de NH manier gedaan en zie waar we zijn gekomen. Ondertussen heb ik voor mezelf bepaald, wat ik vind kunnen en niet vind kunnen. Dat moet ieder voor zichzelf uitmaken. Ik heb geleerd dat er altijd wel een reden is en deze vaak bij de persoon ligt en niet bij het paard. Het is "gewoon" een kwestie van begrijpen, en soms heb je daar een duwtje in de goede richting voor nodig, om bij de juiste personen uit te komen die je weer kunnen helpen. Verder werk ik met een clicker. Iedereen bedankt voor de tips! Ik heb er veel aan gehad. ;)