Ruiterpad Bergen gesloten om asociale mountainbikers

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Re: Ruiterpad Bergen gesloten om asociale mountainbikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:34

Hier op de Veluwe zijn ze sowieso niet wijs.

Ruiter/menroute langs een hondenlosloop gebied, waarvan ze een zeker km lang pad delen.
Heerlijk pad voor een lekker stukje galop, maar met en voor de honden niet fijn en veilig.

MTB-ers zijn gewoon fietsers en die mogen bijna overal komen, enorme bron van ergernis!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:45

Lange zweep mee met het rijden en dan tussen de spaken steken............ }>

Moeten we ons anders massaal op de mountainbike route gaan begeven?? Ideetje?

En net wat eerder is gezegd, in het hoogseizoen zitten ze echt niet te wachten op de mest van paarden op het verharde stuk. Daar wordt geen mens blij van..........

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 16:40

Dit is van de zotte!!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 16:45

Het is toch heel simpel. Dreigen om de MTBers geheel te weren in Bergen als ze zich niet aan de regels gaan houden.
En dat dan ook doen als ze zich niet voegen.

Want dit is te malloot voor woorden. Een ruiterpad sluiten omdat MTBers daar de regels overtreden. En dan nog roepen dat het voor de veiligheid is van de Ruiters.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 17:00

Mountainbikers misdragen zich en ruiters zijn er de dupe van. Wel net weer geld moeten neerleggen voor een pwn kaart. Belachelijk dus. In mn vorige rijgebied waren de ruiters ook altijd de dupe. Ik zeg mountainbike paden sluiten!

Nyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 17:49

rienne schreef:
Hier in België is dat ook met de ruiterpaden. Overal wielerterroristen. Gelukkig is mijn paard groot en ik wat klein dus mijn voet hangt precies op hoogte van hun gezicht als ze mijn paard een pets geven. Ja dat doen ze, ze verwachten alleen mijn voet niet :+

Maar echt belachelijk waar moeten wij ruiters op Den duur nog wel rijden en veilig?

_O-, ach na een keertje 'per ongeluk' bijna door een ruiter te worden vertrapt zullen die MTBers ook wel wegblijven, ik zeg we vormen een cavalerie. }>

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:22

XxLMMxX schreef:
Mountainbikers misdragen zich en ruiters zijn er de dupe van. Wel net weer geld moeten neerleggen voor een pwn kaart. Belachelijk dus. In mn vorige rijgebied waren de ruiters ook altijd de dupe. Ik zeg mountainbike paden sluiten!

Ze zijn zelfs net weer een nieuw MTB pad aan het maken

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:22

Rivjenn schreef:
Ze zijn zelfs net weer een nieuw MTB pad aan het maken

Is dat ook geschikt voor ruiters Is wel een mooie straf dat ze er toch maar een ruiterpad van gaan maken ipv een MTB pad :j

Heb overigens ook een klachtenformulier ingevuld via de site van de PWN!

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 07:40

Ik word echt niet goed van die fietsers. In het Amsterdamse Bos rijden ze ook overal behalve waar ze mogen rijden. Handhaven gebeurd gewoon niet. Je krijgt van de boswachter gewoon als antwoord dat ze het gedogen terwijl als je tien jaar geleden je paard een grassprietje liet eten langs het ruiterpad je gewoon een boete kreeg.
In Amsterdam zijn fietsers sowieso blijkbaar de baas, want die doen echt waar ze zin in hebben. Op de stoep fietsen, tegen het verkeer in en door rood racen.
Vorig jaar in Texel kwam ik ze ook tegen in een beschermd duingebied, waar ze dus niet welkom waren en waar ze voor hun gemak maar even de hekken open laten staan welke dienden voor het binnenhouden van de wilde koeien. Echt ongelofelijk. Het probleem in dit land is dat er tig regels zijn maar er nergens op wordt gehandhaafd

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 08:15

fransje23 schreef:
Heb overigens ook een klachtenformulier ingevuld via de site van de PWN!

Heb ik ook gedaan. Hiervoor koop je toch geen duinkaart? Echt de omgekeerde wereld.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 08:50

Flink kwaad worden in een mail wil vaak nog wel helpen bij pwn :))

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 19:23

Ik had ook een klacht ingestuurd maar totaal geen reactie gekregen....

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:04

Ik heb ook niet gehoord vanPWN behalve een autoreply dat het klachtencontactcentrum het erg druk had :')

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:48

Ik rij regelmatig in het duingebied van Noordwijk, ook hier heb ik vaak last van mountainbikers. Er zijn daar aparte paden voor mountainbikers en ruiters, maar af en toe moeten de fietsers het ruiterpad oversteken. Laatst nog knalde er vlak voor me er een ineens over, en gewoon keihard door fietsen na de vraag of hij ze wel allemaal op een rijtje heeft.
Belachelijk dat de paarden nu verboden worden, het probleem is hiermee niet opgelost, alleen symptoombestrijding....

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:05

Bij ons kruisen de MTB paden ook de ruiterpaden. Nooit problemen hier.
Ja mij paard schrikt wel eens als er een MTBer aan komt op het pad er naast(gescheiden door bomen minimaal 5 meter er tussen.) maar daar kunnen de MTBers natuurlijk niks aan doen.
Ze vliegt er niet vandoor, ze maakt alleen een schrikbeweging.

Maar tot nu toe nooit problemen met MTBers op de ruiterpaden.

Wel mensen met kinderwagens....

Of mensen die op de cross-hindernissen zitten te picknicken (zit u lekker? Ja? Niet lang meer er komt er zo een om de hoek :') )

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:14

Belachelijk dat ze het pad sluiten, en ruiters de dupe weer eens zijn, omdat MTB'ers zich niet aan de regels houden :Y) Echt waar zit het verstand.

Waar bemoeien ze zich sowieso mee?

Het is wel beetje kort door de bocht om alle MTB'ers meteen aso te noemen hoor.
Ik kom ze hier ook regelmatig tegen en 90% is gewoon vriendelijk hoor ;-) Dat er afentoe eikels tussen zitten, heb je overal. Heb je sommige ruiters wel eens mee gemaakt??

Ik had laatst een groep MTB'ers op het ruiterpad hier (toch behoorlijk mul hoor...) en ik zat in galop dus reed op ze in zegmaar. Mijn pony vindt MTB'ers geweldig haha, want vroeger fietste ik altijd met mijn vriend zo, hielden we wedstrijdjes, vond ze prachtig! :D

Dus ponylief ging achter die fietsers aan, in hun nek hijgend, en ik ging kapot van het lachen, die bange gezichten achterom, steeds harder proberend de fietsen op dat mulle zand. :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:40

Toydoll schreef:
Dus ponylief ging achter die fietsers aan, in hun nek hijgend, en ik ging kapot van het lachen, die bange gezichten achterom, steeds harder proberend de fietsen op dat mulle zand. :')

Even roepen dan:

Jongens!!!!,...kunnen jullie een beetje meer door trappen. Ik moet mijn pony nu zo erg inhouden....

:') :')

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 10:49

NatasjavE schreef:
Toydoll schreef:

Even roepen dan:

Jongens!!!!,...kunnen jullie een beetje meer door trappen. Ik moet mijn pony nu zo erg inhouden....

:') :')

Haha ik zie het voor me. Dat willen ze toch graag; conditie opbouwen? Nu krijgen ze de kans!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:18

Ik wil weer met mijn paard gaan mountainbiken :;) Hier lopen ruiterpaden en mtb-paden door elkaar...

Beetje rekening met elkaar houden moet kunnen toch? (En nee, ik ga met mijn paard niet dezelfde route rijden, maar sommige stukken zijn wel hetzelfde, kan.. jammer dan ;))

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:34

Wat belachelijk dat ze een ruiterpad gaan afsluiten voor mountainbikers.. Die worden nu beloond, ze kunnrn beter die mountainbikers aanpakken.

Vind het wel een beetje raar dat die mountainbikers nu meteen raar asociaal volk genoemd worden, zijn er ook genoeg die netjes op hun paden blijven. Dit soort mensen kom je overal tegen, ook bij paarden. Zijn ook genoeg ruiters die op de verkeerde paden rijden of die de stront van hun paard midden op de weg laten liggen.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:42

Nou, ik heb zojuist ook een klacht ingediend. Ben erg benieuwd of dit nog een staartje gaat hebben!

struikgewas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 12:32

Voortaan moeten dat we stukje ruiterpad dus maar zo betreden. Het zal dan waarschijnlijk vrij snel mountainbike vrij zijn }:)
Afbeelding

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 12:36

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 15:29

Finnens, ik denk dat als er inderdaad maar een klein aantal MTB-ers op het ruiterpad komen, ze dat pad niet gaan sluiten.
Er zijn nl altijd wel mensen die zich niet aan de regels houden.

Maar een pad afsluiten om het problemen veroorzaakt doet men niet zomaar. Ik ga er dus ook vanuit dat het overgrote deel van de MTB-ers op het ruiterpad rijdt en niet maar een klein deel.

Dus ja........dan kan ik me heel goed voorstellen dat ze asociaal worden genoemd en over 1 kam worden geschoren. En dat mag wat mij betreft ook!

Je kunt elkaar ook aanspreken op het gedrag, ook als MTB-ers onder elkaar. Dan was het wellicht niet zo ver gekomen.

Maar het blijft goed balen dat ze deze beslissing hebben genomen.