Paarden binnen met dit weer?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat doen jullie (kwa buitenzetten) met jullie paarden met dit weer?

Hetzelfde als altijd
175 (64%)
Korter naar buiten
59 (21%)
Binnen blijven
37 (13%)

Totaal aantal stemmen: 271

y12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 14:39

onze paarden lopen gewoon dag en nacht buiten, eigenlijk altijd behalve met oud&nieuw

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 14:40

Ik heb twee pony's op dezelfde stal staan, deze staan wel gewoon buiten en hebben een schuilstal. Maar deze stal is te klein om ze in op te sluiten. 1 pony gaat binnen staan (pas geschoren dus zal het wel koud hebben), de andere staat gewoon buiten met dit soort weer. Lekker uitwaaien, nergens last van.

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 14:41

Mijne staar 24/7 buiten, heeft wel een inloopstal maar staat nu t liefst gewoon op de wei zodat ze mooi alles in de gaten kan houden. Vind t onzin om ze binnen te zetten, t zijn paarden geen porseleinen poppetjes.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 14:45

xApple schreef:
Binnen kan het ook gevaarlijk zijn :') Hier een luik losgewaaid vanuit een musketonhaak :wow:
Hij zat daarmee aan de muur bevestigd. Echt super stevig zou je denken.
Ben blij dat mn pony die niet tegen zn koppie heeft gekregen (ze staan in de paddock).

Dat zou wel aankomen ja als ze die raak krijgen.
Verder kan er natuurlijk altijd wat gebeuren. Met wat pech vliegt het dak van de stallen. Of valt er een boom binnen. Persoonlijk vind ik het fijner als ze gewoon buiten kunnen. Kunnen ze nog weg rennen, ze zien meer en voor de paarden hier toch fijner dan als ze op een paar vierkante meter staan en van alles horen en nauwelijks iets zien.
Al zag ik onderweg wel dat er op sommige plaatsen de paaltjes uit de grond gewaaid zijn of het lint van de paaltje. Hoop toch dat waar mijn paard staat de boel wat steviger in elkaar zit. Maar dat zie ik strak wel.

Ilona_Mambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 14:45

Ik vind dat ze prima naar buiten kunnen, maar paardje zelf vind van níet en dan gaan ze samen voor het hek staan hinniken en haalt de boer ze naar binnen. :roll:

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 14:46

hier ook buiten overdag, ook vandaag. Wel aan het eind van de ochtend pas naar buiten gedaan en iets eerder naar binnen vanavond denk ik.

Bij ons op stal (in de stallen eigenlijk) wapperde en flapperde alles en het maakte een reuze kabaal. Ik zou me zo voor kunnen stellen dat dit beangstigend voor ze moet zijn, dus imo staan ze nu buiten beter..

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 14:51

Mijn paard staat op een pensionstal en aangezien ik vandaag helaas niet naar haar toe kan weet ik niet waar ze nu staat.
Maar ik denk gewoon buiten. Misschien dat ze wel eerder naar binnen gaat.

Angela

Re: Paarden binnen met dit weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 14:55

Mijn paard is ook gewoon naar buiten gegaan. Op stal zijn er wel een aantal die er wel binnen zijn gebleven ivm rondvliegende takken. Die van mij is daar erg nuchter onder, dus die is gewoon naar buiten gegaan.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 14:58

De shetlander die we pas geschoren hebben en ook nog eens een verschrikkelijke koukleum is heb ik binnen gelaten. Andere pony staat gewoon buiten. Hier waait het niet alleen heel hard maar af en toe niet normale plens buien.

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:00

En rijden jullie ook gewoon met dit weer in de buitenbak?

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 15:02

Haha zwemmen bedoel je? :+
Buitenbak is niet toegankelijk hier met dit weer

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:04

Binnen :j
Ondanks het nieuwe stroomdraad zijn zelfs mijn Engelse schapen ontsnapt....
Geen haar op mn hoofd die er nu aan denkt de paarden buiten te zetten!!!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:06

Ik heb alles binnen. Zelfs de 2 die 24/7 buiten staan heb ik samen in een box gedrukt.
Het hagelt en hoost hier steeds. Een van de paarden die altijd buiten staan stond vanmorgen de rillen. Dus hup op stal. Die 2 gaan er vanavond weer uit. De rest morgenochtend (staan altijd snachts op stal).

Ook zijn er al behoorlijk wat draden geknapt inmiddels buiten. Aangezien ik ook een hengst heb is het gewoon niet verantwoord om ze buiten te zetten :n.

Het is wel even creatief zijn als je niet genoeg boxen hebt :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:08

aniquegraaf schreef:

Moeten ze eerst zwemvliezen groeien.

Afbeelding

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:10

Ooo hier ook allemaal zo nat :( Rijden gaat dus ook niet, al is de hoefslag redelijk droog maar dan schrikken ze weer van de "etende" heg die er om heen staat..

Brandje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:11

Ze staan binnen. D'r is een boom voor de uitgang stal en bij de ingang van de wei omgevallen. Dus durf ze niet buiten te zetten omdat ik bang ben dat er nog meer bomen gaan vallen..

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:13

Hier staan de pony's gewoon lekker buiten hoor. Eentje met een gevoerde regendeken omdat zij het nog wel eens koud wil krijgen, de ander met een ongevoerde, maar tot nu toe is er eigenlijk amper een druppel gevallen en schijnt het zonnetje zelfs.

Tegen die wind kunnen ze prima, ze waaien maar zo niet weg.

aniquegraaf

De bak is bij ons namelijk wel gewoon droog, en anders als ik hem niet rij wordt die weer zo druk morgen met les :+

Gydja

cp112 schreef:
Ik heb alles binnen. Zelfs de 2 die 24/7 buiten staan heb ik samen in een box gedrukt.
Het hagelt en hoost hier steeds. Een van de paarden die altijd buiten staan stond vanmorgen de rillen. Dus hup op stal. Die 2 gaan er vanavond weer uit. De rest morgenochtend (staan altijd snachts op stal).

Ook zijn er al behoorlijk wat draden geknapt inmiddels buiten. Aangezien ik ook een hengst heb is het gewoon niet verantwoord om ze buiten te zetten :n.

[ [url=m/Acyv97.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HPgpZU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/H75p4f.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat heeft die tinker een leuke aftekening op zijn/haar neus! <3
Niet die helemaal rechts (heeft ook een leuk koppie) maar die daar naast. Laatste foto

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:14

aniquegraaf schreef:

Ik wil eigenlijk wel gaan rijden vanavond. Maar dan zal de wind toch nog wel iets moeten gaan liggen anders waai ik eraf.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:16

Gydja schreef:
cp112 schreef:

[ [url=m/Acyv97.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HPgpZU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/H75p4f.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat heeft die tinker een leuke aftekening op zijn/haar neus! <3
Niet die helemaal rechts (heeft ook een leuk koppie) maar die daar naast. Laatste foto

Juultje is dat, cute he :D

Afbeelding

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:19

cp112 schreef:
Juultje is dat, cute he :D

[ [url=m/gTOFc9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wat een geweldig paard <3 Ben er helemaal verliefd op!

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:33

Binnen! Heeft ze zelf voor gekozen, ze kan ook naar buiten wandelen 4x4 stenen uitloop aangrenzend aan een rijbak formaat paddock, die achterin redelijk droog is. Alle hekken staan open. Alleen het weiland hek is dicht. De schapen van de boer staan er momenteel op.
Haar maatje is aan het rijden in de binnenbak hier om de hoek, tenminste ik neem aan dat ze niet het bos in is gegaan :')

Ilona_Mambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:49

cp112 schreef:

m/Acyv97.jpg

m/HPgpZU.jpg

m/H75p4f.jpg

Creatief! :Y)

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 15:58

Hier gaan ze korter buiten of zelfs binnen.

Niet omdat het nu zo mega gevaarlijk is (hoewel in de wei aan de bosrand waarschijnlijk wel wat takken rondvliegen), maar omdat ze bij ons op stal verwend zijn en als het rotweer wordt staan ze allemaal aan het hek. Mijn ooit-24/7-buiten-pony doet daar vrolijk aan mee, die wil ook met de rest mee naar binnen.