Hillady schreef:Ik zeg soms. Dus lange niet altijd. Heb al genoeg geschreven bij jury's![]()
En hoe ik muggenzifterij bedoel is niet dat ze voor een slordige wending een 4 of 3 geven. Nee zo bedoel ik het niet. Ik bedoel dan de kleinste foutjes die worden gemaakt, dat ze daarvoor direct een punt minder geven.
Het valt mij vooral veel op als jij met je B proef tussen de M/Z paarden rijdt dat je wel heel laag gejureerd word. Omdat het beeld van de M paarden in hun hoofd zit. En daarin tegen lijkt een B proef echt niks. En dan denk ik van..
Dat laatste herken ik totaal niet. Paar jaar geleden met een paard in de B gestart, combinatie ring met M2. Ik had in de ene proef 208 en de andere 198 ofzo. In ieder geval geen lage punten, terwijl ik ook nog een paar grove fouten had.
Kleinste foutjes, tsjah, dat is maar relatief. Het blijft toch een jurysport en hoe goed de jury ook probeert objectief te blijven. Zoals ook bij elke instructeur en elke ruiter gaat de aandacht in het kijken vaak uit naar één ding in het bijzonder. En als dat keer op keer fout gaat, dan zal daar ook keer op keer op gepunt worden. Is ook gewoon een kwestie van trainen. Thuis zorgen dat je je paard 110 of voor mijn part 200% voor elkaar hebt, dan gebeurt dat ook niet. Of gewoon voor lief nemen dat je paard nog niet 110% voor elkaar is en je daarom aftrek krijgt.
.