In de weide gaan zitten

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:12

Afbeelding
Ik zat vorig jaar zomer gewoon bij dit stel in het land.
Het enige gevaarlijke was dat je zomaar overlopen opgegeten of lastig werd gevallen door dat kleinste veulen.
De andere merrie met veulen durfde niet eens in de buurt te komen

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:23

Die Fries die je aan het eind van het filmpje links in beeld ziet is de lompheid zelve. Daarom is het soms prettiger en handiger om op een stoel te zitten.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:30

Doen wij hier vaak. We hebben een klein groepje van drie paarden dat ook al een aantal jaar bij elkaar staat. In mijn studententijd ging ik vaak blokken in de wei. Mijn vriend en ik gaan ook weleens picknicken in de wei. Paarden komen dan eens gezellig langs om te snuffelen en that's it :)

Ongelukje kan altijd gebeuren maar de paarden weten goed genoeg dat ze niet moeten staan ruziemaken in onze buurt of ons omver lopen ofzo.

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... a10778b74f

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... d1e072f5fe

SanneRex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 21:32

Wat een rustgevende foto zeg, prachtig.
Begrijpelijk dat je daar even onderdeel van wilt zijn. :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 21:37

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tis toch heerlijk :D

Marie_v

Re: In de weide gaan zitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 21:41

Dit is echt levensgevaarlijk!!! vooral met mijn twee moordshetten :evaw:

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 21:51

Ik vind het heerlijk. Ik doe ook yoga oefeningen in de wei. Heel relaxed :j

RainbowDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 22:02

Ik zit ook altijd bij mijn verzorgpony's in de wei :D
Het enige waar ik voor moet oppassen is dat ik niet onder gekwijlt word :')
Een pony van de groep (een van mijn 2 verzorgpony's) vind het heerlijk om te knuffelen in de wei en blijft maar kusjes geven .. :') En later valt ze in mijn armen in slaap <3

Maar als ze weer last hebben van hun lentekriebels blijft er maar een over om mee te knuffelen :') De rest is dan rondjes aan het rennen door de wei. :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 14:57

Pfoeh... m'n leven op het spel gezet vanmiddag. Op nog geen meter van mijn ene voet mijn wilde, bejaarde pony die in haar slaap met haar benen wiebelde :oo En een meter of 3 van mijn andere voet mijn onwijs woeste jeweetwelhengst, ook in dromenland. Maar je weet maar nooit wanneer ze ineens besluiten om op te staan en een mens - hun natuurlijke vijand - aan gaan vallen he.

Ik ben blij dat ik het allemaal kan navertellen :oo

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 16:45

:(:)

Wil je erover praten?

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 16:51

Ik zit ook altijd in de wei, heerlijk. Alleen ben ik wel wat voorzichtiger geworden sinds ik van een paard wat schrok een trap kreeg en mijn neus brak.
Dus als het rustig is op de wei ga ik er gerust bij zitten, bij meer onrust idd op hurken of op een voerbak oid.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 16:52

Onali schreef:
:(:)

Wil je erover praten?

Ja ik denk wel dat ik dit niet zelf ga kunnen verwerken.

Tigear

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 16:52

Ik heb ook weleens bij mijn vorige verzorgpaard erbij gezeten, hij keek er niet van op of om, het enigste wat hem interesseerde was de lekkere grasjes :D
Nou doe ik dit wel alleen bij paarden die ik zeer goed ken en vertrouw, en nooit in de kudde zelf. Ik nam hem af en toe mee de wei af om lekker te wandelen en hem dus wat nieuw vers gras te laten grazen en tegelijkertijd dus lekker te borstelen of gewoon lui wezen. :)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 16:59

Met eigen paarden dikke prima. Ik ging ook altijd bij mijn paardjes lekker in de weide zitten, heerlijk. Met eigen paarden kan men dat gewoon voor zichzelf bepalen, of ze dat willen of niet, prettig vinden en of de kudde stabiel en rustig genoeg is. Dat is ieders eigen keuze.

Maar nu staat mijn paard op een pensionstal in een grotere groep en dus doe ik het niet meer. Soms buiten de weide bij het draad om naar haar te kijken, maar nooit in het land. Er staan andere paarden in het land en die zijn niet van mij. Ondanks dat ik ze echt wel vertrouw en het ook wel zou kunnen, vind ik het logisch om het dan niet te doen. Ik zou het ook niet leuk vinden als een stalgenoot in het weiland gaat zitten en/of liggen en met de paarden kroelen. Wat als mijne een trap geeft, dan ben ik de sjaak.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 18:25

ElineS schreef:
Wat als mijne een trap geeft, dan ben ik de sjaak.

Lijkt me gewoon voor eigen risico vsn degene die in de wei gaat liggen?

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 18:51

Nee, het is jouw dier, dus word het verhaald op jouw verzekering. Maar ondanks dat, ik wil natuurlijk ook niet dat er iemand in de weide iets gebeurd Dankzij mijn paard ;). Ik vind dat als je met andermans dieren hebt te maken.. Ik met hun dieren en zij met die van mij, dat je risico's als dit uit de weg moet gaan..

Maar als een weide alleen bestaat uit je eigen kudde of uit die van paarden waarvan je weet dat je het mag doen, dan prima .