Kyrseltje schreef:Dat probeer ik echter trekt hij dan zo weinig aan van de zweep. Eerst gewoon omhoog houden, loopt hij doorheen, dan beetje kriebelen, loopt hij ook doorheen en wanneer ik hem dan een tikje geef dan is hij weer helemaal in de stress.
Eerst inzetten is ook nog een idee, dat ik het vanuit daar ga uitbreiden.. Die van mij staat hier sinds een half jaar en eigenlijk nooit geweldig trailer geladen en de keren dat hij mee gegaan is, vond hij het ook echt niet leuk. En voornamelijk de stang dood eng, stuiterbal effect tussen de voor en achter stang. Dus hij moet weer ervaren dat het ding niet bijt. Maar je hebt zeker gelijk, oefenen werkt het beste. Ga dit weekend maar eens eventjes aan de slag.
En als je gewoon in de bak bent en hem aanleert om op de zweep voorwaarts te gaan? Ik moest in het begin constant tikken. Kietelen heeft geen zin en één tik ook niet.
Leer hem eerst gewoon in de bak voorwaarts te gaan op de zweep, als hij dat snapt is in korte tijd alleen het opheffen van de zweep genoeg. Doe de zweep naar beneden als hij moet stilstaan of achteruit moet. Anders geef je verschillende signalen.
.