Dus eigenlijk zo:
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Starbreeze schreef:ikke schreef:Als het de originele Sprengers zijn, zit daar inderdaad een (motor)fietsketting in.
Een hele grote waarschuwing op deze beugels: als je hiermee gaat rijden is daarna de rest voor de mindere goden
Rijden die zo fijn dan? Wat merk je precies hiermee? Ik rij nu met dubbel asymmetrisch.

Qimm schreef:Misschien is een kogelvrijvest ook een idee![]()
LadyUrsy schreef:Qimm schreef:Misschien is een kogelvrijvest ook een idee![]()
Of gaan dammen......![]()
![]()
Maar gelukkig willen ze rijden. Ben blij met de tips die voorbij zijn gekomen. Denk dat het je plicht is als ouder om simpele veiligheidsmaatregelen te nemen. Ik ga de verschillende beugels die ik voorbij heb zien komen eens vergelijken, die gaan we sowieso aanschaffen.
En verder, plezier maken![]()
![]()

Sonja schreef:Kinderen rijden gewoon met een Engels zadel neem ik aan?
Als je je zadel goed onderhoudt, en dus ook zorgt dat het veiligheidspalletje bij de beugelophanging soepel blijft lopen, dan zou een veiligheidsbeugel toch helemaal niet nodig moeten zijn?
@MorganeR: ook voor western zijn er veiligheidsbeugels, die zijn aan 1 zijkant openIk heb ze (maar rij er niet mee)
Mizora schreef:Qimm schreef:Misschien is een kogelvrijvest ook een idee![]()
Ik hoop dat ze een kogelvrij vest draagt. Anders moeten ze beter gaan richten tijdens het schieten (je bedoelt kogelwereld waarschijnlijk)
Mizora schreef:Qimm schreef:Misschien is een kogelvrijvest ook een idee![]()
Ik hoop dat ze een kogelvrij vest draagt. Anders moeten ze beter gaan richten tijdens het schieten (je bedoelt kogelwereld waarschijnlijk)

kwita schreef:Sonja schreef:Kinderen rijden gewoon met een Engels zadel neem ik aan?
Als je je zadel goed onderhoudt, en dus ook zorgt dat het veiligheidspalletje bij de beugelophanging soepel blijft lopen, dan zou een veiligheidsbeugel toch helemaal niet nodig moeten zijn?
@MorganeR: ook voor western zijn er veiligheidsbeugels, die zijn aan 1 zijkant openIk heb ze (maar rij er niet mee)
nou dat is erg idealistisch....de praktijk is wel eens anders.
kwita schreef:Sonja schreef:Kinderen rijden gewoon met een Engels zadel neem ik aan?
nou dat is erg idealistisch....de praktijk is wel eens anders.
Blijheid schreef:Ik denk dat Kwita bedoeld dat ook bij goed onderhoud die palletjes lang niet altijd open schieten. Zelfs bij nieuwe zadels gaat het vaak erg stroef, en schiet het alleen open bij druk direct naar achteren, en niet bij druk naar onderen.