Jubileum Enjoy the Ride Someren - Maandag 27 april 2015

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Akke_sSpring

Re: Jubileum Enjoy the Ride Someren - Maandag 27 april 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 18:57

Wij hebben vandaag voor het eerst onze Enjoy the ride rit gereden en we hebben meer dan genoten!! Per ongeluk de afslag genomen om de 15 km te rijden en daar kwamen we wat laat achter dus uiteindelijk geen 23,5 maar 28 gereden. Lag zeker niet aan de organisatie. Complimenten voor de route, de paden waren perfect te rijden en de afwisseling in de smallere/bredere paden erg goed. De tussenstop was super verzorgd dus allemaal zeker voor herhaling vatbaar!! Er zijn bij de pauze ook foto's genomen, komen deze ergens online?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 20:03

Ook hier een super fijne rit gehad!!
Heb de 32 km gereden en eigenlijk de hele rit oortjes er op en gas er op!!
Doel was ook een goed tempo te rijden, afstand en snelheid aan passen nav. wat de pony aanbiedt.
Pony was wel fris ERRGG fris sterker nog hij heeft zich vreselijk misdragen in de buurt van andere paarden vandaag.
Zo heb ik hem in de afgelopen 1,5 jaar niet mee gemaakt, dus mensen die last hebben gehad van mijn blérende monster sorry hiervoor.

Ik heb wel nog 2 hele coole foto's kunnen maken tijdens de rit! Nu op naar zijn volgende cross met zijn bijrijder..

We hebben ook nog heerlijk in dit water geplonst, alleen wel jammer dat mijn mobiel geen zwemdiploma heeft en ik dus niet dieper kon gaan.
Afbeelding

Afbeelding

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 20:23

Zo. Ik lig lekker op bed. Oranje troep ruim ik morgen wel op, inclusief ballonnetjes laten klappen! Ben ook heel benieuwd naar de overige foto's!

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 20:25

Volgens mij heb ik jullie terug zien komen. Toen gingen wij net naar huis, denk ik. Heb dacht ik nog naar je gezwaaid zonder te weten dat jij het was. :)

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 20:55

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:08

jullie zijn maar 1 ballonnetje verloren onderweg zag ik hihi zag er leuk uit

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 06:22

Wat ik wel raar vind en wat ik zelf de volgende keer doe.op de site stond duidelijk dat je een cap moest dragen, wij rijden normaal nooit met cap enkel op wedstrijd waar het verplicht is, hier zou het ook verplicht zijn onder het zadel en op de koets.maar op de foto, s zie ik er genoeg zonder cap.dus komende keer bij een enjoy heb ik ze bij me maar zet ik ze ook niet op.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 08:18

Ik weet wel dat net voor ik weg ging er heel wat te doen was over zonder cap starten.
Ik heb hem gewoon altijd op en vindt het ook niet meer als normaal,!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 08:47

keona schreef:
Wat ik wel raar vind en wat ik zelf de volgende keer doe.op de site stond duidelijk dat je een cap moest dragen, wij rijden normaal nooit met cap enkel op wedstrijd waar het verplicht is, hier zou het ook verplicht zijn onder het zadel en op de koets.maar op de foto, s zie ik er genoeg zonder cap.dus komende keer bij een enjoy heb ik ze bij me maar zet ik ze ook niet op.

Das dan weer een compleet rare instelling en ff natrappen, en ja ik was een van die geen cap op heb, ik kan medisch geen cap meer op en heb ook een doktersverklaring waarom. en zoals je ook ziet op de foto's hebben wij ook geen hesje aan en rijden wij officieel ook niet mee daarom.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 09:51

speurneusc schreef:
keona schreef:

Das dan weer een compleet rare instelling en ff natrappen, en ja ik was een van die geen cap op heb, ik kan medisch geen cap meer op en heb ook een doktersverklaring waarom. en zoals je ook ziet op de foto's hebben wij ook geen hesje aan en rijden wij officieel ook niet mee daarom.

Ik heb het over mensen ook met een hesje en dat het bij jou iets medische is kan ik niet ruiken.maar normaal rij ik zonder dus als niet hoeft doe ik ook geen op dan had ik gister nog een grappig oranje mutsje gehad.en heeft niks met natrappen te maken het viel me op dus mag ik dat best zeggen

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 17:15

er waren geen mensen met hesje die zonder cap reden, iets beter opletten keona

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 18:54

quibje schreef:
er waren geen mensen met hesje die zonder cap reden, iets beter opletten keona

Ik weet niet goed waar jij kijkt maar ik zie duidelijk 2 koetsen met 3 en 1 met 4 mensen zonder cap enkelspan pony en dubbelspan paard

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 13:15

Voor ons was dit de eerste keer dat we een ETR organiseerde. We gaan dit zeker meenemen in de evaluatie. Aangezien het onder de KNHS valt is iedereen idd verplicht een cap te dragen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 14:03

Psydoxy schreef:
Voor ons was dit de eerste keer dat we een ETR organiseerde. We gaan dit zeker meenemen in de evaluatie. Aangezien het onder de KNHS valt is iedereen idd verplicht een cap te dragen.

westernruiters vallen ook onder de knhs en die dragen boven de 18 hoed..

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:48

ging mij over de ruiters, niet de menners

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:57

speurneusc alleen de gevorderde ruiters, niet de beginners!

Ik vind het heel normaal , ook als western ruiter, dat je bij een buitenrit een cap op doet.
De organisatie moet het via de KNHS verplichten dus erg flauw als je gaat zeuren over western regels.

Mocht je om medische redenen geen cap kunnen dragen kun je dat vast aantonen en kun je compensatie aanvragen bij de KNHS.
Maar dat zal een enkeling zijn.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 18:51

quibje schreef:
ging mij over de ruiters, niet de menners

Maar die moeten van de knhs ook een cap dragen.
verder vond ik het erg leuk we hebben nog een lifster mee gepakt en was een geslaagde dag

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 21:17

Even een vraagje aan de deelnemers die hebben meegereden. Zijn er mensen wiens paard ziek was (verkouden oid) en uit de waterbak bij de stop hebben laten drinken.

Ik was de laatste bij de stop en heb mijn paard wel uit de bak laten drinken (dacht dat dat de gewoonte was, heb nu spijt) en 2 dagen later is mijn paard begonnen met hoesten. Inmiddels een hoop snot en gehoest verder inmiddels aan de anti biotica. Ik probeer te achterhalen waar ze het heeft opgelopen en een van de oorzaken zou de waterbak kunnen zijn.

Is niet de bedoeling om met een schuldige vinger te wijzen, ik besloot zelf mijn paard te laten drinken maar ik zou graag weten of er meer zijn met dergelijke symptomen na de rit.

Andere mogelijkheden zijn natuurlijk contact met andere paarden bij ons op stal die weer ergens zijn geweest dus ik sluit niks uit. Is puur voor mijn gemoedsrust.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 21:22

Hier wel een deelnemer maar geen zieke pony.
Ook hij heeft uit de bak gedronken.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 21:47

Mijne heeft water aangeraakt (dacht ik) maar niet gedronken en is verder gewoon fit.
Wel weer een goede waarschuwing voor ons allemaal om hier toch voorzichtiger mee te zijn.

Beterschap voor je paard!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 21:48

Je paard kan ook gewoon op stal ziek zijn geworden...

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 00:14

Hoesten na 'vervuild' water drinken heb ik nog nooit gehoord. Incubatie tijd van 2 dagen is ook heel erg kort. Niet dat het niet kan, al is het heel onwaarschijnlijk.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 06:12

Mijne heb ik proberen te laten drinken uit de emmer maar ze hadden geen zin.en als je paard ziek moet worden word deze ziek,is bij mensen ook zo.kan me echt niet voorstellen dat het hier door komt.en juist goed dat je je paard laat drinken,is juist niet stom

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 19:02

Ik ben er ook niet van overtuigd dat ze daar ziek is geworden, zeker niet maar wil ook niks uitsluiten. De antibiotica slaat gelukkig goed aan dus het zal echt wel goed komen maar we hebben best even aangemodderd. Dat ze het op stal opgelopen heeft kan ook zeker, dat gaf ik in mijn vraag ook aan. Bedankt voor jullie reacties +:)+

blizzart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:31

Kom er nog een rit dit jaar