Deze spullen geschikt voor beginnende ruiter?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zaldi

Re: Deze spullen geschikt voor beginnende ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 23:09

Is prima hoor :) maar cap zou ik zeker gaan passen. Zelf zou ik nooit meer met rubberlaarzen willen rijden, vind chaps en jodphurs veel fijner maar misschien kun je rubberlaarzen tweedehands kopen en als je dan echt door wil gaan investeren in goede jodphurs en chaps.
Broek zou nog wel wat goedkoper kunnen inderdaad.
Maar dit is zeker niet verkeerd om mee te beginnen hoor! Alvast heel veel plezier en succes met je lessen!

Woeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 07:26

Aangezien dit topic een beetje bij wat ik wil vragen maak ik geen nieuwe aan.
Mijn vraag ik ben ook pas begonnen ( 1 les) alleen heb ik best wel last gehad van mij enkel door die flubber tuinlaarzen van mij xD. :') Dat ik eigenlijk toch wil gaan kijken voor wat beters.
Nu ben ik 21 dus voor groei hoef ik mij geen zorgen te maken. Maar mijn vraag is waarvoor kan ik het beste kijken rijlaarzen of jodhurs met chaps.

Groetjes Femke :) :)

lovexhorsess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 07:51

Ik zou eigenlijk als je net begint even naar de Dechatlon gaan. Daar kan je voor een tientje ofzo rijlaarzen halen en die rijbroeken zijn heel cheap en zitten echt hemels :) Ook hebben ze erg mooie en fijne caps. En als je er dan toch bent, neem dan gelijk een zakje paardensnoepjes mee voor 1.50,- :D :Y)

lovexhorsess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 07:55

Woeps schreef:
Mijn vraag ik ben ook pas begonnen ( 1 les) alleen heb ik best wel last gehad van mij enkel door die flubber tuinlaarzen van mij xD. :') Dat ik eigenlijk toch wil gaan kijken voor wat beters.
Nu ben ik 21 dus voor groei hoef ik mij geen zorgen te maken. Maar mijn vraag is waarvoor kan ik het beste kijken rijlaarzen of jodhurs met chaps.

Hai Femke ,

Nou ik heb maar 1 jaartje met rubberen laarzen gereden en daarna overgestapt op jodhurs met chaps. Ik vond zelf jodhurs lekkerder zitten dan rubberen laarzen omdat ik moe voet er beter in naar beneden kon drukken en meer bewegingsvrijheid had. Ik rij nu al een aantal jaar met leren laarzen en dat vind ik toch het fijnst :Y) Dus als ik jou was zou ik eerder voor jodhurs gaan, maar pas ze eerst en kijk hoe het zit. Want het zit heel erg anders dan rubberen laarsjes.

X

zaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 12:03

lovexhorsess schreef:
Woeps schreef:

Hai Femke ,

Nou ik heb maar 1 jaartje met rubberen laarzen gereden en daarna overgestapt op jodhurs met chaps. Ik vond zelf jodhurs lekkerder zitten dan rubberen laarzen omdat ik moe voet er beter in naar beneden kon drukken en meer bewegingsvrijheid had. Ik rij nu al een aantal jaar met leren laarzen en dat vind ik toch het fijnst :Y) Dus als ik jou was zou ik eerder voor jodhurs gaan, maar pas ze eerst en kijk hoe het zit. Want het zit heel erg anders dan rubberen laarsjes.

X

Zoiets wou ik ook gaan zeggen maar moest eerst rijden haha. Ik zou ook voor jodphurs en chaps gaan, kan je idd veel beter je hakken in uitdrukken (ik dan). Kijk wel gelijk naar goede, want die van mij heb ik nu een halfjaartje en zijn al kapot -O-

Art_ofLiving

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 12:21

Het zijn leuke beginnersspullen! Ga je het online bestellen? Het is misschien wel handig om het in de winkel zelf te passen.

Ook staan er op marktplaats en social media vaak goedkope spullen, en soms zelfs dingen die gratis weggegeven worden. :) Veel plezier!

madelynav

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 19:41

prima spullen, k zou gaan voor rubberen laarsen :)

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 17:01

Ik ben ook begonnen met rubberen laarzen, vanwege de betere bescherming dan chaps. Momenteel rij ik nauwelijks, waardoor ik jodphurs heb gekocht, die zijn daardoor makkelijker weg te zetten. :)

Maar het zijn goede beginnersspullen hoor! Een cap is gewoon het allerbelangrijkste, je moet je hoofd gewoon goed beschermen.

Rois

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:35

Ik zou wel een wat betere cap kopen ..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:50

Rois die cap is toch gewoon prima. een cap van 300 euro is net zo veilig als deze, aangezien ze dezelfde testen moeten doorstaan. Die van 300 zal (misschien) comfortabeler en zachter zijn aan de binnenkant, zal minder gaan zweten en lichter zijn. Maar veilig zijn ze beiden :p

Heb je al wat gevonden ondertussen TS?

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:51

ik ben helemaal geen beginnende ruiter,maar koop evemgoed goedkopere spullen.
iedere cap is kapot bij het vallen als hij nou 1000 of 20 euro kost.
met welke zou je het minst balen dat die kapot zou zijn?