Ik heb ook een ruintje met trailerlaad problemen en ik kan het echt aanraden zoek er iemand bij.
Ondanks dat ik het gevoel hebt dat je het allemaal zelf wilt oplossen.
Mijn ruin vond de trailer best er spannend (zonder dat we weten dat er iets naar mee gebeurt is) Jou paard heeft daarmee ook nog een link met een nare ervaring.
Geloof me heb al 2x meer dan 4!!! uur voor mijn trailer gestaan.. gewacht.. gewacht.. gewacht.. en ondanks dat de frustraties groter en groter werd pas met heeeeeeeel veel rust erin gekregen. Daarna kon het zo niet langer.
Ik heb hulp gezocht. Buiten het feit om dat mijn ruin het ENG vond gaf ik hem geheel onbewust ook extra spanning mee. (want in je achterhoofd ben je er toch mee bezig) dit voelde mijn ruin, (zoals bokker kiddokids ook zegt haar zoon zonder enig benul van zet hem er zo op, omdat die nergens over na denkt) ook mijn lichaamshouding was verkeerd. Ik kwam onzeker over en was niet de leidende draad die mijn ruin nodig had.
De persoon die me helpt kan hem zo met 15 minuutjes zonder enig geweld op de trailer hebben. Waarom? Zij geeft het paard vertrouwen, zij zorgt dat ZIJ de leider is, hier word geen geweld uitgevoerd en alleen maar druk.
Terwijl als ik hem heb hij onzeker word door mijn onzekerheid.
Rianne Top (gelderland) en Edith Sidler (flevoland) hebben mij beide een keer geholpen. en kan ze ook zeker voor je aanraden.
Ik ben ondertussen 2x alleen met me paard op wedstrijd geweest, ben er nog niet want hij vind het nog steeds spannend maar daarom blijven we eraan werken.
Dus neem alle adviezen aan en haal er iemand bij! Ik zit ook meer dan 20 jaar in de paarden maar sommige dingen kun je gewoon zelf niet en moet je aan een ander overlaten. Hopelijk kan je daarna weer snel zonder problemen je paardje laden.