Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
minikatje schreef:nou als ik de haf wil begroeten legt hij vaak al de oren in de nek. Dus ga ik me dan op mijn paard richten maar dan komt de haf dus wel afgestapt en gaat die van mij er vandoorWat is er mis met even de haf begroeten en dan je op de jaarling te richten?
Hier snappen ze het heel goed, even rondje begroeten en dan gaat mens met 1 aan de slag waarbij de anderen op afstand moeten blijven.
Niet zo happig ts, je bent geen 14 meer.
Fijn dat je een behulpzame bokker in de buurt hebt die je ook wil helpen.
MaricoGraphy schreef:minikatje schreef:nou als ik de haf wil begroeten legt hij vaak al de oren in de nek. Dus ga ik me dan op mijn paard richten maar dan komt de haf dus wel afgestapt en gaat die van mij er vandoorWat is er mis met even de haf begroeten en dan je op de jaarling te richten?
Hier snappen ze het heel goed, even rondje begroeten en dan gaat mens met 1 aan de slag waarbij de anderen op afstand moeten blijven.
Niet zo happig ts, je bent geen 14 meer.
Fijn dat je een behulpzame bokker in de buurt hebt die je ook wil helpen.
S_en_Z schreef:Ik heb altijd geleerd dat de dominante paarden boven jong grut staat en altijd gehoord dat t nooit goed is om de kudde uit elkaar te trekken door er 1 weg te halen en later weer erbij te voegen.
Voor wat ik weer moet er dan telkens opnieuw de hiërarchie bepaald worden.
Ik ken stallen waar je paard overdags buiten staat en niet de wei uit mag. Pas als ze savonda binnen komen kun je gaan rijden (om dit soort dingen te voorkomen) Alles er uit. Alles er in. Geen gedoe tussendoor.
Don't shoot the messenger ik denk alleen maar mee
MaricoGraphy schreef:En nu is het ineens stil. Dan volg ik een tip op krijg ik daar geen compliment op :s
MaricoGraphy schreef:Ik geef geen reacties meer op de commentaar hierboven. De Bokker met wie ik afgesproken heb is cocochanel en zij heeft denk ik goede ervaringen door de studie die ze doet.
Daarnaast zie ik hier op Bokt ook veel mensen die 1 paard aan huis hebben staan. Is dat dan niet zieliger?? Die van mij had ik ook zo kunnen stallen, maar nu heeft hij wel weide maatjes.
MaricoGraphy schreef:Naar de opfok brengen is geen optie. IK kan hier in de buurt ook geen (goede) opfok vinden.
Ik moet nu al 20 min rijden met de auto als ik naar Harley wil gaan.
Laat staan 1 of 2 uur voor naar een opfok te rijden omdat er vlakbij geen zijn.
Een speelmaatje, ja dat zou kunnen als iemand in de buurt een weide voor een jong paard zou zoeken. Wat ook niet het geval is (geen gemeente waar echt veel paardensport gedaan wordt).
In eerste instantie wou ik er een 3 à 4 jarig paard bijkopen maar dat is nog neit hetzelfde als een leeftijdgenoot.
Azara71 schreef:ik weet exact wat je bedoelt met de rondjes draaien. Ik ga dat vandaag ook even proberen. Nu is het wel zo dat als ik Astra kan pakken en hem longeer, hij daarna wel luistert.Ik vindt eerlijk gezegd dat er wel wat harde reacties komen van sommigen ...
TS kun je niet gewoon alleen een halstertouw meenemen het land in, als de haf dan in de buurt komt zou je met dat touw rondjes kunnen draaien (weet niet goed hoe ik dit uit kan leggen) zodat hij op afstand blijft. Ik heb ook een kudde van 4 paarden, de oudste is nu bijna 5 en jaagt altijd mijn blinde 3 jarige weg. Ze komt er dan ook heel dreigen aan en in het begin nam ik ook gewoon een touw mee om haar op afstand te houden. Ze is nu wat rustiger geworden, en ik kan gewoon weer naar mijn andere paardje toe, maar af en toe moet ze toch nog even laten zien dat zij de baas en dan hoef ik alleen maar even met mijn armen te zwaaien en blijft ze staan.
Succes !