Ik durf de stal niet in

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

juhiii

Re: Ik durf de stal niet in

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:48

hoe is het? Gaat t beter?

aktito

Re: Ik durf de stal niet in

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 00:12

gaat het al beter nu?

Dotje281

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 13:54

diamantjeq schreef:
Bizzybijtje schreef:
En als er iemand bij is? :)

Als er iemand bij is voel ik me wel zelfverzekerd, ik vind dan nog steeds eng om het hoofdstel om te doen,
de laatste keer dat ik dat probeerde gooide mijn paard heel hard zijn hoofd elke keer omhoog en sprong die zelfs een beetje met z'n voorbenen.
Maar het punt is iedereen doet het alleen en ik wil niet elke keer iemand vragen. De meeste paarden die ik tot nu toe samen heb gezadeld waren niet bepaald rustig, ook 1tje beet keihard in de rails van de stalling.

ik vind het de stal in lopen,halster omdoen en hoofdstel indoen ook heel eng. ik vind het wel goed dat je hulp vraagt dat doe ik nooit :n
Ik heb niet echt tips maar wou dit ff delen en laten weten dat je niet de einige bent

diamantjeq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 16:31

aktito schreef:
gaat het al beter nu?

ja bij de makkelijke paardjes gaat het steeds beter! bijna geen angst meer
alleen in het begin even spannend met het halster omdoen, maar wat ik doe is
laat het paard naar me toekomen als ik bij de staldeur sta, dan gaat het veel makkelijker
vind ik, durf nog niet een paard zonder het vast te zetten op te zadelen

diamantjeq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 16:32

Bizzybijtje schreef:
En als er iemand bij is? :)

ik vind het de stal in lopen,halster omdoen en hoofdstel indoen ook heel eng. ik vind het wel goed dat je hulp vraagt dat doe ik nooit :n
Ik heb niet echt tips maar wou dit ff delen en laten weten dat je niet de einige bent
[/quote]

ik loop ook niet zomaar de stal in dat vind ik nog eng, dus ik laat het paard naar mij toekomen :)
maar ik vind wel dat je gewoon om hulp moet vragen hoor ! is er een stalhulp aanwezig?

tessaex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 21:55

ik ken het probleem, had er vroeger ook wel eens last van. wat mij toen heeft geholpen is dat iemand mee is gegaan, voelde voor mij beter en veiliger. en later is diegene op een afstandje gaan staan en dan op het laatst alleen gegaaan *\o/* *\o/* *\o/*

ponysearcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:05

Heeyyy
ik heb dit probleem ook gehad, ik ben er vanaf gekomen door met een meisje dat ook bang was de stal in gegaan.
toen hebben we een pony gepoetst die ik niet vertrouwde. Doorzettingsvermogen heb je nodig, maar dan heb je ook wat /3
succes

anoniem_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 05:41

Beste tip is wat je zelf al aangaf wortel mee en het halster staldeur open doen maar er zelf niet in gaan het paard lokken met het worteltje geven en ondertussen het halster om doen, laat niet merken dat je bang bent want dat voelen ze.