Aan welke eisen moet jouw "droom rijbroek" voldoen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Loolotte

Re: Aan welke eisen moet jouw "droom rijbroek" voldoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 21:56

Goede pijplengte zodat ik bij mijn benen niet teveel stof over houd, hoge taille, schuifknoop en rits die niet spontaan open gaan, stretchy stof, het liefste zo'n fake denim.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 11:41

sans6 schreef:
ittheclown schreef:
Ik wil altijd graag een broek die rekbaar is.. niet zo een stijf ding waarbij ik het idee heb niet eens te kunnen opstappen, ik ben dus ook geen fan van een zitvlak. Verder heb ik rondom mijn middel nooit problemen mijn heupen zijn curvy dus daar loop ik meestal tegen aan, dus ideaal voor mij, niet te los rond mn middel en niet te strak rond mn heupen, stretchy en leuke kleurtjes ( aangezien ik een maatje meer heb.. is het al gouw saaie zwart of donkerblauw)
.........

<<) sexy! :D

hahaha duurde ff voor het doordrong ;p Ik bedoel natuurlijk dat ik liever geen ledere zitvlak heb :') :o

WildBirds

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 23:59

Ik heb liever rij broeken die niet slobberig zijn, want dat rijdt voor geen meter. Een lange broek is ook wel handig omdat ik onwijs lange klungelige benen heb :\. Ik hou niet van die dikke rijbroeken pff veel te warm. Ook niet te stijf.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:39

Goed aansluitend, hoge taille, beetje stretchy, zachte stof, geen klittenband aan de onderkant maar elastiek, flinke lengte, redelijk grote zakken zodat je er ook nog echt iets in kan stoppen.

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:43

Ik heb inmiddels "de ideale" rijbroek gevonden. Deze is van B-vertigo met leren zitvlak. Geen klitteband meer, schuifknoop, goede rits en geheel rekbaar dus "gewoon" opstappen. Verder is de stof echt super, cool max.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:47

Zacht, aansluitend, geen klittenband en wat hogetaille met zakken dat ik er nog wat in kan doen (niet noodzakelijk). Liever kunstleer (of stof) en geen echt leren zitvlak.

Ondertussen heb ik merk Copperfield ontdekt en dat is echt goddelijk <3

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:50

SusanH schreef:
Goede pasvorm vind ik het belangrijkste. Heb al te vaak gehad dat een broek fijn lijkt te zitten, maar toch afzakt.

Wij zoeken dezelfde broek. Ik heb m nog niet gevonden....

Graag in een neutrale kleur zonder idiote stiksels en glittermeuk. Ah, en ook graag slijtvas zodat je niet elke twee jaar een nieuwe broek moet kopen...

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:56

Cavallo blue label met leren zitvlak, hoge band (die van die bandplooibroeken) en elastiek onderaan de enkels. Helaas in deze combinatie niet te vinden. De cavallo blue label is uit de collectie en de hoge band is überhaupt zeldzaam tegenwoordig.
Heb nu een easyrider en moet zeggen dat deze erg fijn zit, een hoog model, al zou ik een nog hogere band nog fijner vinden.

Uniek90210

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:37

Goede pasvorm inderdaad. Mijn grootste probleem is dat ik maar geen rijbroek zie te vinden die gewoon aansluit in mijn kruis. Ze zakken zo vaak af, ook met riempje. Dat rijdt gewoon niet fijn.
Verder houd ik van hoge taille (hallo, muffintop!) en een stevigere stof in de winter. Als kind had ik altijd gevoerde rijbroeken voor in de winter maar ik ben ze voor volwassenen nog steeds niet tegengekomen. Liefst ook geen velcro maar elastieken om de enkels.

Roosje1606

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:40

Mijn ideale broek heeft sowieso een lederen zitvlak en elastiek onderaan de broekspijpen. Verder moet de broek goed aansluiten en lang mee gaan. Ik vind het ook fijn als een broek na een aantal wasbeurten nog steeds mooi blijft :))

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 01:56

Mijn ideaale rijbroek zit lekker en eentje die goed ademt want niemand wil een zweet broek ;) en er moet veel bling op zitten en highlights die lekker opvallen :)

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 05:26

Mijn voorkeur gaat uit naar een pull-on, full-seat rijbroek.
Zeer comfortabel, zonder ritsen, knopen of andere sluiting, voorzien van een full-seat van het zitvlak tot halverwege de kuit en een elastische taille. Oftewel een endurance rijbroek waar je ook nog leuk je logo op kunt laten plaatsen :-D

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:48

De Pikeur Janet of de Eurostar Finale thermo...de rijbroeken die ik tot nu het fijnst vind. Helaas beiden uit de collectie. Een vergelijkbaar alternatief heb ik nog niet gevonden. De rijbroeken van tegenwoordig vind ik flubberdingetjes qua stof met een te lage taille..

Michel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:35

Mijn droombroek zit lekker en ziet er mannelijk uit :+

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:30

Mijn droombroek moet lekker zitten, goed passen en een leuk kleurtje hebben :)
Mijn lievelingsbroek op het moment is een bruine/grijze eurostar :)

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:36

Ik ben dun en heb hele lange benen dus er is maar 1 model broek die mij goed past (en die heb ik 3x). Broeken zijn altijd of te kort of te wijd..

Voor mij is de ideale rijbroek er een die hele lange benen heeft maar ook heel erg smal is en goed aansluit. Verder een stevige stof die wel een beetje stretcht, waar geen gaten in komen en de stiksels niet loslaten. Kleur vind ik donkerblauw (bijna zwart) heel mooi en dan een heel klein beetje glitters ergens.

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 10:15

Toevallig net 2 nieuwe rijbroeken gekocht en anderhalf uur aan het passen geweest.
Wat mij betreft mogen ze alle rijbroeken in dezelfde maat bij elkaar hangen, ben echt lang aan het zoeken geweest door de rekken voordat ik een paar broeken in mijn maat bij elkaar had.

Eerder deed ik jaren met mijn rijbroeken, maar nu zijn ze gek genoeg binnen een jaar versleten.
De stof lijkt tegenwoordig ook veel dunner te zijn.
Er van uitgaande dat ik ongeveer een jaar met een broek kan doen, was ik eigenlijk niet meer van plan om dure merken te kopen.
Ik heb uiteindelijk een broek van Epplejeck gekocht 69,95 en een van Eurostar 169,95, ben benieuwd of ik verschil in kwaliteit ga merken.

Ik ben best bereid om meer dan 200,- voor een broek neer te tellen, maar dan moeten de naden niet binnen een half jaar loslaten (Pikeur)

Mijn ideale rijbroek heeft een leren zitvlak, hoge taille, steekzakken, broekspijpen die lang genoeg zijn en zonder klitteband (zelfs de lengtemaat is vaak nog te kort), degelijke kleur (bijv. reebruin, grijs, donkerbruin, donkerblauw), leuk als het zitvlak iets donkerder van kleur is, evt. opgeleukt met een borduursel maar dat is geen must, stof van goede kwaliteit (dus niet pillen of dat de gaten er binnen een jaar invallen zoals bij Eurostar) zitvlak moet strak blijven (niet gaan lubberen) winter uitvoering zou fijn zijn, de broek moet lekker zitten, goed uit te wassen zijn en lang mooi blijven.

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:18

Mijn ideale rijbroek kan ik makkelijk aandoen, dus hij past mooi. De onderkant van de broek liefst geen klittenband. Grote broekzakken. Liefst ook een kunstleren zitvlak. Ik wil er ook goed in kunnen bewegen. Het liefst ook nog in het zwart, bruin of donkerblauw.

Mijn favoriete rijbroek van nu is van Eurostar. Hoewel die niet heel erg fijn zit, hij is net iets te groot. Verder had ik een hele fijne van Anky, maar die is nu echt te klein helaas... Van Rider pro heb ik 1 die wel redelijk zit, maar daarbij is het klittenband nogal vervelend. En de rest is gewoon wel oké. :P

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:27

Stevig, hogere taille, brede tailleband, steekzakken, geen leren zitvlak,wel leren kniestukken, en in zwart of grijs.

WildBirds

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:29

Het boeit me niet echt hoe hij eruitziet zo lang hij maar lekker zit en goed mee te paardrijden is :)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:32

Cchanny schreef:
Hoge taille!
Dat is erg lastig te vinden. Vaak vallen ze precies op mijn heupen, waarna het na een tijdje gewoon zeer begint te doen.

Dat heb ik ook, dacht dat ik de enige was!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:40

- Comfortabel
- mee rekkend ( niet zo strak aan je lichaam zodat je niet meer kan bewegen )
- geen stroeve stof
- siliconen grip bij de knieën
- goeie pijp lengte

Sara_4027

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:49

-elastisch
-leren zitvlak liefst zwart
-elastische onderkant (geen klittenband)
-niet dik niet mega dun
-rits als gulp
-grijs of beige
-strak (geen kreukels in mijn laarzen)
-liefst geen hoogmodel
-en geen glitters of logos op mijn kont
-Betaalbaar

(als iemand deze heb gevonden graag pb :D )
Laatst bijgewerkt door Sara_4027 op 24-02-15 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicolle89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:57

Hoge taille met een zachte elastische rand,
Liefst een katoenen stretch stof zonder suède zitvlakken want dat zit zo stug en niet soepel. Liefste met steekzakken en een kontzakje voor m'n telefoon. Klittenband of elastiek maar me niet uit. Wel een neutrale afkledende kleur met wat versiering mag ook!

Dat katoen stretch kom je bijna nergens meer tegen! Echt jammer. Bijna alles in gemaakt van dat synthetische troep. Snik:(

Ohja en qua prijs onder de 80 euro graag!

MelissaYM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:58

Een elastische rijbroek met dikke stof, geen leren zitvlakken en al helemaal geen merken/logo's en glitter bende op mijn kont! Gewoon 1 neutrale kleur en geen klitteband bij de enkels.
En natuurlijk een betaalbare prijs!