Gaat het hier om ponys of paarden? Want bij pony's ben je al vanaf 7 euro inschrijfgeld gebonden aan de prijzen schaal.
Verder:
Citaat:
Ik heb al berekend wat er aan het einde van de wedstrijddag overgehouden wordt en ook al zouden we beide proeven geldprijzen geven dan houden we nog best een leuk centje over (mits volle wedstrijd uiteraard).
Ik weet het niet hoor, ik ga er dan vanuit dat je de accommodatie niet hoeft te huren?
Want anders is dit wel een heel optimistische uitspraak...
En je moet toch een keuze maken. Je zegt enerzijds dat je het kleinschalig wil houden, anderzijds wil je volle rubrieken omdat je geld over wil houden? Hoe groot wil je de rubriek dan hebben, wat is het aantal starts wat je minimaal nodig hebt om uit de kosten te komen? Hou rekening met last minute afzeggingen en mensen die dan níet alsnog braaf hun verplichte startgeld betalen. En: hoe meer starts, hoe meer dit vraagt van de medewerkers.. Want het is makkelijk gezegd "we gaan het strak organiseren", maar dit wáár maken is een ander verhaal: ervaren medewerkers is dan wel een voorwaarde.
Hou ook rekening met het aanwezig moeten zijn van EHBOers ( als je die niet binnen je vereniging hebt is dit ook nog een best kostenplaatje!)
En als je het werkelijk om het maken van winst gaat: zie dat je je prijzen in natura gesponsord krijgt, zorg dat mensen 2 proeven kunnen rijden ( dus 2 x kans op winstpunten), de organisatie strak en goed is, bodem goed..... En tja.. .buiten losrijden blíjft een minpunt... vrees dat wanneer er in de buurt startmogelijkheden zijn waar je binnen los kunt rijden, dan zul je daar best wat tegenover moeten zetten, anders gaan mensen echt naar de andere partij.