Trailer icm auto: mag dit?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 22:58

kiwiwitje schreef:
Ik vind dat wel een stomme opmerking. Sterker, ik werk o.a op grote concoursen, op het stallen complex en ook daar komt vaak voer mee. Toen ik voor meerdere(grote en kleine ) stallen heb gewerkt en gereden ging er ook voer mee. En met eigen paarden mee nemen voor meerdere dagen neem ik ook voor die dagen voer mee. Ten eerste fijn voor het paard en jezelf en ten 2e je weet nooit wat je aantreft op een andere stal.
Daarbij was ts wel blij met mijn bericht en dat was ook de bedoeling toch? Dat ts er iets aan had.
Dat gezegd te hebben, zeg ik niet dat jouw manier verkeerd is want iedereen houd er een andere manier van voeren op en van verzorging en niemand doet het zelfde met zijn of haar paard en het vervoeren etc.

Ook vond ik je post en deze niet heel vriendelijk. En dat vind ik jammer. Proberen hier elkaar te helpen. Vind het jammer dat omdat het niet gaat zoals jij gewend bent, je zo moet reageren en hoop dat we nu ontopic kunnen

Die stallen komen niet met een grensgevalcombi naar een wedstrijd maar met dikke combi's die simpelweg up-to-the-job zijn! Dat is geen vergelijk met TS die zich een dergelijk dikke combi blijkbaar niet kan of wil permitteren.

Dus graag niet jouw "professionele" denkbeelden projecteren op iemand die met hele andere dingen bezig is.

palousa_boy

Re: Trailer icm auto: mag dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 23:05

Professioneel of niet ikke, het is een vrij standaard lijst met spullen die je mee KAN nemen als je langer op pad gaat met je paard.

Ga je rijden, dan neem je tuig mee.
Is het koud, dan gaan er dekens mee.
Is het warm, dan gaat er water mee..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 23:14

palousa_boy schreef:
Professioneel of niet ikke, het is een vrij standaard lijst met spullen die je mee KAN nemen als je langer op pad gaat met je paard.

Ga je rijden, dan neem je tuig mee.
Is het koud, dan gaan er dekens mee.
Is het warm, dan gaat er water mee..

Als je zooi mee wil sjouwen zul je capaciteit moeten hebben en TS heeft dat niet, punt, uit.

Het heeft geen toegevoegde waarde om daarover te zeuren; als chauffeur ben je verantwoordelijk voor het correct laden van je combi en dus ook verantwoordelijk voor de beperkingen van je combi.
Dat je iets mee KAN nemen, is bij lange na niet hetzelfde als dat je dat ook per se mee neemt. Zoals gezegd, in de ruim 25 jaar dat ik mijn paarden door NL (en daarbuiten) rondzeul, heb ik dat nooit gedaan, en velen met mij. Evenmin als dat TS mij MOET volgen in haar/zijn doen en laten, hoeft ze ook niet per se de ruim bemeten opvattingen van anderen te volgen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 23:36

Ik zeg ook niet dat er ineens 500kg aan troep extra mee kan met de opgegeven combinatie omdat het nodig kan zijn..

Kiwi komt met een lijstje wat extra gewicht met zich mee brengt, zodat ts daar rekening mee kan houden, niemand reflecteert hier hun eigen zooi op iemand anders.
Dat jij 25 jaar met je paarden rondzeult zonder troep, voegt net zo veel toe aan dit topic met de vraag of ts met de opgegeven combi mag rijden.

Als jij daar je ei over kwijt wilt prima maar open daar lekker een topic voor ipv op iemand anders te zitten zeuren omdat ze teveel troep mee nemen of dat het niet relevant is voor ts haar combinatie.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 23:38

Ook wij reden gewoon met 2 paardstrailers naar meerdaagse concoursen, en daar waren en zijn wij niet de enige mee. Maargoed

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 09:17

Je kunt op zo' n manier overal wel rekening mee gaan houden. Ts kan beter kijken wat ze altijd gedaan heeft en daar de combi op aanpassen. Als dat af en toe een ritje naar het bos of concours is, gaat dat makkelijk met deze combi.

Als ik naar mezelf kijk, ben ik in de 30 jaar dat ik rij nog nooit naar een meerdaags concours geweest. Persoonlijk zou ik daar dan geen rekening mee gaan houden. Net als dat je een keer iemand extra mee wil nemen met de trailer? Volgens het gewicht heeft TS een 1 of 1,5 paardstrailer. Je gaat toch geen 2 paards kopen of je auto daar nu op aanpassen om incidenteel iemand anders te vervoeren? Sorry, niet mijn probleem... Dat was voor mij precies de reden om gewoon een 1,5 aan te schaffen, ik heb ook maar 1 paard. Deze kan ik met mijn huidige auto makkelijk trekken, anders moet je er weer een heel dikke auto voor gaan zetten. Of je moet bakken met geld over hebben, dan maakt het allemaal niet uit natuurlijk.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 09:27

Bedankt allemaal voor jullie mening. :)

Ik ben het er mee eens dat je inderdaad een verschil hebt tussen 'kunnen/mogen' en het 'daadwerkelijk doen'. Als ik mezelf niet goed had willen voorbereiden/informeren, had ik er direct een trekhaak onder laten plaatsen. Indien het niet verantwoord is, ga ik het uiteraard niet doen. Veiligheid van mijn paard gaat boven alles.

Ik heb zo in ieder geval wel voldoende informatie om te bepalen hoe/wat, dus hartelijk bedankt aan een ieder die hier zijn mening over heeft gegeven. +:)+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 09:29

Starbreeze schreef:
Je kunt op zo' n manier overal wel rekening mee gaan houden. Ts kan beter kijken wat ze altijd gedaan heeft en daar de combi op aanpassen. Als dat af en toe een ritje naar het bos of concours is, gaat dat makkelijk met deze combi.

Als ik naar mezelf kijk, ben ik in de 30 jaar dat ik rij nog nooit naar een meerdaags concours geweest. Persoonlijk zou ik daar dan geen rekening mee gaan houden. Net als dat je een keer iemand extra mee wil nemen met de trailer? Volgens het gewicht heeft TS een 1 of 1,5 paardstrailer. Je gaat toch geen 2 paards kopen of je auto daar nu op aanpassen om incidenteel iemand anders te vervoeren? Sorry, niet mijn probleem... Dat was voor mij precies de reden om gewoon een 1,5 aan te schaffen, ik heb ook maar 1 paard. Deze kan ik met mijn huidige auto makkelijk trekken, anders moet je er weer een heel dikke auto voor gaan zetten. Of je moet bakken met geld over hebben, dan maakt het allemaal niet uit natuurlijk.

Of hobby hebben aan het rijden van die grote 4x4 }:)

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 09:33

Een beetje hobby mag wat kosten he ;)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 12:11

PaulinBijoux schreef:
waar je naar moet kijken is het maximale laadgewicht van je trailer. Dus niet trailer = 300+paard 600 maar kijken wat de max van de trailer is. Dus als je trailer 3000 mag laden dan is je aanhanger 3000 en mag je auto het dus niet trekken. De auto zou het kunnen, maar volgens de wet mag het niet.
(Zijn voorbeeld getallen)

Daarbij mag het totale gewicht niet boven de 3500 kilo uitkomen. Dus auto + maximale gewicht aanhanger.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ijbewijs-b

De auto mag maximaal 1200kg trekken. Hoe zwaar de trailer maximaal mág zijn, doet er niet toe!
(Waarom komt dit toch steeds weer terug?)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 13:04

sflj schreef:
PaulinBijoux schreef:
waar je naar moet kijken is het maximale laadgewicht van je trailer. Dus niet trailer = 300+paard 600 maar kijken wat de max van de trailer is. Dus als je trailer 3000 mag laden dan is je aanhanger 3000 en mag je auto het dus niet trekken. De auto zou het kunnen, maar volgens de wet mag het niet.
(Zijn voorbeeld getallen)

Daarbij mag het totale gewicht niet boven de 3500 kilo uitkomen. Dus auto + maximale gewicht aanhanger.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ijbewijs-b

De auto mag maximaal 1200kg trekken. Hoe zwaar de trailer maximaal mág zijn, doet er niet toe!
(Waarom komt dit toch steeds weer terug?)

Omdat begrijpend lezen al jaren niet meer onderwezen wordt.........

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 13:57

Dat staat in het rijtje met hoofdrekenen denk ik ;)

Daarnaast maakt het veranderen van regels het niet echt overzichtelijker, even als het verzinnen van nieuwe rijbewijzen etc.