hoe zo snel mogelijk een paard verkopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 15:30

gerlinda12 schreef:
ik ben heel snel bang en angstig voor paarden

Van wie heb je les? De meeste Haflingers die ik ken (wij hebben ook zo'n exemplaar) zijn goudeerlijk maar maken er wel heel handig gebruik van als je ze geen consequente leiding kunt geven. Maar als je echt snel bang bent heb je toch goede begeleiding nodig. Ook een heel braaf paard verandert in een draak als hij/zij niet een minimum aan leiderschap krijgt.

Ik denk dat het heel goed zou zijn als je iemand kunt vinden die je niet alleen paardrijles kan geven, maar dat ook zo kan doen dat je meer zelfvertrouwen krijgt. Daar heb je je hele leven plezier van, en echt niet alleen met paarden ;)

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 15:31

Veel tips zijn al gegeven.

de prijs is erg hoog

en het filmje is echt vreselijk vooral de muziek alsof totilas er aan komt .....

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 15:32

Het heeft overigens ook geen nut om te kijken naar wat je zelf betaald hebt, dit staat er los van.

3 jaar terug heb ik mijn vorige pony verkocht, braaf gereden, knap uiterlijk, hafxappa, 7/8 jaar oud, maar geen papieren en geen wedstrijden gereden. Ik heb hem verkocht voor 2000 incl op maat gemaakt zadel. Hij heeft n tophuis gekregen.

Ik heb hem zelf op 3 jarige leeftijd kaal gekocht, was net ingereden, dat was t. Voor 1500.

Dus ja ik had aardig wat verlies gemaakt, maar gezien t tophuisje nam ik dat voor lief. Daarbij moet je ook realistisch blijven, prijzen veranderen.

Heel eerlijk, voor een haflinger zonder papieren, 5 jaar, al n tijd niet bereden, geen prestaties behaald en alleen voor consequente ruiters geschikt zou ik niet meer dan 900 geven

Tirzaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 15:32

Kijk eens goed naar advertenties van andere haflingers, en dan met name die gene die vaak opgeslagen zijn (sterretje op marktplaats bij de advertentie). Wat is daar anders aan dan jouw advertentie? En heb je een vriendin die mooie foto's kan maken? Zorg dus voor een zo aantrekkelijk mogelijke advertentie.
En minimaal €1400 is erg lastig, er staat veel te koop, en proefrijden / voorrijden kan niet als ik het goed begrijp.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 15:33

Is veel geld wat je vraagt. 4jr geleden heb ik een haf gekocht voor 2000 euro dat was al veel geld want zat niets bij....maar goed. Vorige mnd verkocht voor 1000 met alles er op en eraan. Ik was blij dat hij naar een goed huis zou gaan. .geld is dan in mijn ogen minder belangrijk. Ik ben ook eerlijk geweest in advertentie hoe ze kon zijn. Heb je meer aan ...anders worden ze zo weeer doorverkocht

Maar heb je wel alles geprobeerd? Les bv eerst longeren voor je erop gaat, goeie bijrijdster etc

manou_diablo

Re: hoe zo snel mogelijk een paard verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 15:41

Probeer je advertentie aan te passen, het voorbeeld dat Vjestagirl gaf was al een stuk duidelijker. Verder zou ik het filmpje weglaten of een nieuwe maken. Op youtube staat naast het 'dressuurfilmpje' een filmpje genaamd: 'I shall never let you go.' Dat roept bij mij meteen vraagtekens op, wat is er gebeurd met die pony dat hij opeens wel snel weg moet? Verder zou ik niet aan handelaren beginnen, je raakt je pony zo uit het oog... Staat Heidi in de stal of op het land? Op het land zal ze minder kosten en kan ze nog wat energie kwijt. Probeer verder een goede bijrijder te vinden. Als er een koper langskomt moet iemand toch even voorrijden...
Succes met je zoektocht naar de juiste koper!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 16:53

je zou hem ook kunnen ruilen misschien?,maar van ruilen komt vaak huilen.....

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:13

gr_roos schreef:
max66 schreef:
paard is altijd (snel) te verkopen! Ligt eraan wat je er voor hebben wilt.

Ook al krijg je minder als gewenst, je bent dan iig wel van de maandelijkse kosten af. Als je de pony nog een paard maanden houdt is dit duurder dan nu de pony (te) geodkoop te verkopen.

Inderdaad, oud stalgenoot wilde persé 1000€ voor der paard, kreeg een bod van 750€. Heeft ze afgeslagen. Paard is uiteindelijk na 5 of 6 maanden wel voor 1000€ verkocht, zij blij, alleen even vergeten dat ze 260€ aan stalling betaalde per maand, er nog een enting en 2 keer smid bij kwam.....

Oh ja, dat is inderdaad niet slim van zo iemand. :')

Brandje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:21

Wat ik meestal doe met verkoop advertenties is de vraag prijs weg laten. Zet er; in overleg. Maak mensen nieuwsgierig naar jouw pony. Daarbij zou ik een filmpje maken waar de pony los loopt en alle gangen laat zien zowel rechts om als links om. Misschien ook een filmpje maken dat je even een stukje op het harde draft zodat mensen kunnen zien dat ze correct loopt.

Als je hem echt snel wilt verkopen is een handelaar inderdaad een optie. Maar ik ben bang dat jouw vraagprijs dan echt veel te hoog is, ik denk dat je dan (voor de handel) tussen de 300 euro en de 600 euro zit.. Zoek dan wel een handelaar die goed aangeschreven staat en waar je zelf een goed gevoel bij hebt.

Maar ik wil je wel mee geven dat vaak een goed thuis belangrijker is dan de vraagprijs.

Welshponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:43

dit is mijn mening:

Ik vind de prijs wat te hoog. De foto's zijn een beetje "slordig". Het filmpje is best onduidelijk. Informatie en omschrijving van je pony is nogal slordig. (Dit vind ik hé!)

Tips:

- De prijs wat lager
- Was en vlecht je pony een keertje in. Vraag iemand om hulp( bijvoorbeeld iemand die ervaring wil opdoen met fotograferen, die maken meestal best mooie foto's gratis of voor een redelijk prijsje) en maak mooie foto's, vanaf de zijkant, zodat je de bouw van de pony goed kunt zien. Een paar mooie foto's van het hoofd doen het vaak ook goed. En natuurlijk een paar onder zadel, bijv. dat je een sprongetje doet, of dat ze netjes nageeflijk stapt/draaft/galoppeerd
- Het filmpje zou ik verwijderen, vraag iemand die een beetje kan filmen of hij/zij jou wil filmen onder het rijden, en plaats dit filmpje. (ik zou geen muziek doen, of een rustig liedje.)
- Let bij de omschrijving en info vooral op komma's, punten, hoofdletters etc. dat ziet er namelijk al een stuk netter uit! ;)

heel veel succes met het verkopen van je haflinger! ;)

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:54

Ik had mijn pony ook voor €1750 gekocht, maar toch echt voor €900 verkocht een jaar geleden.
(wel zonder toebehoren).
Was niets mis met mijn pony maar moest nog wel veel leren en zat wat vast in zijn lichaam.
(is wel naar een top tehuis gegaan en vond dat veel belangrijker dan geld)

Ik vind €1000 geld zat voor een haflinger die een tijd stilgestaan heeft en geen papieren heeft.
Aanhouden is duurder dus ik zou voor jezelf echt de prijs omlaag doen of een handelaar opbellen.
Misschien is er een hobby fotograaf in de buurt die gratis/klein prijsje wat mooie foto's wilt maken van haar?
Mooie foto's zal ook al iets schelen, in ieder geval in de zin van dat de advertentie er meer uitspringt.

Is het geen optie om iemand te zoeken die haar eventueel weer wat oppakt zodat ze in ieder geval
nog een beetje gereden wordt?

Succes! Er komt vast een persoon voor, maar heb geduld.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:54

Prijs weg laten vind ik dan persoonlijk altijd vervelend.
Ik weet wat mijn budget is en ga niet reageren op paarden die daar te ver boven liggen.
Heb ik zelf een paard te koop zet ik er om die reden wel een vp neer. En ik geef toe dat ik dan de penny meisjes zonder reëel bod ook niet kan waarderen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:00

Ik denk dat je je verwachtingen wat moet bijstellen, de meeste mensen willen gewoon een brave pony en geen 'uitdaging'. Kijk en vergelijk vooral realistisch op marktplaats wat je 'concurrentie' vraagt.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:01

Probeer eens via Hans van den berg in Arcen . Die doen ook wel eens bemiddelen. Is een Haflingerstal. Hun site is haflinger.nl bij vragen mag je ook Pb sturen.

Brandje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:01

bruintje123 schreef:
Prijs weg laten vind ik dan persoonlijk altijd vervelend.
Ik weet wat mijn budget is en ga niet reageren op paarden die daar te ver boven liggen.
Heb ik zelf een paard te koop zet ik er om die reden wel een vp neer. En ik geef toe dat ik dan de penny meisjes zonder reëel bod ook niet kan waarderen.

Hmm ja heb je ook wel weer een punt hoor maar wat ik ervaren heb is dat mensen dan nieuwsgierig worden naar je paard/pony en dan oprecht reageren of de vraagprijs opvragen. Maar dat is mijn mening/ervaring.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:05

Maar als dat dan boven budget is haken ze toch af.
En dan ben ik waarschijnlijk wat kort door de bocht maar ik vind dat dan zonde van mijn mail/bel tijd.
Die besteed ik liever aan iemand die reageert en de prijs weet. Ik ga er dan vanuit dat die echt interesse heeft.

Brandje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:12

bruintje123 schreef:
Maar als dat dan boven budget is haken ze toch af.
En dan ben ik waarschijnlijk wat kort door de bocht maar ik vind dat dan zonde van mijn mail/bel tijd.
Die besteed ik liever aan iemand die reageert en de prijs weet. Ik ga er dan vanuit dat die echt interesse heeft.

Moet eerlijk bekennen dat ik dat nog zelden heb mee gemaakt. Wat ik vaak als nadeel merk is dat mensen die de vraagprijs weten meteen gaan afdingen zonder het paard daadwerkelijk gezien te hebben in real life.. Tenminste dat gebeurd hier erg veel. Maar hee ieder zijn eigen manier van verkoop toch?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:14

Laten we er van uit gaan dat een Haf met prima papieren die alles kan zo'n 2000 euro waard is. Tel daar dan af de 'problemen':
-niet beleerd voor de kar
-niet geschikt om mee te fokken (geen papier)
-niet geschikt voor kinderen/onzekere ruiters
-Waarschijnlijk vrij klein voor volwassenen (dus alleen een kleine volwassene kan er met goed fatsoen op)
-aantal maanden niet bereden.
Dan hou je geen enorme doelgroep over en denk ik dat je blij mag zijn als je 1000 krijgt. Misschien kon het paard minder toen jullie haar kochten, maar toen was ze ook nog jonger en mensen weten ook niet wat voor streken ze nu heeft dat jullie er niet meer op durven en meer ervaren ruiters haar als uitdaging zien.

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:17

Zoek iemand die een beetje kan rijden, sleep je paard mee naar een fatsoenlijke piste en maak foto's en filmpjes als zij er op zit. 3 gangen en duidelijk. Zat meiden die dit voor een eurotje of 30 wel willen doen, mochten er mensen komen laat je haar ook voorrijden door die ruiter.

Je moet blij zijn als je 800 euro kan krijgen, vp flink omlaag gooien want anders staat ze er over maanden nog.

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:31

Misschien noteren in de advertentie dat ze de pony voor 1400 direct kunnen ophalen? Of iets minder, omdat je pm toch je stalling moet betalen.
Tuurlijk heb je er 1750 voor betaald, maar dan heb je voor 350 euro plezier gehad.

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 18:32

Iedereen bedankt voor de tips,ik ga zaterdag weer rijden en zaterdag worden er goede foto's gemaakt. Mij maakt het niet zoveel uit wat ik ervoor krijg maar m'n ouders wel...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:34

gerlinda12 schreef:
Iedereen bedankt voor de tips,ik ga zaterdag weer rijden en zaterdag worden er goede foto's gemaakt. Mij maakt het niet zoveel uit wat ik ervoor krijg maar m'n ouders wel...

Ga je ook foto's maken tijdens het rijden?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:35

gerlinda12 schreef:

Hoe denk je goede foto's te maken als je eigenlijk bang bent op de pony?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:37

Ik ben voor een bijrijdster!
Als jij bang bent, uit jij dat en dat is te zien op een foto.
De foto's moeten plezier uitstralen, dat het leuk is om op je pony te rijden.

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 18:37

Geen foto's van het rijden denk ik maar wel goede standfotos.
ze word nu ook elke dag gelongeerd.