Ik dacht van de week dat ik gek werd met passen, na dit te lezen lucht het op. Ik vind niet alleen de maten slecht kloppen, maar wat een prijzen vragen ze soms voor een rijbroek! Er is weinig keuze bij de divoza voor een fijne warme broek onder de 100 euro.
Ik vind easyrider een goede prijs kwaliteit hebben, andere broeken onder de 100 euro blijven bij mij niet mooi, het stiksel laat snel los of het kunstleer slijt mega snel.
Horze, pas ik kwa maat hetzelfde als mijn broekmaat en zit ook heerlijk.
Saski_K
Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-14 14:36
Ik heb deze besteld bij divoza, met 25% korting, wel maat 44...Ik heb maat 42 van spijkerbroek... Ik moet zeggen dat hij echt heerlijk zit!!!! Ik heb mn rijbroek gevonden!!!! http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... broek.html
Anouk1605
Geplaatst: 27-12-14 19:48
Ik heb meestal maat 46 in mijn rijbroeken. Nu ik 13 kg kwijt ben zakken mujn broeken onder het rijden af. Heb momenteel easyrider, horze en hkm. Ik draag geen riem, dat is irritant. Dus heb nu een nieuwe broek besteld. La valencio maat 44. Nu hopen dat t past!
veermulder
Geplaatst: 27-12-14 19:56
Jep.. Ik vind dat mondoni de maten ook niet echt kloppen, ook al kan ik niet over de grotere maten spreken.. Ik heb zelf altijd bij broeken maatje 36, ook al heb ik wel een kont. maar bij deze mondoni broek vond ik de maat wel heel apart, maar 42... Overigens zit de broek heerlijk!
nienke555
Geplaatst: 01-01-15 14:17
Ik heb normaal gesproken maat 38 van broeken, en bij de meeste paardrijbroeken ook, maar bij Harry's horse had ik ineens 40 of zelfs 42? Terwijl ik normaal gewoon 38 heb
Ik heb besloten om niet meer naar de maat te kijken, maar gewoon te passen wat fijn zit. Ben er ook al een poos geleden achter gekomen dat paardrijbroeken standaard te kleine maten hebben
Dat is echt zo per merk / model verschillend. Ik heb van één merk hetzelfde model en dan in div. kleuren allemaal dezelfde maat dus die kan ik zonder te passen zo kopen. Wil ik een ander merk of model dan moet ik echt passen! Van het ene merkje kan ik kindermaat 176 aan en van een ander merk maat 40! Mijn confectiemaat qua jeans en broeken is maatje M / 38.
Dat rijbroeken standaard zo klein vallen viel mij ook al op. Met name lastig als je via internet besteld. Ja nu weet ik dat ik gewoon voor een of twee maten grote moet gaan.
Ik heb zo'n uitstekende kont en korte benen dat ik niet eens in een damesmaat pas. Ik heb nu een 176 die redelijk blijft zitten. Ik zou in principe om elke broek een riem om moeten hebben, maar dat zit denk ik niet tijdens paardrijden.
Ehm jah, in de heren sectie is t t zelfde... soms 3 maten verschil!
Heleennn
Geplaatst: 13-01-15 23:38
Heb ik ook! Ik heb gewoon een maatje 36 bij HV Polo, bij Harry's Horse een 38... Had ik onlangs bij Epplejeck een broek van Kingsland waar ik maat 32(!!) van nodig had! Te gek voor woorden... Ik ben normaal gebouwd dus vond het echt gek
Ik had een maat S van een onbekend merk omdat niet zoveel rijd hoef ik ook jiet een hele dure. maar de middel zat te los de bovenbenen waren te smal en hij kwam halverwegen mijn enkels. ):