Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Nies_ schreef:Niet dus, maar weet je? Als jij mensen graag verkeerd voorlicht moet je dat vooral blijven doen.
MartineC1711 schreef:Horseware er klopt echt niets van wat je zegt, ten eerste geeft de fleecevoering een warmte van 100 gr in plaats van 150 gr zoals zij zegt. Daarbij heb ik uitgebreid contact gehad over oa de onderdekens en de hoeveelheid gr die je ermee kunt vergelijken. Neem je de moeite niet om dat te lezen?
De Smartex Extra heeft een 300 gr vullen en een 100gr fleecevoering, totaal dus 400gr wat heel normaal is voor een winterdeken.
MartineC1711 schreef:Ben ik het niet helemaal mee eens, wanneer je zelf een softshell met fleecevoering aantrekt over een vestje geeft die geen andere warmte af dan dat je hem op je blote lijf draagt.
KarinvdM schreef:@ Horseware, wat is nu eigenlijk het verschil tussen de power turnout big neck en de power turnout big nek light?
Nies_ schreef:MartineC1711 schreef:Ben ik het niet helemaal mee eens, wanneer je zelf een softshell met fleecevoering aantrekt over een vestje geeft die geen andere warmte af dan dat je hem op je blote lijf draagt.
Daarom ook meer in de buurt. In grammen valt het niet uit te drukken en ik snap ook niet waarom je dat zou willen.
Jelleee schreef:Mij is altijd geleerd dat die fleece voering van de Rain overeenkomt met de warmte van een 100 grams deken. Maar, als je daar een andere deken tussen gaat stoppen, verliest de fleece zijn werking (er zit immers een ander dek tussen) en telt het niet meer mee als 100 gram.
Horseware schreef:Jelleee schreef:Mij is altijd geleerd dat die fleece voering van de Rain overeenkomt met de warmte van een 100 grams deken. Maar, als je daar een andere deken tussen gaat stoppen, verliest de fleece zijn werking (er zit immers een ander dek tussen) en telt het niet meer mee als 100 gram.
Maar dat zou dus betekenen dat als je er een andere deken tussen stopt en de fleece niet rechtstreeks op de huid van het paard ligt, het net is of de fleece er helemaal niet tussen zit? Dat zou betekenen dat als er een andere deken op je paard ligt, het geen verschil maakt of je er een 0 grams regendeken op legt of een deken met een fleecevoering qua warmte, en dat is niet zo.
Jelleee schreef:Horseware schreef:Maar dat zou dus betekenen dat als je er een andere deken tussen stopt en de fleece niet rechtstreeks op de huid van het paard ligt, het net is of de fleece er helemaal niet tussen zit? Dat zou betekenen dat als er een andere deken op je paard ligt, het geen verschil maakt of je er een 0 grams regendeken op legt of een deken met een fleecevoering qua warmte, en dat is niet zo.
Nee de werking (warmte) wordt minder, niet helemaal weg. Dit is wat mij verteld werd toen ik mijn deken kocht. Is wel al enkele jaren geleden overigens. Was bij de paardendrogist.

Grit schreef:Ik heb goede ervaringen met deze dekens. Voor mijn paard(en) was het warm genoeg (24/7 buiten), die hadden dan wel ook nog hun wintervacht met een gedeelte geschoren (haflinger en een tinker).
Qua ademvermogen, stevigheid en waterdichtheid vind ik het echt topdekens.
Nadeel vind ik dat de deken erg stug is en de pasvorm liet te wensen over, maar dat verschilt natuurlijk per paard. Een fries bij ons op stal heeft deze deken ook op en dat past prima.
De big neck heeft vooral bij de schouders meer ruimte en er kan nog een extra verbreder bij. Terwijl bij mijn tinker het pasprobleem vooral zit in de lengte van de borst naar de schoft, bij hem ging de deken in de schoft trekken. Met bucas kreeg ik voor de tinker geen passende oplossing, nu heeft hij een rhino en rambo deken. Ook beide naar tevredenheid.
Wat betreft het wassen, ze werden jaarlijks gewassen (zowel zelf als via de winkel), voor de zekerheid spoot ik er nog wel een spuitbus op leeg, maar echt nooit lekkages gehad.