Problemen op stal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Drifter

Re: Problemen op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 17:08

Hmm heb eens zitten zoeken omdat ik het wel interessant vond, maar inderdaad, retentierecht gaat niet zomaar in. Je zult toch de eigenaar schriftelijk in gebreke moeten stellen voordat je je op retentierecht (dus hek op slot) kunt beroepen voor zover ik dat heb kunnen vinden.

Het is best lastig, als je geen rechtsbijstandverzekering hebt zou ik als ik jouw was nu alvast hier http://www.rechtswinkel.nl mijn vraag stellen zodat je deskundig advies krijgt en je alvast bezig bent met 'wat kan ik nu als het geld niet verschijnt'

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 17:24

Of het slot wettelijk wel of niet mag, daar brand ik mijn vingers niet aan. Wat ik wel gemerkt heb is dat zodra mensen merken dat hun paard achter slot en grendel staat, ze ineens heel snel met geld op de proppen kunnen komen. Dat is eens bij mij op stal geweest. Het is meer een soort "leverage" om het maar even zo te noemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 17:36

Iedereen met dat slotje. Als ze dat paard wilt, knipt ze dat slot echt wel door hoor. Wat een slechte tip zeg van jullie allemaal.
Bel juridisch loket, vraag wat je kan en mag doen, en neem hun adviezen aan.
Beter advies dan van menig bokker ;)

Heel veel succes toegewenst, en hopelijk zal alles met een sisser aflopen.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 17:36

Drifter schreef:
Hmm heb eens zitten zoeken omdat ik het wel interessant vond, maar inderdaad, retentierecht gaat niet zomaar in. Je zult toch de eigenaar schriftelijk in gebreke moeten stellen voordat je je op retentierecht (dus hek op slot) kunt beroepen voor zover ik dat heb kunnen vinden.

Het is best lastig, als je geen rechtsbijstandverzekering hebt zou ik als ik jouw was nu alvast hier http://www.rechtswinkel.nl mijn vraag stellen zodat je deskundig advies krijgt en je alvast bezig bent met 'wat kan ik nu als het geld niet verschijnt'

Dat heb ik ook gelezen, maar goed, mijn kennis van het recht is ook weer niet zó uitgebreid, dus ik geloof het verder wel.

Verder ga ik mee met LadyKantje. Denk dat je met een beetje 'bluf' al ver genoeg komt, er zal vast geen complete gerechtelijke procedure aan te pas hoeven te komen. Even laten merken dat het menens is is hopelijk ook genoeg. Hopen dat ze inderdaad daadwerkelijk bij ING zijn geweest en dat het hele probleem straks is opgelost.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 17:47

vraag ze anders een foto te sturen dat ze de betaling hebben overgemaakt.
Screamshot(?) is zo gemaakt en anders een foto laten maken met de mobiel.

Kan de pony niet buiten blijven staan? Uiteraard wel eerst melden aan de eigenaar zolang de betaling niet binnen is dat dan de pony in de wei loopt..? Scheelt je weer in de kosten..

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 17:48

LadyKantje schreef:
Of het slot wettelijk wel of niet mag, daar brand ik mijn vingers niet aan. Wat ik wel gemerkt heb is dat zodra mensen merken dat hun paard achter slot en grendel staat, ze ineens heel snel met geld op de proppen kunnen komen. Dat is eens bij mij op stal geweest. Het is meer een soort "leverage" om het maar even zo te noemen.

Eens, ik zou er ook een slot op zetten, ik heb te vaak meegemaakt dat men een stukje met paard ging wandelen en m 3 straten verderop in een trailer zetten om vervolgens lekker naar nieuw adres te vertrekken, dag geld...eerst betalen en dan paard mee

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 17:52

Slot erop idd of zelfs het paard verhuizen naar een goedkope weide van een ander.
Als ze het paard terug wil, laten betalen .
Lijkt me logisch wat het probleem van de vorige stal was. ...

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 17:53

De rechtsbijstandverzekering :)
Denk wel dat je dat hebt?
Wij verhuren ook altijd 1 box aan iemand anders en hebben al 2 keer iemand gehad die niet betaalde.
Appen, bellen, aanspreken; ze hebben er lak aan.
Zodra het boven de grens van rechtsbijstand komt meteen melden.
Dan kunnen ze niks meer uitgeven totdat ze jou hebben betaald.
Paard vastzetten is inderdaad niet zo brandveilig plus het gevaar op een bitchfight :')
Ik weet zeker dat niet alle pensionklanten dat zouden pikken!

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:11

Misschien raar om te zeggen. Maar kan je niet gewoon aan huis bij haar langs gaan? Of evt. bij haar moeder?

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 19:18

Bij de ING? Geld overmaken kan tegenwoordig toch gewoon via de computer/tablet/telefoon? :=

BaileyBruno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 20:06

Mensen! Ik heb het geld!
Het kosten erg veel moeite maar hen het nu gelukkig binnen!
Ik geef haar nog 1 kans, maar het moet zeker niet weer gebeuren en de kans krijgt ze puur omdat het de 1ste keer was en ieder mens een 2 de kans verdiend of niet?
Maar gebeurd het weer dan is ze gelijk weg!
Bedankt voor de tips en steun

Asavaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:29

Wat een opluchting voor je. Hoop voor je dat het niet weer gebeurt!
Je hebt gelijk iedereen verdiend een tweede kans, mooie kerstgedachte {:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:29

Vind het al heel knap dat je haar nog een kans geeft.. Bij mij zou het nu meteen afgelopen zijn hoor :+

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:33

BaileyBruno schreef:
Mensen! Ik heb het geld!
Het kosten erg veel moeite maar hen het nu gelukkig binnen!
Ik geef haar nog 1 kans, maar het moet zeker niet weer gebeuren en de kans krijgt ze puur omdat het de 1ste keer was en ieder mens een 2 de kans verdiend of niet?
Maar gebeurd het weer dan is ze gelijk weg!
Bedankt voor de tips en steun

Die 2e kans was jij toch al, gezien ze bij de vorige stal met spoed weg moest ;-)

Je bent erg aardig, zelf had ik de deur gewezen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:55

Fijn dat je nu betaald hebt gekregen. Duidelijk zijn en vooruit laten betalen, en niet langer dan een maand afwachten

albersyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 21:05

Succes voor de volgende maand.... You're to kind.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 21:09

Fijn dat je betaald hebt gekregen. Bij ons op stal stond twee jaar geleden iemand die altijd wel een maand of drie op zich liet wachten met betalen, kwam ook altijd toevallig d'r paard verzorgen als de staleigenaar niet thuis was. Ik geloof dat de staleigenaar hun ooit verteld heeft dat hij het paard bij hun huis aan de poort zou gaan vastbinden als ze niet zouden betalen :')

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 21:24

Ik had gezegd je komt binnen nu en 3 dagen betalen anders bind ik hem aan de poort en dan kun je hem komen halen :+

Fijn dat ze toch betaald heeft, hoop dat het de volgende keer niet zo lang hoeft te duren!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 00:01

Opzeggen en heel snel.... In dit soort gevallen verdienen mensen dus geen tweede kans.

Jij hebt hier duidelijk veel stress van, is het je waard om elke keer deze strijd aan te moeten gaan?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 10:55

Heel netjes dat je haar nog een kans geeft, had menig één niet gedaan denk ik.
Zou haar er op aan spreken als je haar ziet, zo van: Ben absoluut niet blij hoe dit nu is gegaan, is geen goede basis om mee te beginnen. Betaal je de volgende keer weer niet op tijd kan je per omgaande vertrekken.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 10:57

Fijn dat het geld er is! Ik ben het wel met meggiemeg eens, het is goed dat je haar een tweede kans geeft maar ik zou er wel dicht bovenop gaan zitten nu.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:04

ruitje schreef:
Opzeggen en heel snel.... In dit soort gevallen verdienen mensen dus geen tweede kans.

Jij hebt hier duidelijk veel stress van, is het je waard om elke keer deze strijd aan te moeten gaan?

Helemaal mee eens. _/-\o_

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:36

Wij hebben er ook zo 1 gehad. Wel een fries in een box zetten, maar betalen ho maar. Moesten altijd achter ons geld aan en op een gegeven moment hebben we haar alles ontzegd, ze kreeg geen hooi, stro of weidegang meer voor we geld hadden. Nou...haar 3jarige fries liet ze mooi binnen staan (24/7) en de paddock was toen nog niet af dus daar kon ze ook niet op. Hooi jatte ze uit de grote voorraadschuur (wij wonen hier in een project waarbij veel mensen eigen stal aan huis hebben, maar wel met gedeelde binnenbak, buitenbak en voorraadschuur waar je hooi in kwijt kan) evenals stro. Ik had zoveel medelijden met het paardje! Uiteindelijk zou ze opstappen, dit wel in goed overleg over wanneer, want mijn paardje zou dan alleen komen te staan en ik had nog geen goed maatje voor haar gevonden. Dan konden we haar in ieder geval gerust stellen. Nou, we kwamen op een dag thuis en paard weg natuurlijk. Mijn paard over de zeik, hoop heisa. Nooit mn laatste geld gezien (het meerendeel godzijdank wel). Hadden samen een stroomapparaat voor de wei aangeschaft die ze ook mee had genomen (die ik overigens inmiddels weer terug heb genomen...) en besloten nooooooooooooooooit weer iemand in die box te laten. Binnen een week hadden we een shetlander over laten komen waar mijn paard helemaal verzot op is en andersom, dus ze was niet meer alleen.

Inmiddels zijn we alweer met de 2e verhuring bezig...nooit geen problemen gehad en altijd op tijd.
Sommige mensen zijn gewoon zo en leren het nooit...zelfs niet als het om het belang van het paard gaat (ongelooflijk...). Ik zou zo iemand er dan ook na deze ervaring gelijk uit hebben gezet, hoe zielig ik het ook vind voor het paard.

P.s: Ik weet overigens dat ze inmiddels op de 4e of 5e stal staat nadat ze bij ons weg is gegaan...ik neem aan vanwege hetzelfde probleem als hier...haar andere beesten verwaarloosd ze overigens ook...

Beetje offtopic, maar wilde even mn verhaal doen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:48

Ik zou er niet een 2e keer aan beginnen eerlijk gezegd. Je hebt zelf het type persoon al omschreven, je weet dat je erg veel moeite voor je geld moet doen, en ik zou die onzekerheid niet meer willen en zoeken naar een leukere stal-genoot.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:22

Niet alleen de geldzorgen zou ik me druk om maken, ook de zorg voor het paard en heel belangrijk je eigen plezier om naar stal te gaan dat nu duidelijk veranderd is.
Zoveel meiden die blij zouden zijn met een kleine privestal die je aanbied..voor haar 10 anderen waar je wel van op aan kan en plezier aan hebg dat ze op jouw terein komen... ik zou er persoonlijk dus alsnog mee stoppen