Ayasha schreef:TS begrijpt dat gelukkig ook! Wat ik best eenwaard vind.
Op de stal waar ik gestaan heb liep ook zo eentje tussen en als eigenaar kan je er niks aan doen als je paard zo doet maar wel aan hoe je er mee om gaat, en zij bleef maar beweren dat haar paard zo'n engeltje was terwijl elk dier dat er mee samen stond, stuk van de weide af kwam. Die van mij kwam met "lak af" wat te verhelpen was met ontsmetten en geduld hebben maar er zijn er ook kreupel van af gekomen. Een paar stalgenoten en ik hebben toen de handen in elkaar gestoken en "geëist" dat onze paarden (toevallig het juiste aantal om een weide-groepje te vormen) bij elkaar mochten. Dat één van die stalgenoten degene was die oa buitenzette hielp natuurlijk.
Maar zo lopen er dus ook rond, die zien dat hun paard andere den duvel aan doet maar het glashard ontkennen.
heel herkenbaar dit. toch vreemd want als je de eigenaar er op aanspreekt zeg je niet tegen die gene dat zij zelf de paarden kapot trapt maar haar paard. toch voelen deze mensen zich vaak aangevallen alsof het om hun zelf gaat. iedereen weet dat je zulke dingen niet tot moeilijk kan trainen. dominantie naar mensen is af te leren maar naar andere paarden valt onder kuddegedrag en is weinig aan te doen aangezien ze elkaar moet corrigeren en dat weet iedereen. dus vreemd eigenlijk dat mensen er zo mee om kunnen gaan alsof het niet waar is en zich zo aangevallen voelen.
TS overigens niet hoor! die herkend gelukkig het probleem heel goed.