Paard wilt geen kus op de neus, wat is de oorzaak?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

finnens

Re: Paard wilt geen kus op de neus, wat is de oorzaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:03

Een paard is geen mens. Dus een paard ziet het fijne er niet van in. Het is een trucje dat veel mensen aanleren.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:04

Ik heb een hele goede band met mijn verzorgpaard.
Maar die moet absoluut niks hebben van gekus en geknuffel.
Heeft niks met vertrouwen te maken, ze vind het gewoon niet fijn.
Gelukkig ben ik ook niet zo'n knuffelig type dus wat dat betreft passen we goed bij elkaar.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:09

Kusjes geef je aan je lief, niet aan je paard.
Paarden die neus aan neus staan zijn gewoon "in gesprek" met elkaar. En geloof me, op die manier kunnen mensen niet met paarden praten.
Let maar eens op hoe vaak het neus aan neus staan opeens een hap van het ene paard naar de ander oplevert.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:13

Afbeelding
Zoooo lekker

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:14

Wij hebben 4 paarden (de laatste veulen van 5 maanden is net 2 dagen bij ons) en ze zijn alle 4 dol op kussen op de neus, of aan de zijkant van de neus. Ook omhelzen vinden ze fijn. :P

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:15

Jack is er ook geen uber fan van, soms wel hoor daar niet van maar echt iedere keer dat ik 'm zie een kus op de neus willen geven moet ik niet willen. Vandaag nu wel nog eentje maar soms ook niet. Een paard blijft inderdaad een paard. Mijn pony is wel een echte knuffelkont en komt alleen maar kriebels en kusjes vragen :D .

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:25

Ik gaf mijn paard vroeger ook wel eens een kusje. Toen ik er achter kwam dat diezelfde neus met evenveel gemak door de paardenmest werd heen gehaald, werd mijn liefde wel wat bekoeld :+ .

Maar als je het paard het niet graag heeft dan is het gewoon zo. Bij mensen heb je ook verschillen. De ene mens vind het fijn om over zijn hoofd geaaid te worden, de andere vindt dat erg vervelend. En paarden hebben ook hun verschillen. Zeker voor een zoen, die in hun taal niet dezelfde lading heeft als de onze. Als je dan aan je paard wilt tonen dat je hem graag ziet, kan je beter iets zoeken wat hij wèl leuk vindt. Een kroel door de manen, een aai op zijn rug...of voor sommige paarden: gewoon met rust gelaten worden en eten krijgen :D .

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:26

Sara_4027 schreef:
waarschijnlijk is dat omdat ze het niet fijn vind. Niet alle paarden houden van het zelfde ;). En jou paard vind het blijkbaar niet prettig

Inderdaad, die van mij haat het ook :P

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:28

Afbeelding

Binnen net voor opzadelen
Afbeelding

Zo lief.... Maar het is waar, niet altijd en niet alle paarden zijn er fan van
Laatst bijgewerkt door Willl65 op 21-12-14 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:29

Mijn paard vond het ook eerst heel 'eng' maar nu gaat het steeds wat beter en beloon ik hem heel erg, niet dat ik hem dwing hoor, maar hij linkt het nu iig aan iets leuks, en zo leert hij mij ook vertrouwen.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:31

rocymax schreef:
Wij hebben 4 paarden (de laatste veulen van 5 maanden is net 2 dagen bij ons) en ze zijn alle 4 dol op kussen op de neus, of aan de zijkant van de neus. Ook omhelzen vinden ze fijn. :P

Heerlijk op zijn tijd <3

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:34

Die van mij vind het heerlijk! Wil het liefste de hele dag knuffelen! En als hij dagje geen zin heeft laat ik hem. Hij geeft het aan. Soms trekt hij wel eens mijn muts over mijn ogen of legt hij zijn neus in mijn nek. En ook heel vaak krijg ik een lik over mijn wang.
Het is een knuffel paardje!

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:38

kimmetje26 schreef:
Die van mij vind het heerlijk! Wil het liefste de hele dag knuffelen! En als hij dagje geen zin heeft laat ik hem. Hij geeft het aan. Soms trekt hij wel eens mijn muts over mijn ogen of legt hij zijn neus in mijn nek. En ook heel vaak krijg ik een lik over mijn wang.
Het is een knuffel paardje!

Ik zie het zo voor me <3 <3

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:50

En heel soms probeert hij de rits van mijn jas open te doen. ben ik in de kast bezig komt hij ook heel vaak onder mijn arm door kijken wat ik aan het doen ben.

Hij is alleen wat hardhandig in knuffelen en duwt je soms iets te hard. Of hij stoot soms een tand door je lip met losmaken van je sperriem en neusriem. Soms is hij beetje lomp

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 23:01

kimmetje26 schreef:
En heel soms probeert hij de rits van mijn jas open te doen. ben ik in de kast bezig komt hij ook heel vaak onder mijn arm door kijken wat ik aan het doen ben.

Hij is alleen wat hardhandig in knuffelen en duwt je soms iets te hard. Of hij stoot soms een tand door je lip met losmaken van je sperriem en neusriem. Soms is hij beetje lomp

Zoooo herkenbaar. Ik heb mijn bril vaak scheef op mijn gezicht staan hahahaha rits openen vind ik knap

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 23:05

Willl65 schreef:
kimmetje26 schreef:

Zoooo herkenbaar. Ik heb mijn bril vaak scheef op mijn gezicht staan hahahaha rits openen vind ik knap

Knap??? Nee hoor hij pakt het lipje van je rits vast en trekt naar beneden. Aangezien hij alles met zijn mond vastpakt wat te dichtbij hangt is dat heel makkelijk. Hang je tas verkeerd aan de stal dan is hij pleite of kapot.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 23:11

Mijn vorige paard haalde de elastiekjes uit mijn haar als ik een paardenstaart had, hihihi

Onze zoon met onze jaarling

Afbeelding

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 23:18

"En hij vind het heerlijk" Ohja joh, hoe weet jij dat dan? Fluisterde die dat terug toen jij hem kusjes aan het geven was? Kom op hee, het zijn paarden, niet je vriendje. Als zij aangeeft dat ze het niet wil hebben, laat het dan gewoon.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 23:21

danzzz schreef:
Paarden die neus aan neus staan zijn gewoon "in gesprek" met elkaar. En geloof me, op die manier kunnen mensen niet met paarden praten.
Let maar eens op hoe vaak het neus aan neus staan opeens een hap van het ene paard naar de ander oplevert.

Mensen mogen hopelijk wel zelf bepalen aan wie ze een kus uitdelen. Paarden leren al heel snel dat een kus van een mens 'niets' betekent. Sommigen maken er zelfs een spel van. Afhankelijk van hoe en wanneer het baasje het paard een kus geeft, linkt het paard er iets aan.

@Wipher, soms heb ik zo'n medelijden met paarden als ik dit soort reacties als de jouwe lees. Blijkbaar kunnen hun baasjes ze niet verstaan.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 23:26

Eerlijk gezegd vind ik sowieso dat er een beetje raar gereageerd wordt hier, het is net alsof we het over het mishandelen van een paard hebben. Als het paard het niet prettig vind, denk ik niet dat je er zelf nog plezier aan hebt of mee door gaat, er zijn immers zoveel dingen die paarden prettig vinden.(kroelen op de schoft, staartwortel , bips etc)
waarom wordt er altijd zo negatief gereageerd? Jammer hoor...

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 23:58

Wipher schreef:
"En hij vind het heerlijk" Ohja joh, hoe weet jij dat dan? Fluisterde die dat terug toen jij hem kusjes aan het geven was? Kom op hee, het zijn paarden, niet je vriendje. Als zij aangeeft dat ze het niet wil hebben, laat het dan gewoon.

Wie zegt dat het gedaan wordt als het paard het niet wil?
Geloof mij als mijn paard iets niet wil dan weet ik dat.
Laat een ieder in eigen waarde wat betreft omgang met paard

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 00:00

rocymax schreef:
Eerlijk gezegd vind ik sowieso dat er een beetje raar gereageerd wordt hier, het is net alsof we het over het mishandelen van een paard hebben. Als het paard het niet prettig vind, denk ik niet dat je er zelf nog plezier aan hebt of mee door gaat, er zijn immers zoveel dingen die paarden prettig vinden.(kroelen op de schoft, staartwortel , bips etc)
waarom wordt er altijd zo negatief gereageerd? Jammer hoor...

Echt he ??

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 00:01

Geryon schreef:
danzzz schreef:

Mensen mogen hopelijk wel zelf bepalen aan wie ze een kus uitdelen. Paarden leren al heel snel dat een kus van een mens 'niets' betekent. Sommigen maken er zelfs een spel van. Afhankelijk van hoe en wanneer het baasje het paard een kus geeft, linkt het paard er iets aan.

@Wipher, soms heb ik zo'n medelijden met paarden als ik dit soort reacties als de jouwe lees. Blijkbaar kunnen hun baasjes ze niet verstaan.

_/-\o_

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 00:02

Rocymax prachtige lieve foto

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 00:06

finnens schreef:
Een paard is geen mens. Dus een paard ziet het fijne er niet van in. Het is een trucje dat veel mensen aanleren.

Nou wij leren geen trucjes aan ons paard. Wel geven we heel veel aandacht, elke dag weer.
Het is echt niet zo dat we hele dagen kussen en kroelen maar soms is het heerlijk lekker tutten en spelen met elkaar en daar hoort op zijn tijd een knuffel bij.