EJ dekens echt waterdicht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:36

Mijn 24 jarige staat onder een powerhorse deken.
ook nette prijs en tot nog toe een droge pony, deken gebruik ik nu voor het 2e jaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 19:27

heb de ej skyfall besteld.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 16:41

oliebol, ik twijfel ontzettend. Al dagen ben ik zo veel mogelijk foto's aan het verzamelen van de Skyfall in gebruik en ik weet het echt niet. Diverse bokkers melden dat er paarden met lage halsaanzet goed in passen en als ik dan de foto's zie denk ik: da's geen paard met een lage hals.

En ik heb al zo veel dekenmiskopen gedaan waar mijn paard elke keer weer met doorweekte schouders onder vandaan komt dat ik het eigenlijk niet goed meer aandurf en ontzettend twijfel -O-

Ik vind het al zo moeilijk om van mijn Horseware-snobisme af te stappen maar oké. Het patroontje maakt me al lang niet meer uit, iets minder waterdicht en/of ademend wil ik ook nog wel voor lief nemen. Maar ik ben volledig de moed kwijt om nog het zoveelste model te proberen.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 16:46

Onze Fries staat al zo'n 3 a 4 jaar onder dezelfde EJ deken die nog nooit een spat water er doorheen heeft laten gaan.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 16:53

Koper schreef:
oliebol, ik twijfel ontzettend. Al dagen ben ik zo veel mogelijk foto's aan het verzamelen van de Skyfall in gebruik en ik weet het echt niet. Diverse bokkers melden dat er paarden met lage halsaanzet goed in passen en als ik dan de foto's zie denk ik: da's geen paard met een lage hals.

En ik heb al zo veel dekenmiskopen gedaan waar mijn paard elke keer weer met doorweekte schouders onder vandaan komt dat ik het eigenlijk niet goed meer aandurf en ontzettend twijfel -O-

Ik vind het al zo moeilijk om van mijn Horseware-snobisme af te stappen maar oké. Het patroontje maakt me al lang niet meer uit, iets minder waterdicht en/of ademend wil ik ook nog wel voor lief nemen. Maar ik ben volledig de moed kwijt om nog het zoveelste model te proberen.

Wat bedoel je met lage hals?

bruintje123

Re: EJ dekens echt waterdicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 16:54

Een halsaanzet die laag uit de borst komt.

De skyfall heb ik niet.
Maar bij de andere EJ dekens heb ik geen problemen met mijn brede type trekpaard bouw Tinker.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 17:01

Laurievc schreef:
Koper schreef:

Wat bedoel je met lage hals?

Een hals die zo ongeveer tussen de voorpootjes begint.

Plaatje er bij voor het idee:
Afbeelding

De afstand tussen schoft en borst is tot nu toe bij alle dekens te kort. Waardoor het strak trekt, en dan gaat het lekken. En als ik alleen de onderste borstsluiting dicht doe :Y) zit het te laag, voor de hals wel goed maar dan schuift het onder zijn borstbeen en trekt de boel naar achteren. Met als gevolg dat het om die reden dan dus trekt en nat wordt.

Hópeloos |(

Bruintje heb je toevallig een naakt-standfoto van die tinker?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 17:13

Mijn pony heeft echt wel een lage hals maar is natuurlijk wel een ander soort paard dan jouw IJslander.
Je had als t goed is mijn mail gehad.
Waarom pas je er niet een en stuur je hem ecentueeel terug?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 17:15

Ja, ik heb inderdaad je mail gehad, dank je wel! Juist door jouw foto's begon ik weer te twijfelen (ook omdat ik je pony alleen met deken heb gezien natuurlijk).

Ruilen kan altijd nog natuurlijk... ik heb dat nog nooit gedaan met een deken. Maar eens over nadenken. Het lastige is namelijk dat je pas na een tijdje dragen merkt of het voor hem goed zit. Ik kan 'm toch moeilijk een paar uur met een nog te ruilen deken laten rondlopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 18:12

heb je nog een email gedaan.
Hij heeft wel een minder zware hals dan de jouwe.
Ik snap je dilemma wel.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 18:17

Afbeelding

Ik heb deze sinds vorige week. Ben écht aangenaam verrast! Rood is softshell voor bewegingsvrijheid en er zitten kussentjes bij de schoft tegen het drukken. Het is namaak van Weatherbeeta en ik denk zelfs beter op sommige punten. Voor nog geen €95,-

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 18:22

Hier de nieuwe regendeken met vaste hals voor mini's en t is echt een hele fijne waterdichte deken

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 18:38

Koper, mijn paard heeft echt een hele lage halsaanzet, zeker voor een kwpn, als ie z'n nek naar beneden doet is er gewoon 0 ruimte voor de deken op de borst maar de Epplejeck rindal valt daar heel mooi. Zou hem alleen niet aanraden qua sloopbestendigheid na vandaag :=

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 18:49

Mijn paard heeft een lage hals, maar inderdaad niet zo'n lage hals als die van jou koper.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 18:58

Afbeelding
Dit is wel vrij laag toch? (Als je door het borsttuig heen kijkt)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:09

liekec schreef:
Koper, mijn paard heeft echt een hele lage halsaanzet, zeker voor een kwpn, als ie z'n nek naar beneden doet is er gewoon 0 ruimte voor de deken op de borst maar de Epplejeck rindal valt daar heel mooi. Zou hem alleen niet aanraden qua sloopbestendigheid na vandaag :=

:D

Mijn paard staat met een heel zoete shet die niet eens bij mijn ruin zijn rug kan en 't is sowieso geen sloper. Ik zie wat je bedoelt bij jouw paard en ga er nog eens goed over nadenken.