Paardrijden terwijl het niet mag, wie doet het nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:58

de afdeling don't try this at home: ik was ooit geopereerd aan mijn rechterpols, braaf 2 weken niet gereden, hechtingen eruit, hoppa te paard. Een half jaar later moest de linkerpols, toen zat ik de volgende dag alweer op een paard O:)

Ik heb overigens de meeste lichamelijke klachten/slijtage van het werk rondom de paarden, niet van het rijden zelf overgehouden. Ik heb altijd wel ergens een slijmbeursontsteking, een versleten knie, heup, chronisch scheef SI gewricht (dat komt wel van een val van een paard) , noem maar op. En stug doorgaan hè 8)7

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:07

Yes ik ook.. Gescheurde kruisband, meniscussen ook kapot en een verrekte binnenband maar toch gewoon gaan paardrijden. Soms met brace maar meestal niet :o

FromNorway

Re: Paardrijden terwijl het niet mag, wie doet het nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:11

Als ik op m'n paard kan komen (al is het met een trapje) kan ik rijden. Ongeacht kneuzingen, verrekkingen, breuken et cetera. Slim is anders, maar dat was niet de vraag toch? O:)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:15

tja eigenlijk naar al mijn operaties zat ik binnen max 2 dagen weer op het paard. verstandig? nee... en ze probeerden me allemaal af te schrikken met ja je wond gaat open en dan moet het meteen gehecht worden en dan gaan ze je niet verdoven :+
nou valt allemaal best mee

ladyrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:22

Ruiterbewijsexamen rijden met gebroken duim CHECK
Na knieoperatie zat mijn been van enkel tot lies in een brace, rijden? CHECK
:o

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:22

Wat een boefjes hier! Ook erg pijnlijke breuken/blessures komen er hier voorbij

Ik heb alleen wat gekneusd, maar ook dan gewoon rijden..

Slim? Geen idee, ik ben nog steeds niet uit elkaar gevallen dus zou wel meevallen denk ik!

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-14 13:52

Haha wat veel eigenwijze bokkers hier :')

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 15:31

haha, en ook ik moet me hier melden!

wel eens gereden met een gebroken wervel in mijn rug!
was door een paar rodeo bokken van mijn paard afgevallen, heel veel pijn in mijn rug, maar ach het zal vast wel meevallen dacht ik, hoppa! 5 minuten na de val zat ik er weer op, ik raad het anderen zeker niet aan! heb er nu nog steeds last van, al hoe wel ik weer vollop rij! :P

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 20:29

Met verrekte kniebanden, door een pony : pony maakt een rare sprong, ik val eraf, maar voet blijft hangen in de beugel, paard bokt ertegen aan ( een paar keer) en begint te rennen. Na bok 3 eindelijk mijn voet eruit. Ik ben volgens mij 2 weken blijven rijden, daarna kon ik amper lopen, het deed best pijn :+ . Edit: nadat de fysio zei : 4 weken niet rijden, zat ik er na een week al weer op.

Verara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 20:53

Ooit in mijn jongere jaren mijn middenvoetsbeentjes gebroken omdat ponylief erop gesprongen was, handdoek om gips en gaan met die banaan. Laat ik na 6 week dat gips eraf slopen, pikzwarte voet/enkel van al het stof :D Zegt de gipsmeneer "Jemig, het lijkt wel alsof je dagelijks op een paard hebt gezeten"
"Ehm, mocht dat niet dan?"

Wel heb ik afgelopen zomer 3 maand niet gereden, nadat (andere) ponylief mijn schouder gesloopt had. Maar toen kón het gewoon niet, kon mn arm niet eens optillen om een tshirt of zo aan te trekken. Maar ja, ik ben nu ook een halfbejaarde mama :') Die denken schijnbaar toch anders over semi-stuk zijn...

Doggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:32

Morrie schreef:
de afdeling don't try this at home: ik was ooit geopereerd aan mijn rechterpols, braaf 2 weken niet gereden, hechtingen eruit, hoppa te paard. Een half jaar later moest de linkerpols, toen zat ik de volgende dag alweer op een paard O:)

Ik heb overigens de meeste lichamelijke klachten/slijtage van het werk rondom de paarden, niet van het rijden zelf overgehouden. Ik heb altijd wel ergens een slijmbeursontsteking, een versleten knie, heup, chronisch scheef SI gewricht (dat komt wel van een val van een paard) , noem maar op. En stug doorgaan hè 8)7

dit lijkt precies mijn verhaal wel dat scheelt typen haha ;) nu ook bij allebei mijn heupen een fikse slijmbeursontsteking waar ik al 3 weken mee rond loop en ook een peesontsteking en eergisteren spuiten voor gehad maar ik heb de huisarts beloofd echt een weekje niet paard te rijden anders heeft het echt weinig zin gehad , morgen als het lukt bij een menwedstrijd te gaan 'kijken' ik probeer me er aan te houden voor deze keer :+
ik kan wel ouder worden maar dat hoeft niet persee wijzer te zijn }>

Ilona_Mambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:39

Ik had mijn arm gebroken maar het zat te hoog voor gips, dus was erg pijnlijk met allerlei bewegingen. Maar na 2(of bijna 3) weken toen de meeste pijn weg was weer even gereden op vp... :o

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:45

Ik mag/mocht het ook helemaal niet meer ivm ernstige rugproblemen(operatie komt eraan), kapotte knieën en heup, zenuwbeknelling in arm,spierziekte en uitvalsverschijnselen door de pijn.
Heb wel blijven rijden tot 1 jaar geleden de stap gezet om over te gaan in mennen, rugoperatie(+andere operatie) gebeurt in januari/februari/maart en dan hoop ik in 2016 weer te mogen rijden !

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 22:52

Met 2 benen in het gips, toch rijden... En niet alleen rijden ook met een 2 jarige Welsh A hengst wandelen en stallen uitmesten.

Toen het gips eraf mocht stonden er letterlijk brandblaren op mijn voeten... Het binnen verband was zo versleten dat het gips enorm was gaan schuren.

De dokter en mijn moeder vroegen wat ik in godsnaam gedaan had en of ik geen pijn heb gevoeld?

Dus maar verteld wat ik gedaan had en met tranen in mijn ogen gezegd dat het nu pas pijn deed nu dat rotgips eraf was!

Doggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:03

LauLauu schreef:
Ik mag/mocht het ook helemaal niet meer ivm ernstige rugproblemen(operatie komt eraan), kapotte knieën en heup, zenuwbeknelling in arm,spierziekte en uitvalsverschijnselen door de pijn.
Heb wel blijven rijden tot 1 jaar geleden de stap gezet om over te gaan in mennen, rugoperatie(+andere operatie) gebeurt in januari/februari/maart en dan hoop ik in 2016 weer te mogen rijden !

het was voor mij ook beter van niet om meer op een paard te stappen na 11 operaties in 2 jaar tijd en het is nog niet goed maar ik wil het gewoon niet opgeven en beperk het tot een rustige buitenrit in stap en soms draf en dan zien hoe en of ik er af kom haha , ik heb ook aan mennen gedacht en wel eens geprobeerd maar dat is ook best een aardige inspanning .
Onder het motto van beter iets dan niets blijf ik toch mijn buitenritjes rijden zo lang het nog enigzins vol te houden is en rust roest ook dus dat wil je ook niet ;)

Sparkles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:06

Ik heb heel lang doorgereden met een rug die o.a. vol kneuzingen zat van nek tot stuitje. En elke keer de rest van de dag(en) erna kermend van de pijn achterover liggen. Maaar ik moest rijden :Y)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:26

Paar jaar terug met een gebroken schouder mocht ik geloof ik 6weken niet rijden. Na een tijdje vond ik het wel zat. Braafste pony van stal gepakt en daar maar op gereden :').

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:39

Ik moet juist paardrijden van mijn fysio :D Mijn rug blijft veel beter als ik regelmatig (minimaal 4x per week) rij. Ik heb gevraagd of ik dat op een briefje kon krijgen, zodat ik die kan laten zien als ik weer eens commentaar krijg dat ik teveel tijd besteed aan paardlief :D

Er komen hier wel echt heftige breuken voorbij zeg! En dan nog op je paard klimmen :wow: Maargoed, als ik in hetzelfde schuitje zou zitten zou ik misschien wel hetzelfde doen O:)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 00:08

Allemaal heel stoer maar wat ik me afvraag, wel rijden en ondertussen ziek gemeld op het werk of op school? Of ook 2 dagen na een operatie weer aan het werk?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 01:09

Vala schreef:
Allemaal heel stoer maar wat ik me afvraag, wel rijden en ondertussen ziek gemeld op het werk of op school? Of ook 2 dagen na een operatie weer aan het werk?

Nee hoor gewoon doorgaan :+.

Sorry maar beetje rare reactie. Iedereen moet toch zelf weten of ze op een paard stappen als t misschien beter is om het niet te doen.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 01:19

Serieuze barst in enkel, brace aan en vooral niet belasten!
Na paar dagen toch terug paard rijden :D

Gevallen met paard, ruggenwervel verschoven, knelling, 2 weken coma > na 3 weken te paard.

Knieschijf terug op zijn plaats laten zetten (na die val van hierboven). mocht maaaanden niets doen.
Ik stapte gewoon aan de andere kant op, mijn beugels langer en gaan! :D

Barst in middenvoetsbeentje door paard, mocht het niet onder druk zetten.
Diezelfde dag na spoed zitten toch nog een paard gereden :)

...

Heb momenteel ook krachtverlies in m'n handen, benen, evenwichtsproblemen, ...
mag normaal niet rijden tot ze weten wat het is maar ik blijf rijden :)

Ik rijd wel met het risico dat als ik verkeerd val m'n rug helemaal naar de boemel is.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 01:22

_Alarm_wlkp schreef:
Serieuze barst in enkel, brace aan en vooral niet belasten!
Na paar dagen toch terug paard rijden :D

Gevallen met paard, ruggenwervel verschoven, knelling, 2 weken coma > na 3 weken te paard.

Knieschijf terug op zijn plaats laten zetten (na die val van hierboven). mocht maaaanden niets doen.
Ik stapte gewoon aan de andere kant op, mijn beugels langer en gaan! :D

Barst in middenvoetsbeentje door paard, mocht het niet onder druk zetten.
Diezelfde dag na spoed zitten toch nog een paard gereden :)

...

Heb momenteel ook krachtverlies in m'n handen, benen, evenwichtsproblemen, ...
mag normaal niet rijden tot ze weten wat het is maar ik blijf rijden :)

Ik rijd wel met het risico dat als ik verkeerd val m'n rug helemaal naar de boemel is.

Ben jendan niet bang dat dit nooit meer goed komt als je wel per ongeluk van je paard afvalt?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 01:23

Ik was ook gewoon aan het werk, ondanks de pijn, krukken etc. Wel afhankelijk van iedereen. Mijn vader kwam mij s ochtends ophalen zodat ik mijn paard haar pillen kon geven en naar het werk kon gaan en smiddags bracht hij mij weer naar huis.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 01:25

Tja dat risico is er ... maar is een persoonlijke keuze die je maakt.
En ik ging ook gewoon naar school en werkte ook nog eens na school.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 01:30

Vala schreef:

Eerlijk gezegd een beetje een rare vraag..
Als je een kantoorbaan hebt snap ik dat het raar is dat je je eventueel zou ziekmelden, maar wel zou gaan rijden. Maar wie weet hebben deze mensen wel een fysiek belastende baan en is een rustig stapritje minder belastend dan een dag werken. En dan nog, dat zijn de keuzes van hen en aan andere mensen niet om daar over te oordelen denk ik?
Ieder zijn keus, ookal zou jij of een ander het heel anders doen, maar als iedereen de meest veilige weg kiezen, zou alles heel saai zijn ;)