Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
lolotjeh schreef:als paard graag los trekt zet ik nooit een knoop in de touw dan wikkel ik een paar keer en dan om het touw zelf. als het paard trekt gaat het touw ven zelf los zonder dat er schade komt en dan leerd het paard al gauw vast staan zonder problemen.
en voor het aansingelen raad ik een singel bontje aan wat het een stukken aangenamer maakt voor het paard
Tabaluga12 schreef:Dat liet zich raden natuurlijk.. Stoppen met die singel dus. Hoe is het met het bontje gegaan dan?
Malyma schreef:Beste TS,
Jeetje, ja, je zit hiermee zeker wel in een hele lastige situatie zeg... Het paard goed laten onderzoeken door osteo, fysio enz zou natuurlijk wel het allerbeste zijn, maar is voor jullie helaas niet haalbaar.
Mischien zijn er toch wat dingen die je zelf zou kunnen realiseren, bijvoorbeeld een zadelpasser laten komen die kan beoordelen of het zadel wel goed geschikt is. Dat lijkt me niet zo duur tov een osteo enz.
Of, aansingelen zonder zadel, alleen met longeersingel zeg maar. En een geheel elastische singel kopen (zijn 2e hands zeker betaalbaar) zgn Supersingel van FRA..
Zou haar in geen geval nog vastzetten iig!
Gewoon langer touw, los door de ring aan de muur halen en zelf het uiteinde in de hand houden.. Zo deed ik dat althans met mijn paard toendertijd nadat hij zichzelf zowat doodgehangen had.. Heb er zelf een trauma van en zet NOOIT van mijn leven nog een paard vast.
iesie12 schreef:Ik zou toch met de eigenaresse in overleg gaan om verder te kijken. Je brengt hier uit eindelijk meer schade mee als dat er misschien al zit. Ook een andere singel zal het probleem niet verhelpen. Bepaalde dingen verlichten met probleem misschien, maar verhelpen het niet. Het is lastig, maar toch is het niet jouw probleem. De eigenaresse wilt dat jij haar rijd, maar t lijkt me logisch dat je als eigenaar zijnde geen problemen wilt toch? Ik spreek helaas uit ervaring dat dit soort dingen vaker voorkomen en dat bijrijders er de schuld van krijgen. Ik zou hier dus wel voor waken en dingen uit gaan sluiten.