Nieuwe outdoor laars is lek

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

darkadia

Re: Nieuwe outdoor laars is lek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 17:59

De aanname dat deze ook waterdicht zouden zijn omdat ze qua model lijken op laarzen die je eerder hebt gehad snap ik wel, maar is niet handig. Het komt uit een andere fabriek hoogstwaarschijnlijk. Bij Ooteman zijn die van Vantaggio nu ook in de aanbieding en tot de kuit waterdicht. ANWB is ook een goede inderdaad. Outdoor spullen zijn niet per defenitie waterdicht, maar wel vaak geschikt voor wat ruiger terrein, dus een goede profielzool en op zijn minst toch wel waterafstotend. Wat ik bij deze vooral gek vind is dat maar 1 van je 2 voeten zo nat is, dat geeft je misschien nog enige kans op geld terug of vervangend product. Heb je in de winkel gevraagd of ze waterdicht waren?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 18:14

Nee, ook weer een aanname. Het is tenslotte een outdoor laars...
Ben nu onderweg naar de winkel

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 18:39

Breda? Daar ben ik heel netjes geholpen toen we ellende hadden met lederlook rijlaarzen. Had die voor mijn dochter gekocht voor de crosstrainingen en daar was ze mee gevallen. Een laars helemaal stuk dus nieuwe gekocht maar die ging al binnen een maand stuk. Om kunnen ruilen en nieuw paar meegekregen. Zelfde euvel. Weer omgeruild en weer nieuw paar gekregen. Helaas gebeurde daar hetzelfde mee. Toen heb ik mijn geld teruggekregen (wel in waardebonnen overigens).

Mijn outdoorlaarzen komen ook van de epplejeck. Was keurig bij vermeld dat ze niet waterdicht zijn maar ik kan goed door de blubber ploegen zonder natte voeten. Boven de enkel zijn ze niet meer waterdicht. Ben een keer een waterbak ingelopen omdat mijn dochter benieuwd was hoe hoog het water stond en toen had ik dus wel natte voeten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 19:15

Keurig te woord gestaan.
Alleen tja, het zal wel bedrijfspolicy zijn, maar nu worden ze naar horka gestuurd. Gaat twee weken duren. Zit dus twee weken zonder.
Toen mijn nagel lamp kapot ging werd ie ook opgestuurd, maar kreeg van de winkel wel gelijk een nieuwe mee...

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 19:46

Ik ben erg benieuwd hoe Horka reageert. Je zal niet de eerste zijn, die er klachten over heeft, denk ik.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 19:49

Wat me met schoonmaken opviel was dat de aansluiting van het leer naar de zool zeg maar, bij links wat beschadigd leek.... Heb ik ook aangegeven.
Meer dan afwachten kan ik nu niet doen helaas, dus maar op m'n jophurtjes of regenlaarzen het land in... :brr:

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 19:59

LadyMadonna, ga anders eens langs de Decathlon voor n paar gevoerde regenlaarzen. Zijn heerlijk warm, waterdicht, en in hippe kleurtjes ;) Zijn weliswaar maar half hoog, maar wel warm.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 20:17

Ik begrijp je punt helemaal. Ik denk alleen niet dat dit een fout van Epplejeck of Horka is. Ik heb een hele research gedaan voordat ik mijn waterdichte outdoorlaarzen kocht, maar de meeste types zijn waterafstotend en niet waterdicht. In de winkels heb ik dit ook nooit duidelijk ergens zien staan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 20:52

Ik doe met twee laarzen hetzelfde en er lekt er 1, dat klopt toch niet?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 21:15

De ANWB vermeldt dit er wel bij hoor, en als ze lekker kunnen ze zo terug, krijg je gewoon nieuwe! Ik zweer erbij!

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 21:22

Ik had laatst Ariat Windermeres die niet waterdicht waren, maar heb nieuwe gekregen en daar houd ik wel droge voeten in. Dat leer neemt ook geen water op. Wat dat betreft een aanrader. Die Horka's en HKM etc gaan ook niet zo lang mee en zijn nog behoorlijk prijzig.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 21:38

Leren laarzen zijn nooit waterdicht tenzij er een Gore-tex voering in zit. Dat is hetgeen de laars waterdicht maakt. O.a. Ariat en Dubarry hebben dat. Daar kun je gerust de sloot mee in lopen zonder natte voeten.

Bij de laarzen van ANWB kan ik ook opmaken dat het de voering is die waterdicht is. Geen idee welk materiaal het is, maar aan de reacties van bokkers hier te lezen werkt het ook.

Van alle andere outdoorlaarzen is mij wel bekend dat ze waterafstotend zijn. Sommige wat beter dan andere, maar zeker niet waterdicht. Ze inspuiten met een goede waterafstotende leerspray verlengt de levensduur en kwaliteit.

Ik ben benieuwd of je nog wat terug krijgt van je laarzen. Ik denk het haast niet, aangezien nergens beweert wordt dat ze waterdicht zijn. Maar ik wie weet! :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 21:41

Maar goed, wel water afstotend.... Wat is dan water afstotend? En als het leer water door laat, waarom dan de ene wel en de ander niet?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 21:45

CoRiNa1983 schreef:
Leer is nooit waterdicht hoogstens waterafstotend, het is de voering die de laars waterdicht maken, zoals al eerder genoemd hierboven Goretex voering is waterdicht als daarbij de nader van de voering dicht getapet worden is hij goed waterdicht als dat niet gedaan word laat het ook water door.

Hierboven schreef ook al iemand over de Zoo Adventure leren laars en die is 100% waterdicht en idd een speciaal membraam voering. Kan er zo de sloot mee inlopen en met droge voeten eruit komen.
Kosten wel 229,-
Laatst bijgewerkt door DatBenIkNou op 04-12-14 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 21:46

Dat kon ik met mijn mondoni's en hkm's ook

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 21:50

Als je ene voet wel nat is en de ander niet klopt er sowieso iets niet lijkt me (ook als ze niet echt waterdicht zijn), wss is er gewoon iets mis met een van de naden of de rand van het leer/zool

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 21:57

Ts: Waterafstotend wil niet zeggen dat het water naar binnen hoort te lopen zoals jij beschrijft.
Ze gaan wel een oplossing vinden, zeker omdat je ene laars nat is en de andere niet :)
Waterafstotend hoort water af te stoten en geen water zomaar naar binnen laten stromen, daarom loop je ook niet op sokken in de wei :p

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 21:59

2a54z6e45r6r schreef:
Ts: Waterafstotend wil niet zeggen dat het water naar binnen hoort te lopen zoals jij beschrijft.
Ze gaan wel een oplossing vinden, zeker omdat je ene laars nat is en de andere niet :)
Waterafstotend hoort water af te stoten en geen water zomaar naar binnen laten stromen, daarom loop je ook niet op sokken in de wei :p

_O-
*vind ik leuk*

Doggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:20

ik zat er over na te denken om de korte versie van Horka (de greenwich?) te kopen maar ga er nu erg aan twijfelen !

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:13

Doggylover schreef:
ik zat er over na te denken om de korte versie van Horka (de greenwich?) te kopen maar ga er nu erg aan twijfelen !

Met korte laarzen kun je niet (goed) rijden, dus als je ze ook daarvoor koopt kun je beter gewoon hoge koen. Bij Epplejeck zijn de outdoorlaarzen nu afgeprijsd volgens mij (afgelopen zaterdag nog wel in elk geval).

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:20

Tja, wat is outdoor... alle schoenen zijn zo ongeveer voor outdoor, althans, de mijne wel.
Als ze waterdicht moeten zijn dan zoek ik waterdicht of waterafstotend, moet zeggen nog nooit leren waterdichte laarzen gehad, wel een paar dat echt goed waterafstotend was, maar helaas.. die zijn al weer paar jaar overleden.

Heb dan ook op stal paar rubberen laarzen staan voor als ik echt door nat gras moet of door een laag water of blubber, is het enigste wat echt werkt helaas.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 20:27

Dat is het punt dus sjolvir. Ik kon altijd alles met mijn outdoor laarzen, ben er zelfs de rivier mee ingelopen omdat m'n hond z'n bal niet ging halen.
Nooit problemen mee.
Wat ik met deze laarzen gedaan heb doe ik ook met mijn leren jodphurs

Doggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 21:36

simodi schreef:
Doggylover schreef:

Met korte laarzen kun je niet (goed) rijden, dus als je ze ook daarvoor koopt kun je beter gewoon hoge koen. Bij Epplejeck zijn de outdoorlaarzen nu afgeprijsd volgens mij (afgelopen zaterdag nog wel in elk geval).

ik heb hele korte (onder) benen dus ik kan met lange laarzen niet rijden euh of lopen haha :P
De meeste laarsen zijn mij veelste lang , ik hou het wel bij mijn Ariats en extra korte chaps voorlopig .

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:18

Hoe is het opgelost

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 22:01

Geen idee, nog niet....