Winter : tips voor de koukleum?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

liliekska

Re: Winter : tips voor de koukleum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 14:15

ik heb in de winter meestal thermorijlaarzen aan. 2 paar handschoentjes en veel zonder zadel ook heeft een vriendin zo'n bontje voor op het zadel heeerlijk warm!

en thermokleding!

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 14:16

Renee_S schreef:
Kerry_Tinker schreef:
http://www.hitechgadget.nl/HI-VERWARMDE-SOKKEN.php deze verwarmde sokken lijken mij dus ook heerlijk...!

Oooh dat lijkt me wel wat! En ook echt goed betaalbaar

Vond het inderdaad ook goed betaalbaar, zit alleen nog te kijken hoe of wat met de batterijen. Die blijven er volgens mij aan zitten dus dan kan je ze alleen gebruiken als je met een lage schoen rijdt..

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 14:18

liliekska schreef:
ik heb in de winter meestal thermorijlaarzen aan. 2 paar handschoentjes en veel zonder zadel ook heeft een vriendin zo'n bontje voor op het zadel heeerlijk warm!

en thermokleding!

Bontje inderdaad al op het zadel. Heerlijk!
Thermo spullen aangeschaft bij de action inmiddels, binnenkort nog even de tip van de latex handschoenen onder de gewone handschoenen uitproberen.
Ik heb nog geen comfortabele winter rij handschoenen kunnen vinden..

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 14:20

Ik rij in de winter met mijn muckboots met neopreen aan de bovenkant, dus heb hoop dat ik ze daar wel in kwijt kan. Als ze maar niet aan de binnenkant tegen het zadel zitten.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 14:45

Ik kan niet tegen Latex,maar gebruik daarvoor in de plaats altijd Vinyl. Hebben ze ook bij de Action. Bij mijn vorige werk had ik die ook altijd aan als ik de koelingen schoon moest maken, anders waren mijn handen echt bevroren. Hielp goed. Je krijgt alleen wel een natte bedoeling in die dingen (zowel Latex als Vinyl) ivm zweten.

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 14:48

Renee_S schreef:
Ik rij in de winter met mijn muckboots met neopreen aan de bovenkant, dus heb hoop dat ik ze daar wel in kwijt kan. Als ze maar niet aan de binnenkant tegen het zadel zitten.

Op de foto lijkt het of ze aan de buitenkant van de voet zitten..

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 00:47

de broek is inderdaad prijzig, ik had al op die andere site gekeken, daar staan alle producten een stuk goedkoper op... helaas alleen net de broek niet :( Helaas...
heb hem zojuist besteld bij agradi, eens kijken hoe het werkt en of het wat is, die warmte... en dan kan ik mezelf altijd nog een bodywarmer van de andere site kado doen :D voor drie tientjes er lekker warm bijzitten is voor mijn lijf ideaal!

AppleDumplin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 00:56

friesam schreef:
MartineC1711 schreef:
En bevroren tenen? :+ Plastic zakjes werken bij mij helaas niet..
Edit; tegen koude billen heb ik ook nog niks gevonden trouwens.. Vriendlief is niet blij als ik thuis kom van stal :')

Zonder zadel rijden :P

Werkt toch echt :+ .

Maar....hebben jullie het echt nu al koud?Ik rijd nog in een wit zomerblousje :')

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 01:09

AppleDumplin schreef:
Maar....hebben jullie het echt nu al koud?Ik rijd nog in een wit zomerblousje :')

Wat lijkt het mij ontzettend fijn om het nooit koud te hebben. Of iig niet wanneer het 'pas' onder de 10 graden is. Eerlijk, ik meen het. :j

Daarentegen doe ik het bij 35 graden nog uitstekend, waar anderen bij 25 al ophouden met functioneren. :D

Nog een tip voor collega-koukleumen: bij Rinske hier op Bokt heb ik een paar winters geleden een capcover van fleece besteld. Op dagen met een ijskoude wind vind ik dat een heerlijk ding. :)

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 01:22

AppleDumplin schreef:
Werkt toch echt :+ .

Ja :+

AppleDumplin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:05

Karin schreef:
AppleDumplin schreef:

Wat lijkt het mij ontzettend fijn om het nooit koud te hebben. Of iig niet wanneer het 'pas' onder de 10 graden is. Eerlijk, ik meen het. :j

Daarentegen doe ik het bij 35 graden nog uitstekend, waar anderen bij 25 al ophouden met functioneren. :D

Nog een tip voor collega-koukleumen: bij Rinske hier op Bokt heb ik een paar winters geleden een capcover van fleece besteld. Op dagen met een ijskoude wind vind ik dat een heerlijk ding. :)

Ik sluit me zomers vanaf 20 graden meestal op met handoeken voor het raam joh.. :+ ,daar kan ik dan weer niet tegen.Het is dat ik dieren heb...anders kwam ik met dat weer mijn bed niet uit :Y) ;)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:39

De boterhamzakjes om je sokken werkt *\o/*

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:56

Ik heb sinds vorig jaar deze: http://mzm-geestig.nl/index.php?route=p ... uct_id=316

Was een rib uit m'n lijf, maar wat een heerlijk ding en echt een aanrader voor de koukleumen. Deze overall trek ik gewoon over m'n kleding aan, zonder jas. Omdat m'n lijf warm blijft, heb ik ook veel minder snel last van koude handen en voeten. Mooi vind ik hem niet, maar verder perfect!

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:58

heb jullie nog tips voor tijdens voltige? ga vanaf januari beginnen maar moet mn spieren warm zien te houden maar met alleen thermo kleding gaat dat niet.. gaat vooral om mn enkels. dacht zelf aan vlak voor ik het paard op ga van die handwarmertjes in beenwarmers te stoppen ofzo? of misschien thermostof erin naaien?

xMistyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:08

Dabo schreef:
Kerry_Tinker schreef:
Die oorwarmers zien er ook super uit! Koop je zulke dingen dan bij outdoor winkels?

Mijne heb ik bij de Action vandaan!! Dat was wel vorig jaar.. weet niet of ze ze nu ook hebben. Ik heb ze bij de Blokker vorig jaar ook gezien (in de 1-euro-bakken) :D

Die verkopen ze bij de Action voor nog geen euro geloof ik :=
Edit: ook nu nog, in ieder geval in de Action waar ik werk

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 18:03

Ik zag onderstaand plaatje voorbijkomen op het wereldwijde web en moest meteen aan dit topic denken. :+

Afbeelding

Mijn kiwi (avatar) vindt 'm ook geweldig. :j

Sparkles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 17:07

Bij de Primark hebben ze nu thermoshirts! Ik ga er morgen even eentje uittesten op stal :D

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 17:15

ik heb net gereden maar krijg het dan altijd zo warm hoor. Ik had een gewoon tshirt aan, fleecevest erover en een jas met fleece gevoerd. Is niet dik, maar houdt wel de wind tegen. Ik had het superwarm en wilde eigenlijk mijn jas uit doen!
Helemaal ingepakt met een dikke jas enzo kan ik niet rijden hoor. Voel me dan net een mummie!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 18:37

voor voltige kun je tijggerbalsem erop smeren houd de spieren warm. Ook heb je warmtepleisters

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 18:44

Wie heeft er toevallig een tip tegen wintertenen? Want hiermee rond blijven lopen is gewoon een marteling. :Y)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 18:45

AppleDumplin schreef:

Gisteren was het hier -2 met wind.. Je gaat me niet vertellen dat jij met die temperatuur ook met een zomerblousje rijdt? :')

Ik heb geen thermokleding, maar wel veel laagjes. Hemd, shirt, bloes met lange mouwen, dik vest en daarover mijn Kingsland winterjas. Gegarandeerd warm! Nu alleen nog nieuwe handschoenen kopen en een legging onder mijn rijbroek :+

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 18:48

Ik heb deze net besteld:
http://m.kramer.nl/?websale8=kraemer-pf ... &ci=260919

Het bovenlijf houd ik warm met: hemd, thermoshirt, fleecevest en water/winddichte jas. Die jas doet t m. Alleen zorgen dat er geen tocht onder door kan.
Rijbroek van softshell (=winddicht en waterafstotend) en bij echte kou daar nog een thermolegging eronder.
Tot dit jaar waren gevoerde rubberlaarzen voldoende, dit jaar helaas niet. Voor rijden leren laarzen. Dus nog opzoek naar goeie thermolaarzen.
Qua handschoenen werkt gevoerd leer voor mij t beste, ook water en winddicht en heerlijk om mee te rijden.

Edit: hier werk ik altijd in buitenbak of paddock. Laatst last van wintertenen/vingers. Blegh. Heb nu weer nieuwe leren handschoenen en zoek nog laarzen. Bij longeren heb ik nog dikke thermobroek over de gewone broek

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 19:10

Zirano schreef:
voor voltige kun je tijggerbalsem erop smeren houd de spieren warm. Ook heb je warmtepleisters

Waar koop je tijgerbalsem als ik vragen mag? En dat plakt niet enzo?

__robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 19:24

Thermolaarzen! En anders kan je ook eens ski sokken proberen?

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 21:14

Het leven van een koukleum bestaat uit heeeeeeeeeel veel laagjes en slimmigheidjes :+

Ik heb vandaag bij de Action warmtestickers/pleisters gekocht. Speciaal voor outdoor sports in de winter. Kostten me 1,39 euro en dan heb ik vier paar stickers. Dus kan er vier dagen mee naar stal :brr:
Vandaag liep ik er dus zo bij op stal:
-Warmtepleisters onder de zool van mijn voeten
-Thermolegging (al wil ik die vervangen. Deze is van de AH en die jeukt xD)
-Winter rijbroek
-Winter rijsokken
-Hemdje
-Vest (gewoon een dunne)
-Wind- en waterdichte ski-jas
-Dikke handschoenen voor op de scooter en rijhandschoenen van Roeckl voor op stal/rijden
-Fluffy oorwarmers van de V&D voor op de scooter
-Gewoon mijn leren Jodphurs en chaps

En als het vriest heb ik ook een wollen sjaal om. In combinatie met die warmtestickers (die op sommige momenten zelfs heet aan voelde :') ) kom ik de winter zo wel door denk ik. Enige nadeel aan die stickers is dus dat ze na een tijd lopen niet zo comfi meer zitten onder m'n voeten...dus volgende keer miss óp m'n voeten...en dat ze wat heet aanvoelde als ik in een warmere omgeving was :+