Wel of geen wedstrijdnaam?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:14

MayDayParade schreef:
Ik zou sowieso gaan voor "Maranto The Flame Of The Wild West And Spirit Of The Holy Lord We Say Amen" gaan :') :+ \

Ik denk ook dat het meer bedoeld is voor de volledige naam van je paard...

Jammer dat je er aan vast zit want het is echt briljant om eens de reacties te zien

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:17

Mijn paard dat op papier ysbrand heet, heb ik omgedoopt tot Wiebe..
Dit is dan ook zijn sportnaam.. :')

Amiigo

Re: Wel of geen wedstrijdnaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 01:50

mijn merrie heet op papier Fee maar ik schrijf altijd Fay omdat ik Fee verschrikkelijk vindt :+
Op concours heet ze For Pleasure

Jack666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 01:58

Je paard heeft een gewoon een mooie naam, dus ik zou het lekker zou houden. Als je echt graag een wedstrijdnaam wilt kan je eventueel er nog een 'achternaam' aan toevoegen. :)

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 02:04

Mijn paard werd Puppy genoemd.
Wedstrijd aam Potter's Puppy. (opa zijn stal heette zo, vond het mooi om daar iets mee te doen)
Naam op papier Junot de Mauretus.

Iedereen vindt Puppy altijd wel een leuke naam. M'n hond noem ik later maar veulen ofzo :')

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 21:56

Helaas had ik die keus niet... mijn paard stond al bijnhet knhs ingeschreven onder de naam junior maar dit heb ik zelf niet gedaan. Nou is zijn stamboek naam Ullrich en als ik dit weer terug laat aanpassen kost me dat 34 euro :( vind ullrich leuker aangezien mijn achternaam ulrich is

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 22:53

Vraag me wel eens af hoe dat zit met wedstrijdnamen enzo.
Mijn paard heet namelijk Gigi, want de eigenaar wist namelijk geen naam met een G (en ik ook niet zo :'))
maar mij lijkt een wedstrijdnaam als Giratina wel mooi, omdat ik Gigi eerder als een soort roepnaam vind klinken.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 23:23

JenniferU schreef:
Helaas had ik die keus niet... mijn paard stond al bijnhet knhs ingeschreven onder de naam junior maar dit heb ik zelf niet gedaan. Nou is zijn stamboek naam Ullrich en als ik dit weer terug laat aanpassen kost me dat 34 euro :( vind ullrich leuker aangezien mijn achternaam ulrich is

Bij het aanvragen van een startpas kun je de sportnaam kosteloos wijzigen, als je het later wilt wijzigen moet je betalen ;)

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 23:29

Mijn paard heet op papier Utolbert. Zijn roepnaam is Uno en ik heb als sportnaam Uno Fortunato gekozen wat een gelukkige betekent.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 23:33

beatje schreef:
Ik vind een sponsornaam toegevoegd aan je paard zijn eigen naam ,nut hebben.Maar een sportnaam voor een paard wat gewoon in de basis sport loopt vind ik zo hopenloos.Beetje gevalletje ik wil wel maar ik kan niet.

Hoezo zou dat een gevalletje "ik wil wel maar ik kan niet" zijn :? Die opmerking snap ik echt niet.

Als een naam een beetje te doen is ga ik die niet veranderen maar mijn dochter heeft een paard met een mensennaam, zowel voor- als achternaam. Lekker verwarrend. Iedereen dacht dat het haar vriend was :D Zijn achternaam is gebleven, zijn voornaam is veranderd.

Hebben nu ook een Frieda die misschien wel zo blijft heten maar thuis noemen we haar Free. Ik vind de naam Frieda vreselijk maar wat ze omroepen is ook niet zo interessant. Helaas spreken ze de meest simpele namen nog vaak totaal verkeerd uit.

Onze Just for you van het Bernardshof wordt op de startlijsten gewoonweg afgekort.

Hoe het paard thuis heet wil ik hem of haar eigenlijk ook graag op wedstrijd hebben.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 00:10

Nibbit schreef:
JenniferU schreef:

Bij het aanvragen van een startpas kun je de sportnaam kosteloos wijzigen, als je het later wilt wijzigen moet je betalen ;)

Dat meen je niet??? Jammer dat ik dit niet eerder wist :(

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 00:18

Tja maranto vind ik wel mooi als sportnaam
De mijne heet Puthzy en haar sportnaam is gwn puthzy (heb wel spijt dat ik de naam
Niet heb veranderd)

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:32

Ik gebruik de stamboeknaam als wedstrijdnaam maar dan met de afkorting van een sponsorend bedrijf er voor.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 13:27

Ik denk dat mensen bij mij ook wel vaak denken dat ik een sportnaam heb gekozen voor mijn paard, echter is het gewoon zijn stamboeknaam.
Alleen op stal e.d. staat ie beter bekend als Disco of Dis.. :D