Rijbroek met silicone (grip)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Timster

Re: Rijbroek met silicone (grip)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 16:37

Mijn rijbroek van pikeur heeft een mildere grip op het gehele zitvlak. Merk er alleen wat van bij het doorzitten, fijner maar verder kan ik zonder problemen bewegen. Alleen als ik op de fiets zit voel ik het wel :') Vriendin heeft gripstukken op de knievlakken en die is er ook helemaal enthousiast over en wil niks anders :) Verbaasde me ook eerlijk gezegd over alle negatieve reacties..

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 10:58

Nu heb ik gehoord dat die siliconen broeken slecht zijn voor je zadel? Is dat zo?
Ik zit er aan te denken om zo'n broek aan te schaffen, maar niet als het meer slijtage van m'n zadel veroorzaakt :o

Sunriseee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:55

Moratoetje schreef:
Nu heb ik gehoord dat die siliconen broeken slecht zijn voor je zadel? Is dat zo?
Ik zit er aan te denken om zo'n broek aan te schaffen, maar niet als het meer slijtage van m'n zadel veroorzaakt :o

Ben ik ook wel benieuwd naar!

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:02

Ik heb een rijbroek van Horka met siliconen kniestukken. Niet op het gehele zitvlak.
Ben er tot nu toe eigenlijk wel over te spreken. Dit is mijn eerste broek, normaal had ik kunstlederen zitvlak. Ik zit eigenlijk wel prima met deze nieuwe broek.
Moet wel toegeven ; de eerste keer rijden met de broek was wat minder. De linkerbroekspijp die rolde wat op, kwam over mijn laars heen en kleefde natuurlijk tegen het zadel. Het resultaat : een blaar/brandwond op mijn been :P Nu heb ik nergens meer last van tho.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:11

Ik heb ook een rijbroek met siliconen op het gehele zitvlak. Opzich ben ik er best tevreden over, behalve dat ik op zadels waar de stijgbeugelriemen over het zweetblad lopen onwijze brandblaren krijg bij mijn knie. Ik kan hem dus alleen aan op zadels waar de stijgbeugelriemen onder de zweetbladen zitten.

Als het regent dan ga ik vaak nog wat extra aan het zadel plakken en hoor je hem ook de hele tijd los komen tijdens het lichtrijden.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:17

Ik heb een broek met dat spul op de knieen vind het helemaal niks. Rij me hele knieen open. Omdat me broek aan het zadel plakt en ik met me knieen in de broek heen een weer schuif. Beetje raar om schreven maar weet het niet beter uit te leggen

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:13

Geen mensen die mij kunnen vertellen over eventuele schade aan het zadel?

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:16

ik rij alleen nog maar met die broeken, zowel hele zit als kniestukken. op een cognac zadel. Je ziet bij mij helemaal niks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:17

Ik heb er nog nooit schade mee gereden in ieder geval.. Zie ook niet in waarom het slecht/schadelijk zou kunnen zijn eigelijk :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:19

Ik heb er 2 van easy rider met geheel zitvlak en 1 met alleen knieën. Het zit wel stroever dan een gewone broek maar niet té vast vind ik. Vind het heel prettig! Het slijt inderdaad er wel af na veel gebruik.

Aan m'n zadel merk ik helemaal niks.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:27

Heb er sinds kort een van Easy Rider, met alleen siliconen op de knie. Op zich met rijden weinig last, je merkt wel dat je knieën vaster tegen het zadel liggen, wat m.i. slecht is voor de onafhankelijke zit (dat mensen afhankelijk worden van zo'n broek en niet zelf hun benen stil kunnen houden bijv)
Tot nu toe 1x mijn knie iets open gereden, heb het idee dat de naad van het kniestuk wat (te) grof gestikt is. Broek zelf is wel heerlijk soepel tijdens het dragen, dus ben nog een beetje een twijfelgeval.

Wat betreft de schade aan het zadel: ik dacht laatst wel wat sporen op het zweetblad te zien. Toen gereden in een lichte regenbui, dan plakt de siliconen meer vast, en lijkt het wel wat sporen achter te laten op het zadel. Wel zo weg te poetsen, maar geen idee hoe dit na verloop van tijd zal zijn.

Amadais

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 11:10

Ik heb de Easy rider Xtreme grip in donkerblauw. Hele fijne broek echt super alleen helaas word hij te groot dus wie nog een zoekt in maat 42 ik heb hem in de aanbieding :P

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 11:18

Ik heb sinds kort een siliconengrip rijbroek van QHP. Ik wilde ook weten hoe het zat en heb hem goedkoop kunnen kopen gelukkig hihi. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik het echt zo fijn vind. Ik rijd wekelijks lange afstanden, dan voel je het op een gegeven moment wel als ik veel gedraafd heb.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 11:20

Ik heb er een van Esperados met geheel siliconen zitvlak. Wat een heerlijkheid. Heb me er niet mee open gereden of geschuurd, zou niet weten hoe eigenlijk :+
Je hebt echt nog wel een onafhankelijke zit, het is niet dat je helemaal niet meer van je plek af kan komen met de siliconen. Op het zadel zie ik heel af en toe na het rijden een lichte afdruk van een paar siliconenfiguurtjes, maar het lijkt meer alsof er stof op ligt, zit er niet ingedrukt ofzo, een keer blazen en het is weer weg. Zeker geen schade.

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 11:24

Ik heb een siliconen rijbroek van het merk Anky! Met kniegrip. Hij zit superfijn ik zou niet meer anders willen. Nu nog sparen voor een witte rijbroek met silliconen.

En nee heb geen schade aan het zadel. Heb hem nu een dikke halfjaar en rij er 2 a 3 keer in de week mee.

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 13:19

romyrieco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 08:40

ik heb een animo en een equiline rijbroek, allebei echt super fijn! op het begin is het wel even wennen maar als je er 2/3 keer mee gereden hebt worden die silicone vlakken minder 'plakkerig'. ik raad het echt aan! en de stof van de broek zelf is perfect van animo en equiline!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 08:58

Ik heb een la valencio broek ervan voor wedstrijd. En ik vind het heeeerlijk. :j
Je kan nog prima meebewegen en onafhankelijk zitten hoor. Thuis train ik met kunstlederen zit of zonder KL zit. Maar vind mn wedstrijd broek veruit de fijnste. :j

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 19:04

Kaitlyn schreef:
Montar heeft het ook. :j

IK denk dat TS bedoelt dat ze de siliconen van het zitvlak af gaan halen omdat je daar toch wel erg vast mee zit?

Ik heb pas een Montar broek met grip gekocht :j Echt een fantastische broek! Zit super! Had voorheen altijd pikeur, maar omdat ik niet kon slagen met pikeur een Montar gekocht. Geen spijt tot nu toe _/-\o_ Nu nog even de duurzaamheid afwachten.

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 19:11

Ik heb er eentje van Easy Rider gekocht. De rijbroek heeft alleen siliconen bij de knieën. Hierdoor zit je niet "vast" in het zadel en kun je alsnog onafhankelijk zitten. Vandaag voor het eerst met de broek gereden en hij zit super lekker! Ik merk wel dat ik veel meer grip heb bij mijn knieën.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 21:36

Ik heb een broek van Harry's horse met siliconengrip op de knieen.
Wat een rampenplan!

Mijn broek verschuift niet op her zadel, maar daardoor verschuift mijn been in de broek.
Met schuurplekken op de knieen tot gevolg.
Ik koop zo'n broek nooit weer :n

tessaDWL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 11:06

Ik heb alleen maar broeken met siliconen, Heerlijk! Grappig dat iedereen wat anders vind.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 11:15

Ik heb die van Horka met alleen op de knieën. Merk geen verschil, zowel positief als negatief. Dus voor de siliconen hoefde ik het niet te doen. De broek in z'n algemeen zit wel lekker door het elastiek erin al kruipt hij bij mij ook een beetje op bij m'n knieën.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 11:22

Ik heb een QHP broek met siliconen kniestukken, ik ben er dol op. Ik rij/reed eerst alleen met broeken met een kunstleren zitvlak. Ik vind de broek met siliconen heerlijk, niet zo warm en zweterig als zo'n broek met zitvlak. Ik zie geen schade aan mijn zadel door deze broeken. :)

lobkevdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 12:48

Ik heb een Animo rijbroek die super goed zit! Je zit daardoor echt stevig in je zadel. Equiline rijbroek zit ook echt goed!