Wat draag jij met rijden nu het kouder wordt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Re: Wat draag jij met rijden nu het kouder wordt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 13:19

Alleen de handschoenen, rijbroek (+chaps) en de bodywarmer zijn van paardenmerken. Het lijkt me wel leuk speciale paardenkleding te hebben, maar op het moment vind ook ik dat te duur. 50 euro voor een polo bijvoorbeeld, mooie kleding maar belachelijk duur.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 13:27

Airnt, tja manchetknopen zijn niet helemaal mijn ding maar had graag een foto gezien van jij in tenue te paard want het klinkt schitterend....

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 13:28

Ok komtie :') Zoals gisteravond dat t koud was, heb ik een hemd, daarover heel dun kolshirtje met lange mouwen, daarover dun thermovest, daarover m'n bodyprotector (soms, ligt eraan op welk paard ik zit), dan nog een winterjasje :oo :oo En handschoentjes, niet super warme. Als het echt echt echt koud wordt... uhh :+ tsja. Heb nog een thermolegging liggen.. :P

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 13:43

.
Laatst bijgewerkt door limilou op 02-02-22 01:02, in het totaal 1 keer bewerkt

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 13:48

Als het echt koud wordt trek ik een hempje aan, met daarover een shirt met lange mouwen en dan een shirt met korte mouwen er overheen. En dan rijd ik ook nog met bodyprotector :') Lekker warmmmm!

Ik zit er dit jaar zelfs aan te denken om een thermo-hemd of shirt te kopen, als vervanging voor het gewone hemd of shirt :')

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 13:55

lisa_xxx schreef:
shirt met lange of halflange mouwen en een bodyprotector. dat ding is warm zat

En dan geen jas? Krijg je dan geen ontzettend koude armen?
Ik rij wel altijd savonds om 9u, dan is het wel wat kouder dan overdag.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 14:26

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 14:28

Thermo leggings onder rijbroek, skisokken, t-shirt, trui, zomerjas en daar nog een dikke bodywarmer overheen

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 14:29

Ik draag een hemdje, shirt/trui en een dikke (bomber)jas erover heen en een sjaal.

Verder gewoon een spijkerbroek (rij western) en laarzen van Ariat die vrij warm zijn.

Straks als het echt koud wordt gaat er nog een legging onder :+
En dan heb ik een hemd, t-shirt, trui, jas en nog een jas aan, ik zal t niet koud krijgen!

En ik heb al een hele tijd, winter rij handschoenen, ideaal!!

Setta83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 14:36

Ik draag een hemdje, T-shirt en een trui.
Bij ons is het binnen nog vrij warm en in geval van nood kan de trui uit (rits geval).
Als ik op buiten rit ga heb ik mijn dikke winterjas aan :D .

Als het straks echt gaat vriezen dan heb ik een thermo legging onder mijn rijbroek aan en in plaats van een T-shirt een longsleeve.

Alleen mijn handen blijven ondanks verschillende handschoentjes koud. En met te dikke vind ik rijden weer lastig....

lievepicasso

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 14:39

Tip: ipv een legging onder je rijbroek kun je ook een panty eronder dragen.. Lijkt raar met die dunne stof, maar is juist extra warm. en het propt niet zo onder je rijbroek...

Ilona_Mambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:37

Rijlaarzen, rijbroek, sokken, handschoenen, cap en soms Polo/shirt zijn van paardenmerken, maar ook vaak oude kleding ofzo haha. :')

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 15:52

Mooi fleece vest en prima prijs....valt hij groot/klein?

Nadeel van "gewone" jasjes vind ik de rits op mijn zadel. Ben ik de enige?

Airnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:06

Laatst bijgewerkt door Airnt op 27-11-14 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:08

binnen: softshelljasje met polo/trainingsshirt,
buiten: polo met ademende winterjas van eurostar

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:11

Ik rijd nu alleen nog maar in de binnenbak, dan heb ik het volgende aan:
Leren rijlaarzen, Anky jeans rijbroek, t-shirt en Anky bodywarmer.
Ik vind de kleding van Anky heel fijn, warm en niet zweterig.

Orthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:13

Ik ben net een eskimo :')

T-shirt, koltrui, vest, jas, sjaal en handschoenen. Ik ben helemaal van top tot teen ingepakt :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:16

Ik vraag me af of diegene die met heel veel lagen rijden niet klets nat van het zweet worden :=

Ik rijd altijd gewoon met een shirtje met lange mouwen, daarover mijn winterjas en dan mijn bodyprotector, eigenlijk nog iets te warm om mee te rijden, maar als het echt winter wordt is het precies goed! +:)+ Na het rijden doe ik mijn fleecevest er bij aan, want als ik er mee ga rijden is dat te warm en na het rijden is dat te koud en heb je niks anders om je mee op te warmen. Verderest gewoon rijbroek, handschoenen (maar daar rij ik altijd mee),en jodphurs met chaps en als het echt koud gaat worden misschien nog een thermolegging onder mijn rijbroek :)

Pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:17

Ik draag een T-shirt met jas en na enkele rondjes draven gaat deze winterjas al snel uit! :)
Voor het opzadelen draag ik er nog een fleece onder maar die gaat uit voor ik op paard kruip.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:18

Ik draag een tshirt met lange mouwen en als ik in de binnenbak rijd een vest, als ik in de buitenbak rijd mijn jas. Tijdens het poetsen en opzadelen heb ik allebei aan, als ik ga rijden trek ik of vest of jas uit. Als ik het tijdens het rijden te warm krijg kan ik altijd nog vest/jas uittrekken. Als het echt koud wordt trek ik nog een thermolegging onder mijn rijbroek aan, een extra paar sokken, een hemdje onder mijn tshirt en als het echt heel koud is houd ik vest én jas aan, maar dat doe ik eigenlijk bijna nooit.

Sammiemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:21

Tijdens het poetsen en zadelen draag ik een hemdje met shirt(als het vriest wordt dat een thermoshirt) daarover een fleecevest en een winterjas. Tijdens het rijden (buiten, in de polder met veel wind) trek ik meestal het fleecevest eronder uit, of als het niet heel koud is de winterjas. En een dikke rijbroek evt. met panty of als het vriest een thermolegging. Ben een koukleum hahahaha

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 22:21

Ik rijd niet zo veel, maar vorige week reed ik in de buitenbak met alleen een topje en een dun vest erover en een thermolegging onder mijn rijbroek met nog winter rijsokken. Dat vond ik nog heel goed te doen, ik zorg wel dat ik me warm werk xD
Nu is het alleen wel een stuk kouder alweer dan vorige week, dus als ik zaterdag weer les heb misschien een bodywarmer erbij overheen en m'n handschoentjes aantrekken :Y)

Grappig eigenlijk dat ik nog vrij 'luchtig' gekleed ben als ik paardrijd, terwijl ik normaal gesproken het áltijd koud heb, zelfs als ik in beweging ben :brr: .... maar te paard niet. 't zal de warmte van de liefde wel zijn <3 :+

manou_diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:22

laagjes, laagjes en laagjes!!! Ook nee ik een extra paar sokken mee voor na het rijden want dan zijn je gebruikte sokken vochtig van het zweet en koelen dus heel snel af

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:37

Skibroek :D :D

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:39

HorseQuote schreef:
Ik vraag me af of diegene die met heel veel lagen rijden niet klets nat van het zweet worden :=

Ik rijd altijd gewoon met een shirtje met lange mouwen, daarover mijn winterjas en dan mijn bodyprotector, eigenlijk nog iets te warm om mee te rijden, maar als het echt winter wordt is het precies goed! +:)+ Na het rijden doe ik mijn fleecevest er bij aan, want als ik er mee ga rijden is dat te warm en na het rijden is dat te koud en heb je niks anders om je mee op te warmen. Verderest gewoon rijbroek, handschoenen (maar daar rij ik altijd mee),en jodphurs met chaps en als het echt koud gaat worden misschien nog een thermolegging onder mijn rijbroek :)

je kan beter je bodyprotector onder je winterjas dragen. dan zit beter aangesloten op je lichaam en kan je je jas nog altijd uittrekken als je het warm krijgt, en heb je nog bescherming tijdens het rijden