Wat vind jij belangrijk in een ruitersportzaak?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 03:49

Hier om de hoek (10km) zit een grote ruiterwinkel met veel mooie spullen, alleen het personeel en de service is rampzalig. Dus na aantal slechte ervaringen ga ik écht nooit meer naar die winkel toe.

Dan rij ik liever wat verder (20km) naar een kleinere ruiterwinkel met minder keus maar veel vriendelijker personeel (en kan daar de meeste dingen ook bestellen als ik iets specifieks wil).

In die grote winkel had ik eens een deken gekocht welke bij thuiskomt al stuk bleek, waarna ik gebeld had om volgende zaterdag terug te brengen. Hadden ze (op zaterdag, rond uur of 12) niet eens geld genoeg om me terug te geven, dus moest andere keer maar terug komen.
Maanden laten waag ik nog eens een poging daar met 2 vliegen maskers. Een ander soort dan ik normaal neem, en had nog gevraagd of ze goed bleven zitten. Nou niet dus. Volgende ochtend was de eerste al stuk en de tweede ook afgevallen. Dus ik wil ze allebei terugbrengen. Nee dat kon alleen met die kapotte, want dat hij steeds af viel daar konden ze niks mee -O-
Sinds dien was ik er helemaal klaar mee daar :')

Eeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 01:28

Ik vind divoza een fijne winkel omdat het een groot assortiment heeft. Voor standaard dingen als een simpele borstel of een halster ga ik naar de welkoop, dat scheelt een hoop geld en de kwaliteit is prima!

MiReRe

Re: Wat vind jij belangrijk in een ruitersportzaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 02:09

Om lekker rond te snuffelen en leuke shirts te kopen als het uitverkoop is wint voor mij de Horse Plaza Nieuwegein.
Ik voel me er op m'n gemak om rustig rond te kijken en als ik hulp wil is er iemand beschikbaar. Nooit opdringerig.

M'n fijnste én goedkoopste rijbroeken (red horse) komen van Freddy's, tegenover de horse Plaza. Dus als ik een broek nodig heb ga ik daar heen. Ze laten altijd nog de mogelijkheden zien in het duurdere segment maar doen verder niet meer moeilijk als ik écht die van vier tientjes wil.

Als ik snel iets nodig heb voor m'n IJslander bestel ik vaak op Agradi, en m'n pavo liga haal ik meestal bij de Welkoop in Woudenberg waar ik dan ook wel eens wat anders meeneem, bijvoorbeeld een halster, emmer, borstel, rubber schoenen oid.

Er zitten wel meer winkels waar ik heel soms kom. 'T Peerdewinkeltje heeft betere bodyprotectors bijvoorbeeld. Maar die mevrouw probeert altijd meer te verkopen dan je nodig hebt.
En in de buurt zit ook nog de Paardenschuur, erg mooie winkel, dat wel, maar daar voel ik me niet op m'n gemak.

M'n familie woont in Zoetermeer dus uit nieuwsgierigheid ga ik wel eens naar Divoza. Best een rommeltje, vind ik.

EJ in Amersfoort ook wezen kijken, ziet er leuk uit maar viel tegen hoe lang het rijden was. Niet echt lekker op de route.

MarlouDuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:08

Een groot assortiment, maar wel overzichtelijk :)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:11

Dat alles een beetje overzichtelijk is.. Ej vind ik wel fijn maar niet voor laarzen of chaps.. Die haal ik veel liever bij de Divoza omdat het bij de EJ vaak helemaal door elkaar hangt. Ook vind ik er niet zoveel keuze.

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:18

Starbreeze schreef:
Ik kom al 30 jaar bij dezelfde winkel. Service en goed advies staan bij mij hoog in het vaandel. Ik koop graag kwalitatief goede spullen en verwacht dan ook dat het goed is. Voor de rest vind ik het prettig dat je zelf keuzes kan maken en ze niet iets door je strot heen proberen te duwen.

:j en dat ze je graag willen helpen

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:27

Ik ga altijd liever naar een grotere dan een kleinere zaak, omdat je dan vaak niet alleen loopt en er wel meerdere klanten zijn. Anders voel ik me meteen zo aangekeken :+
Ook omdat er natuurlijk vaak meer merken en meer keuze is :D

Ook ga ik het liefst naar een zaak waar ze een beetje normaal doen, dus geen overdreven verkooppraatjes en dergelijke.. Ik koop toch wel alleen wat ik nodig heb..

Overzichtelijkheid vind ik ook fijn. Dus extreem hoge stellingen of van veel dingen niets op voorraad werkt bij mij niet..

Eigenlijk koop ik het meest op internet, en anders in de Divoza winkels.. Altijd blij mee :)

Kir_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 19:58

Ruim assortiment met keuze in zowel goedkope als duurdere artikelen vind ik het belangrijkste! Daarnaast netjes 'opgeruimd' (netjes ingedeelde winkel).

yileh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:26

goede service, klantvriendelijk, duur en goedkoop asortiment, goede kwaliteit, net te ver weg, af en toe korting:)

Debby614

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:01

Dat het overzichtelijk is! Anders krijg ik het zo benauwd, er is altijd zoveel te zien!