Dreigen met slacht als pressiemiddel om te verkopen?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:37

Fellow schreef:
Belachelijk. :n Kerngezond dier naar de slacht brengen omdat je er vanaf wil, moet niet gekker worden. --'

De meeste dieren die naar de slacht gaan, zijn kerngezond.
Als de keuze ligt tussen handel en slacht, kan ik de keuze van de eigenaar wel volgen.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:38

Ik zou er ook geen moeite mee hebben om een paard naar de slacht te doen en op te eten als ik het dier niet zou kunnen houden. Wij lusten thuis wel graag paardenvlees en we hebben momenteel ook een kwart paard in de vriezer (samen met een kwart koe en een half schaap). Niks mis mee hoor, smaakt heerlijk! Deze dieren zijn dan niet van ons, maar wel van bekenden/buren/oud-werkgevers. Het 1/4 paard dat in de vriezer ligt was een belg, gebruikt voor recreatief rijden en hij stond voor de kar. Het dier had HKO en ze moesten een paard wegdoen. Toen is gekozen om deze te laten slachten. Hij had nog wel een tijdje meegekund, maar was de minst gezonde van de groep en zo goed als niet verkoopbaar. Eigen paarden zou ik ook wel kunnen eten. Nog nooit gedaan (geen eigen paard), maar ik denk dat ik daar geen problemen mee heb.

Een dier dat te koop staat met als 'dreigement' dat hij anders naar de slacht moet zou ik sowieso niet kopen. Ik koop een dier om het dier, en niet omdat hij anders gedood zal worden. Ook al zou het een dier zijn die aan mijn 'eisen' voldoet, zou de koop in dit geval te veel onder druk staan naar mijn mening. Dat zou mij direct al laten afhaken.

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:40

Die mensen die zo met paarden om gaan zijn geen eens een dier waard. Triest volk, om zon diertje naar de slacht te brengen, bah. _-:(

Dreamy

Re: Dreigen met slacht als pressiemiddel om te verkopen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:40

Het negatief bespreken van een advertentie is niet toegestaan, daarom hier een slotje.