Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) maar zou dus betekenen dat iemand in de zomer bv denkt goh ik heb wel ff zin om te rijden en na 2 weken gewoon stopt en niet meer betaald? Tis geen manege paard he.. dus gewoon betalen die 50- en klaar...heb t gevoel dat er meer achter steekt renee16 schreef:Als ik mijn startpas op zeg in juni heb ik al lang voor het hele jaar betaald.
Net zo als met stalling voor een paard.
Het is maar net waar je het mee wilt vergelijken.
Al ben ik het met je eens dat ik goed overleg € 25,- mij het meest redelijk lijkt ! Maar dit kan alleen door te communiceren met de eigenaresse
ingvdh schreef:hallo, TS is de laan uitgestuurd door de eigenaar, het is dus niet haar keuze geweest om te stoppen.
Ga je ook huur betalen voor een auto als de verhuurder na 2 weken de auto weer inneemt en hem niet meer aan je wil verhuren? Dan betaal je toch ook alleen voor de periode dat je er gebruik van hebt gemaakt?
De eigenaar heeft zelf besloten niet met haar door te willen gaan, dat is haar goed recht, maar ze kan dan niet verwachten dat TS het volle pond betaald voor iets dat ze niet gekregen heeft.
Waarom zou TS dan voor alles op moeten draaien?
ingvdh schreef:renee16 schreef:Als ik mijn startpas op zeg in juni heb ik al lang voor het hele jaar betaald.
Net zo als met stalling voor een paard.
Het is maar net waar je het mee wilt vergelijken.
Al ben ik het met je eens dat ik goed overleg € 25,- mij het meest redelijk lijkt ! Maar dit kan alleen door te communiceren met de eigenaresse
Als de KNHS na een half jaar besluit dat je niet meer mag starten moeten ze toch compenseren, geldt ook voor de stalhouder die je halverwege de maand wegstuurt.
Let wel het is niet TS die halverwege de eerste (!) maand gestopt is maar de eigenaar die er mee wilde stoppen.
girlyggirl schreef:Ok even voor iedereen die roept, niet betalen. .. dus een bijrijder mag zelf beslissen wanneer ze gaat, bedoel wij horen het "ziek zijn" verhaal van 1 kant.. ik heb er ook zo 1 gehad die bij rot weer opeens "ziek" was maar als ik zelf ziek ben zal ik toch naar stal moeten dus iemand die een paard voor een paar dagen "heeft" moet dit in mijn ogen ook mits het in goed overleg gaat en ik zelf wat kan regelen (iets met lusten en lasten) maar zou dus betekenen dat iemand in de zomer bv denkt goh ik heb wel ff zin om te rijden en na 2 weken gewoon stopt en niet meer betaald? Tis geen manege paard he.. dus gewoon betalen die 50- en klaar...heb t gevoel dat er meer achter steekt
Brainless schreef:Dusja1 schreef:Incasso![]()
Ze wil je alleen maar bang maken maar heeft geen poot om op te staan. Zou haar idd vertellen dat ze 25 kan krijgen en anders niks.
Theoretisch kan de eigenaar gewoon een incassobureau inschakelen, net zoals ieder ander.
tessyke schreef:Sorry maar als jij mijn bijrijdster was, was ik ook niet blij met jou.
Je zegt zelf al na 2 weken af, doe het mens een lol en betaal gewoon haar geld.
Dankzij jou moet ze nu weeral iemand anders gaan zoeken en bovendien betaal je gewoon per maand
girlyggirl schreef:Ok even voor iedereen die roept, niet betalen. .. dus een bijrijder mag zelf beslissen wanneer ze gaat, bedoel wij horen het "ziek zijn" verhaal van 1 kant.. ik heb er ook zo 1 gehad die bij rot weer opeens "ziek" was maar als ik zelf ziek ben zal ik toch naar stal moeten dus iemand die een paard voor een paar dagen "heeft" moet dit in mijn ogen ook mits het in goed overleg gaat en ik zelf wat kan regelen (iets met lusten en lasten) maar zou dus betekenen dat iemand in de zomer bv denkt goh ik heb wel ff zin om te rijden en na 2 weken gewoon stopt en niet meer betaald? Tis geen manege paard he.. dus gewoon betalen die 50- en klaar...heb t gevoel dat er meer achter steekt
renee16 schreef:Cinderella schreef:Mondelinge afspraak met een minderjarige kan wel degelijk rechtsgeldig zijn.
En wat vind je er zo raar aan om niet te betalen? De eigenaresse heeft er zelf ook voor gekozen om het niet netjes af te handelen en een 15 jarig meisje zo erg onder druk te gaan zetten. Nee hoor, die zou van mij geen cent krijgen.
Hoe weet jij dat?
Wij horen een eenzijdig verhaal. Ik weet niet wat de reden is dat het in 2 weken misloopt.
Als dit puur een afmelding is wegens ziekte, vind ik het zwaar overdreven een factuur te sturen. Maar feit is wel dat dit de afspraak was. En de eerste maand (al is het maar voor de helft) wel ingegaan is.
Zo werkt dit toch ook met stalling huren, dan moet je ook gewoon de hele maand betalen als je eerder weg gaat. (al dan niet in overleg minder)
. ik ga uit van het verhaal zoals de TS het vertelt en daar reageer ik dus op.