Ga jij staan bij een stal zonder kvk/zwart?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DnBles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 11:59

Nee maar het gaat hier toch om stalling?
En lang niet elke instructeur schrijft zich in (kan er nog geen 10 opnoemen die zich ingeschreven hebben als officieel instructeur), meeste geven zo les idd 'zwart' dan krijg je logisch geen bon.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:09

DnBles schreef:
Nee maar het gaat hier toch om stalling?
En lang niet elke instructeur schrijft zich in (kan er nog geen 10 opnoemen die zich ingeschreven hebben als officieel instructeur), meeste geven zo les idd 'zwart' dan krijg je logisch geen bon.

Ook bij mijn stalling krijg ik geen factuur en geen kwitantie hoor. terwijl ik zeker weten wit sta. Als ik er om zou vragen zal ik het wel krijgen hoor maar 9 vd 10 stallen sturen geen factuur of kwitantie

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:23

Ik zou het absoluut niet erg vinden om bij iemand zwart te gaan staan.
Wel zou ik proberen goede afspraken te maken onder elkaar en ook met respect met elkaar omgaan.

Stel het gaat mis of je bent niet tevreden dan vind ik dat je het nog altijd netjes kan afhandelen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 14:36

ingvdh schreef:
Ik sta op een witte stal, maar er is een tijd geweest waarbij kennelijk niet alle vergunningen op orde waren, er stonden bijv meer boxen dan er vergunning voor was. Dit is een tijd geleden allemaal geregeld.

Maar een ander punt is, het feit dat mensen zich niet aan de regels willen houden als het zwart is. Ik denk dat dit ook een andere oorzaak heeft, veel pensionklanten lopen soms tegen een muur op bij de pensionhouder, die zich op zijn/haar buurt weer niet aan de regels houdt of niet de service biedt die afgesproken is. (te denken valt aan slecht hooi/kuil, bak die niet onderhouden wordt zodat je er steeds minder in kan rijden etc).

Waarom zou jij je dan nog aan de afspraken moeten houden terwijl dit kennelijk niet voor de stalhouder geldt?

Persoonlijk vind ik dat bijv een maand opzeg termijn een maand is, maar als het 1 of 2 dagen te laat is moet je daar als pensionhouder met de klant wel uit zien te komen. Maar vaak gaat het daar dus ook mis. Pensionhouder is in zijn/haar eer aangetast en is niet meer bereid tot het in overleg goed uit elkaar gaan. Vervolgens lapt de klant alle regels aan zijn laars en vertrekt met de stille trom. Je hebt dan twee verliezers.

Daar valt voor pensionhouders nog een hoop te halen, het is niet altijd persoonlijk tegen hem/haar, maar omstandigheden kunnen veranderen en een klant stapt over. Dat moet zakelijk gezien worden en jammer genoeg is dit vaak niet het geval. Als er overleg is kan je afspraken maken en zorgen dat je min of meer goed uit elkaar gaat.
Er zullen altijd klanten stiekum weggaan, maar aan de andere kant als ze weten dat jij als pensionhouder tot de laatste dag hun paard goed verzorgt zal dit ook wel onthouden worden, en ook door de klanten die blijven staan. Die weten dat ze met gerust hart op kunnen zeggen.

Dit klopt absoluut. Op mijn vorige stal heb ik met veel plezier een jaar gestaan. Uiteindelijk wilde ik toch weg omdat de rijbak voor mijn paard te zwaar was. (andere paarden leken nergens last van te hebben). Ik heb bij opzegging dit ook uitgelegd en aangegeven dat het aan mijn paard/aan mij lag. Toch begon vanaf dat moment het getreiter, die laatste maand lang, van niet meer mijn paard voeren (of extreem weinig) tot opmerkingen over mij tegen anderen waar ik bij stond. Heel denigrerend en onnodig. En voor mij een reden om daar ook niet meer terug te gaan (ook al hebben ze inmiddels een nieuwe rijbak).