BH of sport BH

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 00:10

Vanaf een B/C cup zou ik echt een sport bh aanraden.

Ik heb altijd beetje plaatsvervangende schaamte als ik iemand zie rijden/hartlopen met zulke 'wiebelige' borsten. Trekt de aandacht en van mij hoeft dat niet... Lijkt me ook onwijs zeer doen trouwens en kan me indenken dat ze er sneller van gaan hangen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 00:13

Jasmijn159 schreef:
Vanaf een B/C cup zou ik echt een sport bh aanraden.

Ik heb altijd beetje plaatsvervangende schaamte als ik iemand zie rijden/hartlopen met zulke 'wiebelige' borsten. Trekt de aandacht en van mij hoeft dat niet... Lijkt me ook onwijs zeer doen trouwens en kan me indenken dat ze er sneller van gaan hangen.

Ik heb hetzelfde _O-
In de eerste instantie last van plaatsvervangende pijn en daarna komt de schaamte :P

TS, met een D cup zou ik toch ECHT een sportbh gaan dragen!! Ik kan al niet eens de trap op rennen wanneer ik een gewone BH draag zonder dat het pijn doet :+
En nu de rek uit mijn sport BH is, merk ik ook dat twee BH's over elkaar ook niet prettig zijn... :n Ben heel erg benieuwd wat je ervaring gaat zijn!

Ik heb net zelf nog even op de site van Hema gekeken, maar er staat niets op naar mijn smaak. Dus ik ga weer een shock absorber halen :) Gewoon bij Divoza of Wehkamp ofzo.

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 00:31

MamaMiesje schreef:
Ik heb twee sport BH's van Freya.
Die zitten echt adembenemend strak in het begin, maar die zijn echt wel 'wiebelproof' :D

Ik heb overigens 65-70 FF :+

Ik ben wel benieuwd welke bh's dat dan zijn? Ik heb maat 75F. Heb een tijd met shockabsorber gereden, maar die klemmen alleen en duwen de dames enorm plat en op elkaar. Dat gaat op gegeven moment pijn doen en vies worden tussenin zeg maar. Nu rijdt ik met simpele, maar zeer stevige Fantasie bh's. Zelfs voor mijn maat geven ze fijne steun. Toch vind ik het idee van een sportbh geen slechte.

Met hardlopen trek ik overigens wel gewoon de shockabsorber aan. Ik vind rijden echt niet zo wiebelig als hardlopen. Als je goed zit is je bovenlijf toch vrij stil.

sabine1979

Re: BH of sport BH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 00:39

Ik heb voor 3 weken terug bij bonprix sport bh's besteld.
Ze zitten heel lekker en dat voor 9,99 per stuk :D

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 04:42

Sport bh is beter. Hier is de stof speciaal op gemaakt waardoor je minder beweging krijgt.
Verder is de stof ook sterker. Een gewone bh is heel erg elastisch en zeker bij de grotere maten dus ook erg beweeglijk.
Verder is het ook heel slecht voor je gewone bh als je hiermee paard gaat rijden omdat deze hier niet voor gemaakt zijn.
Dit merk ik namelijk meteen als ik deze de dag erop weer aan doe geeft mijn gewone bh veel minder steun.

Edit: Ik heb een sportbh van freya. Heerlijk om mee te sporten alleen niet om gewoon aan te hebben dan snijd deze bij mij maar ik heb dan ook maatje 70 J

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 08:13

Geweldig hoe iedereen gewoon klakkeloos haar cupmaat plaatst _/-\o_ . Ik heb vrij grote borsten maar kan geen goede sport bh vinden. Heb er een van de hunkemoller met een rits aan de voorkant, maar laatst tijdens een buitenritje zaten mijn Jip en Janneke ineens in vrijheid mee ze swingen.. God wat is het dan moeilijk om je sportbh dan vast te maken! Wie weet er dan een goede en stevige voor een niet te dure prijs?

Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 09:31

Ha wat heb ik toch een makkelijk leven met mijn b cupje. Ik draag vaak niet eens een bh :n

Een strak shirtje met een trui erover en gaan met die banaan, heeerlijk :j

Ik krijg snel pijn in mijn rug van bh's en mijn heuvels floepen er veels te vaak uit.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 14:04

KPet schreef:
Ik ben wel benieuwd welke bh's dat dan zijn? Ik heb maat 75F. Heb een tijd met shockabsorber gereden, maar die klemmen alleen en duwen de dames enorm plat en op elkaar. Dat gaat op gegeven moment pijn doen en vies worden tussenin zeg maar.

Het is dit model:
Afbeelding
Dat de Dames samengeperst zitten (wat dus zweterige bedoeningen geeft :') ), dat klopt wel. Maar ja...
Dit model is overigens ook met beugels, ik denk dat ik die de volgende keer ga bestellen :j

Ik lees hier en daar dat er Dames ontsnappen. Of je dan een grote of kleine cup hebt; je bh is dan in de verkeerde maat en past dus niet. Zelfde geldt voor oncomfortabele bh's; dan past hij dus niet.
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 02-11-14 14:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 14:07

Ik draag met paardrijden eigenlijk altijd een sportbeha. Het zit fijner en geeft meer steun. Als je in een winkel een bh wil kopen zie je ook vaak dat ze in categorieën worden ingedeeld naar zwaarte van de sport en paardrijden staat vrijwel altijd in de middelste of zwaarste categorie.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 14:07

Udo2001 schreef:
Als ik het niet doe, sla ik mijzelf 2 blauwe ogen :') Maar wellicht is het een verschil in cupmaat, maar het is ook onaangenaam rijden zonder sportbh...

_O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 14:24

Koop altijd zeer goede BH's, die niet goedkoop zijn, voor mijn twee dames. Mary Jo is het merk en hiermee kan ik dus ook paardrijden, werken etc zonder ook maar enige klacht. Mijn dames horen niet bij de kleintjes en verder doe ik daar geen mededeling over.
Ga je voor de goedkopere BH merken dan zou ik zeer zeker kiezen voor een sport BH.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 14:24

Hier ook een mega voorkant, met normale bh's kopen al een doffe ellende en sportbh wordt het er al niet beter op. Ga ook speciaal naar een grote matenwinkel voor mijn 70G/H.
'Vroegah' reed ik met 2 sportbh's over elkaar omdat eentje niet eens voldoende was om geen pijn te hebben.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 14:28

xxcleeoo schreef:
Geweldig hoe iedereen gewoon klakkeloos haar cupmaat plaatst _/-\o_ . Ik heb vrij grote borsten maar kan geen goede sport bh vinden. Heb er een van de hunkemoller met een rits aan de voorkant, maar laatst tijdens een buitenritje zaten mijn Jip en Janneke ineens in vrijheid mee ze swingen.. God wat is het dan moeilijk om je sportbh dan vast te maken! Wie weet er dan een goede en stevige voor een niet te dure prijs?

Wat is daar raar aan? Iedere vrouw heeft ze, groot tot klein...
En er zijn genoeg mannen die zonder voelen prima kunnen raden wat je cupmaat is... Een BH losmaken is veel lastiger voor ze...

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 14:33

Ik heb een D-cup, maar daarg eigenlijk altijd een gewone, vindt dat ze juist meer steun geven. En anders zie je toch al sneller wat voor weer het is ben ik bang. Dat alles beweegt heb ik nooit last van, maar ik span mijn spieren rondom de borstkas enzo altijd vanzelf aan heb ik het idee, misschien werk dat dan wel als een natuurlijke beha. :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 14:35

Natsuki schreef:
Ik heb een D-cup, maar daarg eigenlijk altijd een gewone, vindt dat ze juist meer steun geven. En anders zie je toch al sneller wat voor weer het is ben ik bang. Dat alles beweegt heb ik nooit last van, maar ik span mijn spieren rondom de borstkas enzo altijd vanzelf aan heb ik het idee, misschien werk dat dan wel als een natuurlijke beha. :')

Je hebt ook sportbh's met voorgevormde cups. Draag zelf een gewone BH onder m'n sportbh. Dat werkt ook prima :) Nog nooit gezien wat voor weer het is :P Daar hou ik namelijk ook beslist niet van! :P

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 14:43

Ik rij altijd met een gewone bh, sportbh's vind ik niet fijn zitten. Daarnaast die je bij veel dames als ze dan een shirt aan hebben hun tuutjes.

Ik heb cupmaat D, maar ze bewegen nooit tijdens het rijden. Ik rij soms meerdere paarden per dag en ik heb nooit last van mijn rug of nek.

Het is dus niet zo dat het vanaf cup maat C gewoon moet. Ik heb gewoon goed passende bh's en nergens last van. Krijg regelmatig de vraag wat voor sportbh ik dan draag, terwijl ik dan een gewone bh aan heb.

DGL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 14:45

Best gek, als ik ga fitnessen draag ik er wel altijd een en mis ik hem ook wel als ik het niet doe. Maar met rijden ben ik sowieso vrij lui qua omkleden, dus dan ga ik in mijn gewone bh. Ik heb wel altijd nog een strak hemdje aan, dat helpt ook wel mee. Ik heb 1 keer gehad dat de bandjes gingen afzakken. Dan is het heel simpel: bh weg want die zit duidelijk niet goed meer ;)

De sportbhs die ik heb zijn van de primark! Ze lijken op die ah-bra van tell sell XD

Mousaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 14:54

Ik vind het ook veel fijner! Ik draag ook altijd een gewone en dan een sportbh en dan zo'n afkleed hemdje :D

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 14:56

Een b cupje maar ik draag toch echt wel sport bh's. Moet er niet aan denken om met mijn pushup te gaan rijden.

Ook ik zie regelmatig vrouwen waarbij ik plaatsvervangende schaamte heb. Nee, het is niet charmant als het hotst, klotst of je in het openbaar alles terug op z'n plek moet duwen :n . En bedenk dat het sneller hotst dan je zelf in de gaten hebt.

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 14:59

spotterick schreef:
Sport bh is beter. Hier is de stof speciaal op gemaakt waardoor je minder beweging krijgt.
Verder is de stof ook sterker. Een gewone bh is heel erg elastisch en zeker bij de grotere maten dus ook erg beweeglijk.
Verder is het ook heel slecht voor je gewone bh als je hiermee paard gaat rijden omdat deze hier niet voor gemaakt zijn.
Dit merk ik namelijk meteen als ik deze de dag erop weer aan doe geeft mijn gewone bh veel minder steun.

Edit: Ik heb een sportbh van freya. Heerlijk om mee te sporten alleen niet om gewoon aan te hebben dan snijd deze bij mij maar ik heb dan ook maatje 70 J

Ik wil niet vervelend zijn, maar mijn gewone bh is echt niet elastisch. Die omvat de borst heel mooi en houdt ze zo op hun plaats zonder plat te drukken.

Ik heb een paar jaar geleden een sportbh gehad met beugels, die de dames netjes uit elkaar en op hun plaats kon houden. Ik weet niet meer welk merk het was, maar het was een sportmerk en was op gegeven moment niet meer in mijn maat te krijgen helaas.

Edit: hoe doen jullie dat als je een paar uur op stal loopt? Hardlopen is even een uurtje en dan kan hij weer uit. Maar als ik twee paarden moet rijden en daarna nog werkzaamheden op stal moet verrichten zijn we wel weer een paar uur verder. Dan is een sportbh echt niet fijn meer.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 15:05

Finliox schreef:
Ik vond m'n sportBH zelfs zo lekker zitten dat ik nu geen 'gewone' BH's meer heb, ik draag altijd een sport BH :=

Ik ook! Ik draag af en toe wel een gewone BH, maar als één van mijn sportBH's in de kast ligt, neem ik sowieso die :D

Ik heb er trouwens van de HEMA, vind ik heel fijn :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 15:09

KPet schreef:
Edit: hoe doen jullie dat als je een paar uur op stal loopt? Hardlopen is even een uurtje en dan kan hij weer uit. Maar als ik twee paarden moet rijden en daarna nog werkzaamheden op stal moet verrichten zijn we wel weer een paar uur verder. Dan is een sportbh echt niet fijn meer.

Ik had er zo eentje van Shock Absorber, die zit echt onwijs strak, moeilijk over het hoofd aan te trekken met maar één sluiting op het normale bh bandje, naast de gekruiste rugbandjes.
Heb deze BH nog steeds, maar gebruik 'm nooit...
Ik heb een nieuwe gekocht die beter zat, draag daar een gewone BH onder. Die kan ik gerust de hele dag aan hebben :)

Ondermaat hoeft dan niet per se te klein te zijn, maar dikke kans dat die band gewoon niet past bij jou. Ik heb meerdere BH's in mijn eigen maat, waarvan sommigen gewoon vreselijk irriteren. Die draag ik dan ook nooit. :+ Snijden gewoon in mijn huid. }:0

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 15:11

Ik doe altijd een gewone beha, heb er toch geen last van.. Sportbeha vind ik niet lekker zitten, ze zijn zo dun dat je soms .... ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 15:28

Ik ga altijd sporten met sportBH: hardlopen, [sport] en paardrijden.
Heb een hele fijne van de victoria's secret, voorgevormd.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 15:31

Ik rij altijd met een sportbh, dat 'stuitert' niet zo erg :') plus dan zakken de bandjes niet af. Ik heb er zo een met een rits aan de voorkant dus ook geen gehannes met gespen op je rug of dat ding over je hoofd moeten trekken. Ben er heel content mee.

Ik heb overigens 75E, dus ben ook gul bedeeld. Ik heb een sportbh van de Hunkemöller, geloof dat hij €40,- heeft gekost. Hij pakt de dames wat bij elkaar en drukt ze iets plat, daardoor zitten ze dus heel stevig op hun plek en blijven ze daar ook zitten.