Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Liksteen schreef:Waarom ga je in hemelsnaam met een 6 jarig meisje en een pittige Shetlander zonder zadel springen??!
Ineke2 schreef:Gydja je had er inderdaad niet op hoeven antwoorden. Sommige snotneuzen hier denken altijd alles beter te weten. No offence maar een 14 jarige heeft nou eenmaal nog niet de wijsheid in pacht om dit soort dingen op deze manier te zeggen. Tegen hun leeftijdsgenoten misschien, verder niet.
Heb je de ouders van je buurmeisje gesproken?
om de zelfde reden wat jij zegt.
) Dus hopen dat de mensen van het zadel snel reageren en dat het zadel past dan hebben we zelf een zadel voor de shet
waar ook mijn nichtjes op kunnen rijden. Mocht het zadel niet passen dan ga ik aan mijn buurvrouw melden dat rijden pas weer mogelijk is als er een zadel is. 
) maar geef mensen wel de gelegenheid om te passen. Dat wil zeggen, ze geven mij het volledige aankoop bedrag van het zadel. Gaan passen, als het niet past binnen week in dezelfde staat terugbrengen is geld terug. Anders verkocht.
Als mijn buren met een niet passend zadel aan komen dan gaat die ook echt niet op de rug van de pony. Dat heb ik al aangegeven. NikkiB1991 schreef:Een zadel mag nooit voorbij de wervel komen waar de laatste rib aan vast zit. Daar voorbij is het draagvermogen aanzienlijk kleiner en werk je rugproblemen in de hand. Moet het zadel langer zijn voor de kont van de ruiter, past die kont dus simpel gezegd niet op de pony. Verder gaat het inderdaad om de boommaat, maar hoe dat zit voor kleine zadeltjes weet ik niet. Shetjes zijn vaak vrij rond bij de schoft, dus een bredere boom lijkt mij wel nodig als je dat kan vinden.

olafgek schreef:ik zou zeker niet voor een pinokkiozadeltje gaan! Je hoort zoveel enge vbericht hoe die zadeltjes zony's hun rugje kapot maken!
misschien een wintec kids zadeltje? Die zijn nieuw 150 euro vind ik net, dus misschien 2ehands wel goedkoper te vinden