rijden met bril op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mnon1994

Re: rijden met bril op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 18:38

Ik heb ook een bril sinds dit voorjaar. en rij normaal eigenlijk altijd met bril.
heb nu sinds kort een nieuw paard maar zet me bril bij ´vreemde paarden´ altijd wel af.

Hoe zit dat met van die brille pootjes.. kan je bril dan nog wel afvallen als je van je paard valt?
ik ben bang dat als ik van die pootjes doe, en ik val van mn paard dat mn bril blijft zitten en me glas breekt, en dus glas in mn ogen krijg...

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 19:48

manie schreef:
Catnip schreef:
Wat raar, ik rij hele zomers met zonnebrillen op van 5 euro en ik heb hier echt nooit last van.

Misschien minder naar beneden naar het mooie paard onder je kijken? :D

Een zonnebril van 5 euri's is geheel van plastic of waaibomen-metaal.
Een beetje bril incl glazen is gewoon wat degelijker en dus zwaarder.

O dan zal het daaraan liggen! Ik heb verder geen ervaring met brillen :=

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:23

Brilleglazen zijn over het algemeen van kunststof en er moet heel wat gebeuren voordat die breken. Ik denk niet dat je daar bang voor hoeft te zijn.

Ssooffzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:42

Ik heb ook een bril en ook last met rijden, ik ga die pootjes denk ik ook proberen

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 23:04

Ik durf niet met bril te rijden haha! Ik heb mijn bril eigenlijk alleen thuis als ik tv kijk met autorijden en met mn studie op!
Ik heb op ponykamp als beheleiding een keer een meisje gehad dat van haar paard viel en een stukje van haar bril (ik geloof van het montuur) was in haar ooglid net boven haar oog gekomen, het bloedde als een rund maar gelukkig was het niet on haar oog! Sindsdien ben ik een beetje huiverig voor het paardrijden met bril!

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 23:06

Ik zie niet zoveel zonder bril, dus ik heb niet veel keus :+ Ga deze week even naar de opticien voor zo'n dingetje.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 16:01

Ik wilde even laten weten dat ik gister die dingetjes heb gekocht bij de specsevers. Daarna meteen gereden en dat was flink zweten! Maar mijn bril bleef gewoon zitten en ik hoefde hem niet goed ge zetten *\o/* Vandaag ook weer even, en weer geen problemen ondervonden. Ik ben er blij mee! Ze kostten €7.50

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 16:12

Ik heb zelf geen bril maar ik kende een meisje die met zwemmen altijd een soort van elastiekje om haar oren had waar haar bril aan vast zat waardoor haar bril bleef zitten. Misschien een optie, weet niet of dit ook voor paardrijden werkt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 16:15

Nadat ik afgelopen donderdag zo verschrikkelijke last had met mijn lenzen in tijdens het rijden en een dag later mijn lens uit mijn oog viste omdat ik hem er de dag ervoor niet meer kon vinden heb ik besloten om met mijn bril op te gaam rijden. Ik reed al wel eens met mijn bril op maar zette hem gewoon telkens terug op mijn neus

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 16:26

Ik rij altijd met bril op, als ik dat niet doe dan zie ik niks. Maar je kan hem niet strakker laten zetten? Mijne glijd nu eigg niet af omdat ie goed achter me oren zit

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 17:28

niemand die hier een sportbril kan aanraden? En zo ja welke?

XxMariellexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:18

Ik volg, hoop ook op de gouden tip! Heb het zelfs als ik op de fiets zit of werk dat hij continu op het puntje van mijn neus zit!

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:21

De "oortjes" al geprobeerd? Kosten bijna niets dus makkelijk eens uit te proberen.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:23

Ik heb die oortjes, en ij zweer erbij! Kan ze niet de hele dag op, maar als ik naar de paarden ga ofzo dan kan het prima :D

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 11:35

Ik ben al wat ouder :o en heb een bril met leesgedeelte (varifocus) dat is echt niet prettig met rijden! Als dat maar een beetje wiebelt dan word ik een soort zeeziek.
Ik heb geen last van afzakkende bril. Wel vind ik het vervelend zitten met cap.

Heb dus lenzen die ik met sporten in doe.

In de regen vind ik ook een ramp met een bril. Wil eigenlijk ruitenwissers!

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 11:36

Bril laten stellen bij de opticien. Ik heb er na het stellen nooit meer last van gehad.

Hiltje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 11:45

Ik doe hem gewoon altijd af :). Verder heb ik hem altijd op!

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 15:11

Nooit op met rijden, alleen op met het werk omdat ik dan veel moet opletten (8u lang observeren) en mijn ogen te veel moeten stellen/focussen. Het is niet zoveel sterkte, dus ik kan het prima missen met rijden en andere dagelijkse bezigheden. Ik moet het wel op als ik in het donker ga autorijden, ivm afstand inschatten in het donker.

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 15:13

Ik heb mijn bril altijd op anders kijk ik echt niet lekker, en als je bril afzakt zit hij gewoon niet goed.. dan zal ik hem echt even na laten kijken.
mijne zakt nooit.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 15:15

Ik rijd ook met bril maar heb nergens last van. Zal natuurlijk per bril verschillen.

Wel ken ik een meisje van het volleyballen.
Zij doet met sporten altijd een klein stukje tape om haar bril. Op die manier plakt ze de bril vast aan haar wang. Je kunt het ook wat verder naar je oren vastzetten dan zie je het bijna niet :)