Wat moet ik nou...?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:05

KoudbloedKim schreef:
Zich niet meer laten vangen door een allergische reactie? :=
Hoe uitte die reactie zich verder lichamelijk?

Ja dit kan. Paardje van stalgenootje had ook een allergische reactie. Hoofd en hals was gevoelig,
waardoor ze geen halster om wilde, je kwam sowieso niet bij haar in de buurt.

@chelle_dora: een allergische reactie kan een dierenarts wel vast stellen. 100% weten zullen ze het
nooit, maar dat is met een bloedonderzoek ook niet te garanderen. Ik heb zelf wel bloedonderzoek
en biopten laten doen. Die uit namelijk haar allergische reacties in open huidwonden.

Maargoed TS, ik zou wel actie ondernemen. Neem even contact op met de DA, desnoods even een
bloedonderzoek om te checken of ze niets te kort komt etc. waardoor ze niet lekker in haar vel zit.
Is ze niet te dik? Zie je andere dingen aan haar of alleen het gedrag?

Ik zou het eerst het medische uitsluiten, voor het te gooien op ze verveeld zich of ze is half verwilderd.
Het kan, daar oordeel ik niet over. Maar mijn eerste stap zal zijn de DA.

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:09

Is het niet raar dat je de pony de ene dag wel kunt pakken en de andere dag niet? Dat heeft dus waarschijnlijk niks te maken met die allergische reactie. Even afwachten wat de DA zegt maar net zoals Pablo zegt, typische shet, gewoon uitproberen of geen zin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 17:10

Femke: daarom zeg ik ook; ik weet echt wel dat een DA dat kan vast laten stellen hoor, maar op het blote oog bij een pony die zich niet laat vangen? Tenzij je dus of een verdomd kleine wei hebt, of een DA met een bijzonder goed zicht erbij haalt, vraag ik me af of het wel zeker weten een allergische reactie is natuurlijk. En dan nog de vraag; waar is de pony allergisch op, wel zo handig om een gericht behandelplan op te stellen natuurlijk. Zou toch rot zijn als de pony behandeld word voor een of andere huidziekte, TS krijgt de schrik van d'r leven en dan blijkt het achteraf gezien 'gewoon' hengstigheid te zijn (in geval van merrie :+ ) of een of andere uitbraak die zo besmettelijk als de pest is. Zou ik toch graag willen weten als eigenaar zijnde en dat is dus aan de DA dan om uit te zoeken. Een DA die dan op een afstandje blijft staan kijken... Ik heb er zo wel m'n twijfels bij :')

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:11

chelle_dora schreef:
Femke: daarom zeg ik ook; ik weet echt wel dat een DA dat kan vast laten stellen hoor, maar op het blote oog bij een pony die zich niet laat vangen? Tenzij je dus of een verdomd kleine wei hebt, of een DA met een bijzonder goed zicht erbij haalt, vraag ik me af of het wel zeker weten een allergische reactie is natuurlijk. En dan nog de vraag; waar is de pony allergisch op, wel zo handig om een gericht behandelplan op te stellen natuurlijk. Zou toch rot zijn als de pony behandeld word voor een of andere huidziekte, TS krijgt de schrik van d'r leven en dan blijkt het achteraf gezien 'gewoon' hengstigheid te zijn (in geval van merrie :+ ) of een of andere uitbraak die zo besmettelijk als de pest is. Zou ik toch graag willen weten als eigenaar zijnde en dat is dus aan de DA dan om uit te zoeken. Een DA die dan op een afstandje blijft staan kijken... Ik heb er zo wel m'n twijfels bij :')

Ik snap je wel hoor, haha! Maar ik dacht dat je bedoelde dat ze het alleen daarmee vast konden stellen. Helaas zijn allergische reacties niet de sterkste punten van dierenartsen :+ (de zevende kliniek kon het eindelijk vaststellen wat mijn merrie had) :')

Maar het lijkt me zeker verstandig om er nogmaals een DA naar te laten kijken. Als daar niets uitkomt, kan je het idd wel gooien op 'streken' en geen zin hebben.

Anoniem

Re: Wat moet ik nou...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:05

Op streken of geen zin hebben laat ik het niet ook is het niet gewoon hengstigheid... na 2,5 jaar ken ik [paard] wel.. er is iets mis..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:05

meremeer schreef:
Wel apart zoals [naam] al zei dat jouw DA binnen 50 minuten gebeld wordt, er is en een diagnose stelt en jij in de tussentijd ook alles weer hier gepost hebt, klinkt een beetje dubbel maar okay. Ik denk dat je je pony gewoon eens moet vangen en niet meteen weg laten jagen en dan eens verder kijken waarom ze zo ongelukkig is.
Dat was ik niet hoor. :o

Anoniem

Re: Wat moet ik nou...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:08

Heb je de DA nou al gebeld dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:42

Yezzi schreef:
Heb je de DA nou al gebeld dan?

Ja! We spreken een keertje af om alles rustig te bekijken en de situatie ui teleggen enz

meremeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 23:32

KoudbloedKim schreef:
meremeer schreef:
Wel apart zoals Koudbloedkim al zei dat jouw DA binnen 50 minuten gebeld wordt, er is en een diagnose stelt en jij in de tussentijd ook alles weer hier gepost hebt, klinkt een beetje dubbel maar okay. Ik denk dat je je pony gewoon eens moet vangen en niet meteen weg laten jagen en dan eens verder kijken waarom ze zo ongelukkig is.
Dat was ik niet hoor. :o

Ohh grap sorry verkeerd gelezen! :o Bedoelde uiteraard Marion71, ben duidelijk toe aan vakantie haha :')