pluisje88 schreef:Alleen kom ik er zelf niet doorheen. Ik weet er echt te weinig van om dit zelf op te kunnen lossen vrees ik. Hij is mijn eerste eigen paard en was daarvoor enkel manegeruiter..
Ook daarom raad ik je Parelli aan. Het geeft je een duidelijke handleiding, een start. Pas als je jezelf wat meer op dat gebied hebt ontwikkeld kun je keuzes maken in wat je wel of niet ziet zitten in een training, zoals [***] ook al mooi aangaf is haar post.
Ik ben Parelli student in hart en nieren, maar ook dressuurruiter. En dat bijt elkaar absoluut niet! Ik rijd nu vanuit Parelli principes wat betreft paardengedrag en psychologie, maar vind het tegelijk van belang ook aandacht te besteden aan het gymnastiseren van mijn paarden waarvoor ik de klassieke dressuur ook gebruik. Zelf vind ik Parelli absoluut niet een afstompende trainingsmethode, maar juist keer op keer verrassend en vernieuwend. Niet eenzijdig, maar voor elk paard en in elke situatie anders.
Maar goed, zoveel mensen, zoveel meningen en dat staat ook niet ter discussie nu.
Je moet zelf gaan ondervinden waar jij in gelooft en waar jij en je paard je prettig bij voelen.
Misschien vind je dit leuk om te bezoeken: http://www.equiday.nl/seminar/