Hoe met 2 paarden tegelijk wandelen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:42

Ik loop wanneer ik allebei aan de hand meevoer met mijn ruin links van mij (daar loopt 'ie ook als ik met alleen hem loop) en hem houd ik met mijn linkerhand vast aan het halster, en touw ook in die hand. Merrie loopt rechts, en dat is degene die ik loslaat in het geval dat dat moet.

En wanneer ik handponyrijd loopt de merrie links (en zit ik op mijn ruin)

Heb nooit met 2 paarden geoefend. Wel heel veel met 1: de ruin. Merrie is de makkelijkste pony die er bestaat, die doet alles wat je vraagt. De ruin is steegs, met de merrie er bij is hij veel flinker buiten. Dus al het geoefen is grotendeels voor niets geweest: ik had gewoon eerder die merrie in huis moeten halen :P

Eilatan

Re: Hoe met 2 paarden tegelijk wandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 00:08

Ik liep ook altijd met 2 pony's, ook wel naast de fiets.
Soms naast elkaar aan 1 kant en soms gescheiden.

Met wandelen is gescheiden wel makkelijker vind ik. ik zou mijn touwen niet zo houden als Sjolvir, vindt het er beetje eng uit zien. Heb zelf gewoon touwen normaal in mijn hand (dus eerst een beetje einde van touw en dan daarvoor zonder lus om je hand dichter bij pony, dan kan je bij schrikreactie ofzo het 'eerste' stukje loslaten, heb je wat speelruimte maar wel je pony nog goed vast, zorg dat je nooit een lus om je hand maakt als ze dan gaan trekken breek je je hand).

Ik heb ze ook wel eens aan elkaar gemaakt, jaarlingertje aan de 3 jarige, kon die mooi aan hem oplopen. Ging prima tot hij wat ouder werd, de baas werd en ging lopen kloten, toen moest ik hem wel echt zelf in hand hebben om te corrigeren (de oudste kon hem niet meer aan...).

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 17:24

Ik heb ze samen aan dezelfde kant. Beide paarden aan een leadrope, degene die hoogst in de rang stond voorop en de ander erachter. Beviel mij altijd prima.
Aan ieder kant 1 vind ik onhandig, ik vind het fijn om 1 hand vrij te hebben.