Buitenrijden met hond en paard.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Birdieh83

Re: Buitenrijden met hond en paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 20:18

Ergens vind ik dat corrigeren op afstand wel een goed idee in de theorie. Maar in de praktijk komt het er wel op neer dat je precies op tijd moet corrigeren omdat je anders (naar mijn idee ) misschien wel andere problemen creëert.
Ik denk dat ik het maar voor lief moet nemen dat Eros (m'n hond dus) er af en toe tussenuit naait. Hij komt meestal binnen 5 minuten wel terug en pakt nooit iets. Het is puur het rennen wat hij zo leuk vindt.

Bedankt voor het meedenken iig MirandaFuego!

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 23:57

Mmm, ik vind het een goed idee, maar voor mijn zeer welwillende poedel vind ik het wel heftig.
Zij is me iets te gevoelig hiervoor. Vroeger had ik een labrador : daar was dit middel perfect voor :+

Het wordt denk ik toch maar de kleine paadjes in sneaken :D

superpony

Re: Buitenrijden met hond en paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 00:21

Als je hond normaal gesproken goed luistert, zal dat niet anders zijn. Ik heb dan een Borde Collie en die liep er los naast, kon ik vanaf mn pony los en vast maken. Ons kleine hondje ging mee op de sulky en liep ook hele stukken los mee.
Ik neem ook een beetje aan dat je enkele commando's wel bevestigd hebt voor je dit gaat doen. Naast is naast. In nood moet je gewoon van je paard af.
Maar als het een stuk niet kon zoals over straat, hield ik haar ook wel vast. Niet omdat zij niet luistert, maar omdat andere mensen weleens dom kunnen reageren.
Op heel veel plekken mag je hond nog wel los, dus geen last van boswachter dan.