Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

MalaQ schreef:Begrijp me niet verkeerd.. Ik ben helemaal vóór dieren een goede kans bieden. Maar met zo'n eczemer moet je wel écht alles aanpassen (voeding, deken, leefomgeving, geen snoepjes/hapjes/wortels/etc.), en als je dat niet ziet zitten denk ik dat de pony beter af is als hij ingeslapen wordt.

daphneM schreef:Oliivia: Nee zo extreem is deze nog niet, hij schuurt wel, en bij de 1e 2 eigenaren heeft hij alles er afgeschuurd tot bloedend toe, bij de rest niet wel wat maar niet voorledig, en nu ook weer wat, maar wanneer houd het op, hij heeft nu in 4 maanden tijd erg veel geschuurd en dus is daardoor boven op de manen kwam bijna alles kwijt, hij heeft nog liggende haren.
daphneM schreef:DonCamillo: Dat is waar, we hebben gewoon van alles geprobeerd bedoel ik maar mee te zeggen overdag wou bij deze ook niet, en in de nacht ook niet.
Dit was echt een extreme schuurder als er geen paal was ging hij op zn kont zitten schuren, waarom hier houden en laten lijden dan eerlijk in een advertentie zetten met mensen die er wel wat mee kunnen dus aan de zee.
Ze heeft nu weer leuk lengte manen en begint helemaal goed terug te komen.
daphneM schreef:Oliivia: Nee zo extreem is deze nog niet, hij schuurt wel, en bij de 1e 2 eigenaren heeft hij alles er afgeschuurd tot bloedend toe, bij de rest niet wel wat maar niet voorledig, en nu ook weer wat, maar wanneer houd het op, hij heeft nu in 4 maanden tijd erg veel geschuurd en dus is daardoor boven op de manen kwam bijna alles kwijt, hij heeft nog liggende haren.
Martie schreef:Denk er aan: als je van een particulier koopt heb je veel minder rechten dan wanneer je van een handelaar koopt. Vraag even na bij Juridisch Loket of zoek even hier op Bokt, er zijn meerdere topics over waar wordt uitgelegd wat de grenzen zijn. Ik ben bang dat je met koop bij een particulier en zonder contract geen poot hebt om op te staan.
En ja: voor een contract is geen advocaat nodig, alleen een goede omschrijving en de handtekening van koper en verkoper. Ook hier zijn topics over met informatie. kan altijd handig zijn voor een volgende keer...
RenskeLap schreef:(Even vanuit het paard als product gezien oogpunt) dit is een vorm van bedrog, bedrog is het bewust opwekken van een foute voorstelling van zaken bij een ander, zoals het moedwillig leveren van een product waarvan de kwaliteit veel lager is dan de ander denkt.
Zij heeft gezegd dat hij niet schuurde, terwijl ze denk ik heel goed wist dat de pony het wel deed..
elenaMM77 schreef:Martie schreef:Denk er aan: als je van een particulier koopt heb je veel minder rechten dan wanneer je van een handelaar koopt. Vraag even na bij Juridisch Loket of zoek even hier op Bokt, er zijn meerdere topics over waar wordt uitgelegd wat de grenzen zijn. Ik ben bang dat je met koop bij een particulier en zonder contract geen poot hebt om op te staan.
En ja: voor een contract is geen advocaat nodig, alleen een goede omschrijving en de handtekening van koper en verkoper. Ook hier zijn topics over met informatie. kan altijd handig zijn voor een volgende keer...
bij particuliere koop ligt de bewijslast andersom, dus inderdaad lastiger om een zaak te maken.
de koper moet dus bewijzen of aannemelijk maken dat de pony dit al deed en dat dit bekend moet zijn geweest..
de ondersteuning van eerdere eigenaren dat dit een fanatieke schuurder is, ondersteund het 'verborgen gebrek'..
volgens mij sta je hier redelijk sterk en zou je de koop ongedaan moeten kunnen maken (of laten maken als het er echt op aankomt)..
vraag is natuurlijk hoeveel tijd en energie wil je er in steken v.s. de kosten die je aan de pony hebt gehad/nog zult maken.
JoyCiej007 schreef:Dit gaat dus niet op. Een mankement aan dier of product is niet zomaar 'even' een verborgen gebrek, en daarnaast is e.a. vaak lastig te bewijzen.