Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
freeride schreef:Ayasha schreef:Ow echt? blinddoek jij je paard om de trailer op te gaan? daar leert ie precies niks van, wat heb je daar nu aan, gewoon tijd nemen en je trailer in het weiland, de bak parkeren aan een auto of trekker, en oefenen, geen koekjes voorhouden, maar leren om voor jou de trailer zelfstandig op te gaan, de stal gaat ie toch ook in uit zichzelf, het is niet meer dan dat, maar je moet zelf wel een knopje omzetten.
Kom maar doen.
Op wedstrijd gaat ie gelijk niks. Hij heeft dus niks te 'leren'. Maar je bent welkom hoor.zeg maar wanneer je kan, zet ik de trailer klaar.
Joolien schreef:Je hebt al genoeg handvatten gekregen om het trailerladen in principe tot een succes te wenden. Echter ben je op ander t errein in de moeilijkheden gekomen. Weet je zeker dat dit aan het paard ligt? Kijk eens naar jezelf? Ben je misscgien zelf gehaaster? Heb je meer spanning? Begin je al met het idee dat het toch niet lukt?
Daancha schreef:Ik heb de methode van 2moons geprobeerd, dat werkte eerst goed maar op een gegeven moment ging hij hangen op de druk en sloot zich af en de lijnen erlangs hadden ook niet meer het gewenste effect. Overigens vind ik dat wel een goede methode die voor veel paarden goed werkt.
NikkiTazz schreef:Daancha schreef:Ik heb de methode van 2moons geprobeerd, dat werkte eerst goed maar op een gegeven moment ging hij hangen op de druk en sloot zich af en de lijnen erlangs hadden ook niet meer het gewenste effect. Overigens vind ik dat wel een goede methode die voor veel paarden goed werkt.
Exact de manier zoals het bij mijn paard wel werkt! Goed dat je het geprobeerd hebt, en jammer dat het bij jou niet goed is uit gepakt!
Dat is de eerste waarvan ik hoor dat het niet gewerkt heeft. Succes met de volgende training!
NikkiTazz schreef:freeride schreef:Kom maar doen.
Op wedstrijd gaat ie gelijk niks. Hij heeft dus niks te 'leren'. Maar je bent welkom hoor.zeg maar wanneer je kan, zet ik de trailer klaar.
Even zacht gezegt "irriteer" ik me mateloos hoe je reageert Ayasha. Ieder heeft hier een ander standpunt in, niet alleen jouw mening is wat werken zal. Zoals jij het neer hebt gezet ben ik het er absoluut niet mee eens, maar jij waarschijnlijk niet met mij. Dring je ajb niet zo op.
TS heb je al op de site gekeken die ik je door heb gegeven?
Succes!

Maar ik merk wel dat ze daar veel zelfverzekerder van worden, dan kiezen ze ZELF om de trailer op te lopen. 
dan komt ze vanzelf. My_Chimanga schreef:Hopla.
Gisteren onze 2e wedstrijd gereden en dus weer van een vreemd terrein naar huis moeten gaan.
Ik heb de trailer geparkeerd waar we vorige week ook hebben gestaan en waar het dus niet heel druk was (niet op het officiële parkeerterrein van de wedstrijd dus).
Heb haar eerst nog wat hooi gegeven en lekker afgesponst ect. Een halfuurtje gewacht en toen begonnen met laden…
Kwamen een paar zich er mee bemoeien, gewoon gevraagd of ze zo vriendelijk wilden zijn om door te lopen en er niet achter te blijven staan. Dat deden ze,
Ik ben voor in de trailer gaan staan en heb heel licht druk gehouden maar ben niet gaan trekken. Van achteren zijn we ook niet gaan pushen en hebben we letterlijk gewoon 10 minuten stil gestaan… paard half op de klep, ik er in, vriend ergens naast de trailer met de achterstang.
Toen stapte ze ineens verder, heb ik haar volop beloond met lekkere hapjes en geaaid, nog even gewacht maar ze stond rustig dus tegen vriend gezegd dat de stang er achter kon. Rustig er achter gedaan en klaar…
Paardlief heeft nog lekker wat hooi staan knabbelen met het voordeurtje open, wij hebben nog even onze koffie gedronken en toen zijn we naar huis vertrokken.
Helemaal prima dus!
Gewoon, rustig wachten en doen alsof het in de trailer heeeeel interessant isdan komt ze vanzelf.
My_Chimanga schreef:Hopla.
Gisteren onze 2e wedstrijd gereden en dus weer van een vreemd terrein naar huis moeten gaan.
Ik heb de trailer geparkeerd waar we vorige week ook hebben gestaan en waar het dus niet heel druk was (niet op het officiële parkeerterrein van de wedstrijd dus).
Heb haar eerst nog wat hooi gegeven en lekker afgesponst ect. Een halfuurtje gewacht en toen begonnen met laden…
Kwamen een paar zich er mee bemoeien, gewoon gevraagd of ze zo vriendelijk wilden zijn om door te lopen en er niet achter te blijven staan. Dat deden ze,
Ik ben voor in de trailer gaan staan en heb heel licht druk gehouden maar ben niet gaan trekken. Van achteren zijn we ook niet gaan pushen en hebben we letterlijk gewoon 10 minuten stil gestaan… paard half op de klep, ik er in, vriend ergens naast de trailer met de achterstang.
Toen stapte ze ineens verder, heb ik haar volop beloond met lekkere hapjes en geaaid, nog even gewacht maar ze stond rustig dus tegen vriend gezegd dat de stang er achter kon. Rustig er achter gedaan en klaar…
Paardlief heeft nog lekker wat hooi staan knabbelen met het voordeurtje open, wij hebben nog even onze koffie gedronken en toen zijn we naar huis vertrokken.
Helemaal prima dus!
Gewoon, rustig wachten en doen alsof het in de trailer heeeeel interessant isdan komt ze vanzelf.

My_Chimanga schreef:En de feer was meer relaxed omdat ik er eigenlijk gewoon vanuit was gegaan dat ik me daar de rest van de middag mee bezig ging houden… geen haast etc. En ze had me al zooo veel gegeven die dag, dat mijn dag toch eigenlijk al niet meer stuk kon.