Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
racinggirl schreef:MarloesV89 schreef:Bij deze nog de foto's van mijn pony.
[ Afbeelding ]
Dit was in de winter van 2013 in het L in Houten.
[ Afbeelding ]
En dit was ook in Houten maar Pinksteren 2013 in de B.
[ Afbeelding ]
Dit was ook B. Afgelopen juni in Werkhoven.
Gaaf!!!!! Hoe groot is je pony, toont groot.
mandje schreef:Ik sprong met mijn haflinger van 1.44 tussen de paarden in de klasse b. Als Heidi wat jonger was geweest waren we misschien wel verder gekomen. Even een foto (al wel weer een aantal jaren terug)
[ Afbeelding ]
Benita schreef:Safiera schreef:Wij wilden dit doen maar het werd ons afgeraden omdat de afstanden ook niet goed staan voor een pony. Daarom mochten we al niet eens met de paardenspringles meedoen.
Slecht advies, door juist mee te doen bij de paardenspringles, leert je pony groot te springen. Als je nl. altijd de dubbel op paardenafstand zet, leer je zelf en je pony wat groter te springen.
Dus wil je met je pony bij de paarden starten kun je het beste mee doen in een springles die gericht is op paarden.
Hier in Duitsland zie je het veel dat de pony's bij de paarden mee doen omdat veel springproeven gemengd (paarden en pony's) worden uitgeschreven. De goede pony's kunnen het heel goed aan.
Bij progressief springen heb je vaak geen dubbels, dat is voor de pony's dan wat makkelijker.
Benita schreef:bliver schreef:tja of er gebeuren ongelukken omdat de ruiter helemala niet capabel is om zijn pony dit aan te leren.
Als een ruiter niet capabel genoeg is, moet de ruiter dit niet zelf gaan doen, maar onder begeleiding van een ervaren persoon. Dit lijkt mij vanzelfsprekend.
Vooral de dubbels met 1 galopsprong gaan niet goed, heb veel weigeringen daar op.
: