NathalietjeB schreef:Maar wat is er dan zoveel beter aan de duurdere caps in tegenstelling tot de goedkopere? In principe is de vulling toch t zelfde?
jep, en ze hebben allemaal tzeflde verplicht keurmerk
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
NathalietjeB schreef:ja maar sommige caps hebben geen eens steentjes en dan toch ondanks dat de caps dezelfde vulling en keurmerk hebben toch zoveel prijs verschil dat is dan toch raar? want waar komt die gigantische prijs verschil dan vandaan denk ik dan
NathalietjeB schreef:dat is zeker waar maar ik schrok er best wel van eigenlijk dat er zoveel verschil zit tussen verschillende caps.
had een fijn zittende casco op tot ik dus t prijskaartje zag had em gauw terug gehangen..
hier helaas geen decathlon maar die website ziet er wel heel intressant uit.
misschien maar eens dagje rond amsterdam arena rijden om daar bij decathlon een cap te passen.
voor mij is t enkel met menles en wedstrijd belangrijk voor de rest rij ik eigenlijk zonder dus hij hoeft voor mij niet duur te zijn.
maar stel jullie gaan voor een dure cap 300/400 euro waarom dan die keuze?
.
Mijn Uvex zit echter veel lichter en prettiger op mijn hoofd. Van de HH krijg ik persoonlijk een heel warm hoofd, en die kan ik ook niet meerdere uren achter elkaar dragen.
maar het gebruikte materiaal blijft natuurlijk niet tot oneindig goed). Mijn Pikeur GPA Airskin (destijds EUR 300) is nu 5 jaar oud. Ik heb de hele winkel (aan caps) op mijn hoofd gehad. Helaas past alleen een bepaald model goed op mijn hoofd en dat is niet het "helm" model dat meestal verstelbaar is met een draaisysteem (en waar je voldoende redelijk geprijsde modellen van hebt). Jammer genoeg kom ik weer uit bij een duur type omdat deze toch het best passen. Iemand die nog alternatieven weet voor de toch weer dure Samshield Shadowmatt? NathalietjeB schreef:Maar wat is er dan zoveel beter aan de duurdere caps in tegenstelling tot de goedkopere? In principe is de vulling toch t zelfde?

opzich kan je best goedkope caps vinden, maar Dan lever je wel in op een stukje draagcomfort, afwerking, en toch ook veiligheid
... Lous schreef:Behalve de merknaam is de reden dat caps steeds duurder worden:
Onderzoek en innovatie.Er word steeds meer onderzoek gedaan naar pasvorm,wensen van de klant,veiligheid en materialen.Sommige materialen zoals teflon en carbon zijn echt heel sterk,maar goed aan de prijs.
Al die kosten worden dus verwerkt in de prijs van de cap.
Hetzelfde verhaal geld overigens ook voor de meeste sportkleding en andere sportattributen.
Anoniem schreef:Verder is de pasvorm beter en een betere pasvorm is ook veiliger.
Dus ja je betaalt ook voor een stukje veiligheid extra.

En dus ook niet veilig(er) zijn voor mijn hoofd.